Sinds een week ben ik actief op dit forum en ik ontdek steeds meer eigenaardigheden die ik heb, die wellicht aan HB toe te schrijven zijn.
Al jaren heb ik hulp van de GGZ voor iets anders (manisch depressiviteit en de gevolgen daarvan). Mijn eerste gedachte was: Ik ga geen extra hulp zoeken voor mijn (hoog)begaafdheid, ik heb al een hulpverlener. Ik dacht: ik lees wel wat over HB en dat moet genoeg zijn.
Mijn huidige hulpverlener is een sociaal psychiatrisch verpleegkundige. Hij erkent dat ik intelligent ben (hij is lovend over me, haha) maar hij is zelf geen HBer en is ook niet geschoold om HB-ers te begeleiden.
Langzaam begin ik het idee te krijgen dat hulp bij mijn HB wel degelijk zin kan hebben. Ook omdat sommige dingen die ik toegeschreven heb aan manisch depressiviteit in de loop der jaren (en dus onderdeel van een chronische ziekte), vanuit het oogpunt van HB misschien veel beter te hanteren zijn.
Daarnaast kan goede begeleiding mij wellicht helpen aan een passende baan. De laatste jaren heb ik voornamelijk vrijwilligerswerk en cursussen gedaan.
Daarom mijn vragen aan jullie: Heb je hulp van een coach? (Ben ook benieuwd naar de mensen die geen coaching hebben) Wat doen jullie en wat heb je eraan? Waar heb je je coach gevonden?