Mvg
kerryking schreef:Hallo mijn naam is elmer ik ben 28 en ik woon in de regio leiden. Ik ben opgegroeid in in een pleeggezin van gemiddelde intelligentie met als gevolg niemand in mijn directe omgeving met wie ik kon praten. Zij begrepen mij niet en ik hun niet en hun dachten dus ook dat ik dom was. In mijn kindertijd dacht ik ook dat ik dom was. Het probleem hierin licht dat ik op school niet werd uitgedaagd en thuis dus ook niet. Dus heb ik uiteindelijk mavo gedaan zonder mijn best te doen en proberen niet te hoge cijfers te halen om maar niet op te vallen. Ik heb daarna gewerkt in verscheidene fysieke georienteerde baantjes zonder al te veel succes. Ik ben er eigenlijk achtergekomen dat ik hb ben op ongeveer 12jarige leeftijd ivm schaken waar ik toch wel een uitzonderlijk talent voor bleek te hebben. Al vrij snel was er niemand in mijn omgeving die mij kon verslaan (inclusief mijn oom een bovengemiddelde clubspeler). In die tijd ben ik er ook achtergekomen dat het gedachteproces van de meeste mensen heel anders is dan dat van mij. Dat ik altijd meer stapjes vooruit denk en dat de reden dat ik als dom wordt gezien daadwerkelijk is dat zij dom zijn. Wat eigenlijk een absurd concept is als je erover nadenkt. Maar goed de reden dat ik op het forum ben gekomen is om een soort plaats te vinden met soortgenoten waar ik mijn gedachten de vrije loop kan laten als het ware. Ik heb al een beetje rondgesnuffeld en volgens mij zijn hier een hoop mensen met vergelijkbare ervaringen.
Mvg