Een erg Ronde Tafel topic, maar volgens mij past het hier en ik vind een positief onderwerp wel leuk.
Heb jij net, of in het verleden meegemaakt dat iemand anders opmerkte dat jij opzienbarend uitsteekt?
Wat deed je?
Wat zei men tegen je?
Enig! Weet je nog hoe oud je was?Phileine2 schreef:Ik moet ineens denken aan die keer dat ik als klein meisje bij opa en oma rad van fortuin zat te kijken. Het woord was 'revolutie' en ik zag het als eerste, lang voordat ik enig benul had wat het woord betekende.
Nee, precies. Het kan net zo goed iets onbenulligs of een beetje grappig iets zijn. Het ligt niet aan wat het is, maar hoe "leuk" genoeg ik het ervaar om te onthouden. Ik sta er niet bewust bij stil, maar het gaat gewoon in een database van informatie die langer toegankelijk blijft.Phileine2 schreef: Het feit dat ik dingen uit het verleden soms in detail kan navertellen maakt dat sommigen denken dat die dingen enorm zwaar beladen zijn voor mij. Maar dat hoeft helemaal niet.... alleen ik onthoud het gewoon allemaal.
Ik geloof je meteen. Maar misschien dachten die opa's ook wel:Phileine2 schreef: By the way, mijn opa's waren niet hoogbegaafd, volgens mij. De intelligentie komt meer bij de oma's vandaan
Phileine2 schreef: 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' opgevoed en ik zal niet altijd laten merken dat ik de dingen sneller doorzie. .
Ik keek het ook.Phileine2 schreef: Verder: Hoe oud ik toen was? Zeven of acht denk ik.
(heb even opgezocht, Rad van Fortuin was op TV vanaf 1990)
Dat deed ik ook, en dan probeerde ik mensen te herkennen die in een andere "akte" van het "toneelstuk" een dubbelrol hadden. Soms lukte dat (dat was best freaky)Phileine2 schreef:Verder heb ik als kind vaak gedacht dat alle mensen bezig waren een wereld te creeeren die om mij draaide, en dat ik dat moest geloven. Een soort spel waarin ik voor de gek werd gehouden maar dat verder nep was. Ook omdat ik me niet kon voorstellen dat de wereld bestond uit miljoenen andere autonome wezens.
Ik kreeg het van thuis uit mee. Woorden als 'idioot' en 'achterlijk' waren normaal. Wellicht niet zo serieus en hard bedoeld als het overkwam, maar ik was een kleuter/kind/tiener en erg gevoelig, en sowieso erg vertrouwend in de waarheid van wat mensen tegen mij zeggen. Dus het is een wonder dat ik vóór mijn 20ste toch doorhad dat ik hoogbegaafd was. Want ik heb jaren rondgelopen met het idee dat ik juist niet zo heel erg slim was.Diana schreef:Die zei tegen mijn moeder: 'Diana is niet zo slim, laten we haar maar naar de huishoudschool doen.'
Nou, hier niet. Eerste dag op de basisschool had de juf 'BOOM' op het bord geschreven. Ze vroeg wat er stond en vrijwel iedereen gaf en goed antwoord op. Ik had geen idee en voelde me daar niet prettig bij.Laatbloeier schreef:Dat zo jong al (min of meer) op eigen kracht leren lezen hoor je veel bij hoogbegaafde kinderen.
Ja, hier ook. Ik probeerde ook op te letten, maar concludeerde daaruit dan weer juist dat het gewoon niet waar kon zijn. Het zou zo diep en gedetailleerd gepland zijn, daar zou geen enkel mens toe in staat zijn.Phileine2 schreef:Verder heb ik als kind vaak gedacht dat alle mensen bezig waren een wereld te creeeren die om mij draaide, en dat ik dat moest geloven. Een soort spel waarin ik voor de gek werd gehouden maar dat verder nep was.
Pff, groene wezens...Phileine2 schreef:En ik heb wel eens gedacht dat ik van een planeet met groene wezens kwam en bij mijn ouders slechts te logeren was.