Hier zomaar een vraag! Ikzelf heb zo van die onderwerpen die me ontzettend interesseren en waar ik volledig in op kan gaan! Veel van mijn vrije tijd besteed ik aan het lezen over deze onderwerpen. Ik ben benieuwd of jullie zo van die onderwerpen heb waar je je een periode lang volledig op kan richten, en waar je dan met je gedachten intens mee bezig bent. En hebben jullie dan ook onderwerpen die je helemaal niet interesseren, hoewel deze onderwerpen voor vele anderen dan weer wel heel interessant lijken te zijn?
Misschien leuk als jullie hieronder een top 3 aan onderwerpen plaatsen kunnen van de thema's die jullie wel en niet interesseren.
Om te beginnen, de thema's die mij al sinds langere tijd interesseren:
1. Kolonialisme en dan met name gericht op de geschiedenis van Zuid Amerika
2. Kapitalisme en daarbij op dit moment de politieke en economische ontwikkelingen in China.
3. De hersenen/intelligentie en hoe de mens zelf in elkaar steekt.
Hoe wel ik in alle drie de thema's geen expert ben, vind ik het machtig interessant hier meer over te lezen!
Drie thema's die me niet interesseren:
1. Biologische en ecologische producten en waarom het al dan niet goed zou zijn deze producten aan te schaffen.
2. Rechten. En dan met betrekking op de studie. Mijn zus vertelt me altijd gepassioneerd over dat waar ze zich bij haar studie mee bezig houdt. Volgens haar zou ik ook wel de juiste persoon zijn voor rechten, maar elke keer als ze erover begint, ben ik blij als het onderwerp weer voorbij is.
3. Eten/koken, ik vind het vreselijk als mensen om 12 uur 's middags al beginnen met het bedenken van wat ze die avond zullen eten.