HenriBoertien
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Onderzoeks resultaten zijn binnen

Hallo Allemaal,

Een half jaar geleden al het e.e.a. Hier gepost. Nu dus een half jaar later is er heel wat duidelijk. Vele symptomen van ass en ADHD. En ik ben dus ook hoogbegaafd. Wais iq van 149.

Iemand nog goede sites, naast deze, waar ik zaken kan nalezen en voor me zelf verduidelijken kan.

Groeten Henri en succes allemaal

Marjolijn
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: Onderzoeks resultaten zijn binnen

Hoi Henri,

Dat lijkt me fijn, om eindelijk duidelijkheid te hebben. De spreekwoordelijke puzzelstukjes die op hun welbekende plek vallen.
Heb je ook de diagnoses van ASS en ADHD gekregen, of heb je er alleen bepaalde kenmerken van?
Wat websites betreft zijn er teveel om op te noemen, ik weet zo gauw niet waar ik met name zelf info vandaan gehaald heb.
Aanmelden bij Mensa kan overigens ook heel fijn zijn, en niet in de laatste plaats voor de herkenning. Ik geloof dat dit kan met jouw testuitslag, dus zonder de Mensa toelatingstest te hoeven maken.

Veel succes en plezier!

HenriBoertien
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hoi marjolein,

Een echte diagnostiek voor ass en ADHD is moeilijk voor volwassenen vastte stellen, zo is mij verteld. Maar de vragen lijsten, gesprekken met psycholoog en psychiater en onderzoekster maken het zo duidelijk dat ik het moeilijk ontkennen kan. Of is er wel een diagnose vast te stellen voor volwassenen?

Milena
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik heb op mijn 30e de diagnose ADD gekregen, dus het kan wel. Alleen twijfel ik nu toch enigszins over de juistheid van die diagnose omdat ik sindsdien dus heb ontdekt dat ik HB ben en die kenmerken waarop de diagnose is gebaseerd dus precies dezelfde zijn als die bij HB passen. Maar ja, totdat men dmv scans oid onweerlegbaar kan vaststellen dat het inderdaad ADD is of iets anders, zal het wel gewoon een grijs gebied blijven. Daarbij, of het nu een dom of een slim persoon is die last heeft van die specifieke kenmerken, het feit blijft uiteindelijk dat die persoon er last van heeft en geholpen wil worden. En tot nu toe heeft het hebben van die diagnose voor mij alleen maar voordelen gehad, dus mij hoor je verder niet klagen...
"There's something wrong in not appreciating one's own special abilities, my girl. Find your own limitations, yes, but don't limit yourself with false modesty." Anne McCaffrey - Dragonsinger

Porcay
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ha Henri, welkom hier!
Internet is groot en je behoefte misschien wel specifiek.
Mijn eigen ervaring is dat je snel vindt wat je zoekt als je gewoon wat bezig gaat.
Daar zitten wat mij betreft geen specifieke tips bij om genoemde reden.... :wink:
Bekijk het eens HBPositief!

Marjolijn
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

ADD en ASS kunnen prima worden vastgesteld op volwassen leeftijd. Het enige 'lastige' eraan is volgens mij dat je genoeg informatie over de kindertijd moet hebben om het werkelijk vast te kunnen stellen (want een criterium is dat het voor een bepaalde leeftijd ontstaan moet zijn). Dus kort gezegd moet je je genoeg herinneren van je kindertijd, of je ouders over jouw kindertijd laten vertellen. Soms weten mensen dat gewoon niet meer helder genoeg, dan wordt het lastiger.

Zarathustra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Fijn dat het je wat houvast geeft, Henri, maar hou jezelf niet voor de gek, die IQ score is slechts een onderdeel van je persoonlijkheid. ASS en ADHD zijn ook etiketjes voor bepaalde eigenschappen, corrigeer me als ik dit verkeerd zie.

Ik heb al vaak op de wiki van hoogbegaafdheid gekeken en persoonlijkheid, en ik vind daar nog steeds nieuwe ideeen.

HenriBoertien
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik heb diva vragenlijsten ingevuld evenals mijn ouders en vrouw. Daarnaast een gestructureerd interview gehad. Ook gesprekken met psycholoog en psychiater. Wie stelt de diagnose? Moet ik nog testen afleggen oid? Volgens psycholoog en ik zelf kunnen we er niet meer om heen

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Hee Henri, ik wens je veel succes met je zoektocht.
Hopelijk kun je met de duidelijkheid van de uitslagen een stukje verder komen.
Verder hoop ik je zo nu en dan tegen te komen alhier. :)
Give me a break!

Zarathustra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Als je zoektocht niet stopt bij de testuitslagen, dan zul je zien dat nog heel veel vragen openstaan. Ik ben benieuwd of jij erin kan delen.

willemijn
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

........misschien heb je iets aan de informatie op mijn website.

(na mijn zomerbreak ga ik bloggen over de combi's)

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Diagnose of niet, heb je er "last" van?
En om welke reden ben je getest?
Was dat om na te gaan of je daadwerkelijk een hoog IQ hebt,
waardoor je wel degelijk kunt vastlopen, omdat je geen aansluiting
hebt met de normaal begaafden en je je anders voelt?
Het zijn zo maar een paar vragen die direct bij me opkomen.
Ik heet je in ieder geval weer welkom terug hier en wens je veel
sterkte met je zoektocht!

Groetjes Marlou
niet helemaal gek of helemaal niet gek?.......

Terug naar “Introductie”