De hoofdtelefoon is voor mijn een verplicht medium gezien vaak mijn keuze van muziek (klassiek) en tijdstip van de dag (laat op de avond of 's morgens vroeg) ondanks de tinnitus.Invisible schreef:Zo herkenbaar! Niemand in de omgeving lijkt dat echt te begrijpen. Het is alsof muziek het binnenste raakt en het lichaam vult. In de periode dat ik met school moest stoppen was dat het enige wat vrede gaf. Helaas kan ik niet (meer) tegen oordopjes of een koptelefoon, dus moet het met speakers.
Drummermeisje 10 jaar oud.Mercurious schreef: ↑zo 07 jan 2018, 13:42Hey mensen, wat mooi dat hier al een topic van was, want hier was net benieuwd naar voordat ik op zoek ging naar een thread.
Die emoties heb ik nu ook heel erg. Ik ben al vanaf m'n 12e actief bezig met muziek. Destijds begonnen met drummen en op m'n 14e de gitaar als tweede instrument onder de arm genomen. Aangezien ik niet dagelijks kon repeteren op drums, heb ik het na 12 jaar maar opgegeven. Jaren later kwam ik pas bij een gitaardocent uit, maar ik ben tot 2 keer toe gestopt... het leven kwam ertussen, denk ik dan maar. Sinds vorig jaar klim ik nu uit het diepste dal van m'n leven en mijn gitaar is er nog steeds en ik ben weer aan het lessen. Maar omdat ik het zoveel jaar zo moeilijk heb gehad, gaat al mijn energie naar de muziek toe.
Ik ben ontzettend emotioneel nu. Al bij het herinneren aan, wat constant gebeurt, kan ik in tranen uitbarsten en moet ik mezelf bedwingen. Als muziek aanstaat gaat het natuurlijk vanzelf en heb ik er geen grip meer op. Maar het is louterend en daarom laat ik het lekker gaan.
Momenteel zit ik in de ziektewet, dus tijd zat om te repeteren. Ik kom makkelijk aan 30 uur per week (gisteren alleen al 10 uur), maar het baart me ook een beetje zorgen. Ga ik er niet te hard in? Maar tegelijkertijd geeft me zoveel goeds, dus het lijkt haast medicinaal te werken. Wat prachtig is natuurlijk.
Ik zag veel klassieke muziek. Hoewel ik dat ook heel mooi vind, hou ik toch meer van de lichte muziek, met name jazz. Jazz gaat wel heel snel, maar dat moet voor ons geen probleem zijn, maar vaak heb ik ook gewoon zin in 'makkelijke' muziek, pop, blues en rock enz.
Om ook maar een duit in het zakje te doen; fantastisch optreden van Jeff Beck met 's werelds beste drummer en basgitariste (die dame is pas 21 in de opname).
Zo mooi om te zien. Dat wordt een grote!plato schreef: ↑zo 07 jan 2018, 17:35Drummermeisje 10 jaar oud.Mercurious schreef: ↑zo 07 jan 2018, 13:42Hey mensen, wat mooi dat hier al een topic van was, want hier was net benieuwd naar voordat ik op zoek ging naar een thread.
Die emoties heb ik nu ook heel erg. Ik ben al vanaf m'n 12e actief bezig met muziek. Destijds begonnen met drummen en op m'n 14e de gitaar als tweede instrument onder de arm genomen. Aangezien ik niet dagelijks kon repeteren op drums, heb ik het na 12 jaar maar opgegeven. Jaren later kwam ik pas bij een gitaardocent uit, maar ik ben tot 2 keer toe gestopt... het leven kwam ertussen, denk ik dan maar. Sinds vorig jaar klim ik nu uit het diepste dal van m'n leven en mijn gitaar is er nog steeds en ik ben weer aan het lessen. Maar omdat ik het zoveel jaar zo moeilijk heb gehad, gaat al mijn energie naar de muziek toe.
Ik ben ontzettend emotioneel nu. Al bij het herinneren aan, wat constant gebeurt, kan ik in tranen uitbarsten en moet ik mezelf bedwingen. Als muziek aanstaat gaat het natuurlijk vanzelf en heb ik er geen grip meer op. Maar het is louterend en daarom laat ik het lekker gaan.
Momenteel zit ik in de ziektewet, dus tijd zat om te repeteren. Ik kom makkelijk aan 30 uur per week (gisteren alleen al 10 uur), maar het baart me ook een beetje zorgen. Ga ik er niet te hard in? Maar tegelijkertijd geeft me zoveel goeds, dus het lijkt haast medicinaal te werken. Wat prachtig is natuurlijk.
Ik zag veel klassieke muziek. Hoewel ik dat ook heel mooi vind, hou ik toch meer van de lichte muziek, met name jazz. Jazz gaat wel heel snel, maar dat moet voor ons geen probleem zijn, maar vaak heb ik ook gewoon zin in 'makkelijke' muziek, pop, blues en rock enz.
Om ook maar een duit in het zakje te doen; fantastisch optreden van Jeff Beck met 's werelds beste drummer en basgitariste (die dame is pas 21 in de opname).
Zo herkenbaar! Ook die melancholiek, het knalt er echt in dan. Ik heb het zelf met een paar liedjes, die ik dan ook niet te vaak luister. Goede lyrics kunnen me ook echt raken, maar ik heb meer met instrumenten. Ik vind mezelf niet echt een muziekliefhebber, maar ik heb wel een paar artiesten die om een of andere reden me gewoon weten te raken.Nachtegaal schreef: ↑wo 17 jun 2015, 11:26Soms krijg ik van bepaalde muziek een heel bijzonder gevoel. Alsof de noten ineens precies raken aan iets binnen in mij wat ik niet goed kan uitdrukken. Een soort diepe ervaring van melancholie, op een mooie manier, die ervoor zorgt dat ik wil huilen en schreeuwen en op de grond liggen en meer van dat soort overdramatische dingen, die me laat denken 'Dit was het dan. Ik kan het niet meer.'
En vervolgens doe ik juist helemaal niets en valt er een soort verstilling over me heen, voel ik me tegelijkertijd eenzaam en begrepen.
Dit klinkt misschien negatief, maar zo bedoel ik het niet. Hoewel het misschien geen vreugdevol gevoel is zoek ik het wel graag op in muziek, omdat het me een soort verrijking biedt, als handvatten om me aan vast te houden. Zoals de titel zegt: het is een hele intense beleving.
Er zijn vast mensen hier die dit gevoel of iets soortgelijks bij zichzelf herkennen, en het lijkt me leuk om daar wat over te horen! Misschien interessant om ook de muziek te vermelden waarbij je dit ervaart, om te zien in hoeverre het van persoonlijke smaak afhangt.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied!