Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Peerhoes Kesteren

Willem Wind schreef:Net de sleutel gekregen van een 1000 m² plus gebouw. In Kesteren, bij Rheene (red: Rhenen), de A15 en het station komt het eerste Peerhoes. Een plek voor hoogbegaafden, voor inspiratie en gezelligheid, waar je thuis kunt komen. Waar je kunt eten, drinken en slapen. En waar je iets kunt opsteken en/of iets kunt doorgeven.
Van de week moet er een nieuwe website komen om ook een reactie te kunnen geven en wat van de plannen te lezen. Zaterdag is er een eerste mogelijkheid om het gebouw te bekijken en als je een goede stoel of tafel over hebt kun je die meteen meenemen. Ook jouw ideeën zijn welkom. En kinderen zijn welkom.
Zaterdag 30 juni is de eerste mogelijkheid om het gebouw zelf te bekijken. Van 10 tot 10 uur is iedereen welkom in 't Peerhoes, Stationstraat 34 te Kesteren.
Ben je verdwaald? Bel me dan even op 06-51645159
Tot zaterdag!

Groetjes, Willem Wind

www.willemwind.nl
post@willemwind.nl
06 - 51645159

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Peerhoes Kesteren

Graag nog zo'n peerhoes erbij, ergens in Den Haag of Rotterdam?! :D
Give me a break!

Arjan
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Leuk dat het Willem gelukt is één en ander van de grond te krijgen. Zo'n ontmoetingsplek biedt een mooie voedingsbodem voor nieuwe initiatieven!

(En LB, Kesteren is maar een uur rijden van Den Haag. Zo lang als van Scheveningen naar Rijswijk in de spits dus ongeveer :mrgreen: )

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

'k heb geen auto, Arjan...
Give me a break!

hoogbegaafd
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Het ligt op 150 meter van station Kesteren. Elk half uur rijdt er wel eentje daar vanaf Tiel naar Arnhem. Wel even uitstappen in Kesteren..:)
Groetjes, Willem Wind.

't Peerhoes, voor inspiratie en gezelligheid!
http://www.peerhoes.nl

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ontzettend gaaf Willem, gefeliciteerd hoor!

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Hier dus?????

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl

ik kan er bijna op de fiets heen.....nou ja, als ik puf heb..

wel erg leuk dat het is gelukt, zo'n Peerhuis.

Wie weet, gaan we een keer.
t !!!@#$???

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Wat een leuk initiatief. Ben regelmatig daar in de buurt en zoek ook regelmatig een slaapplaats daar in de buurt. Ik ga de site bekijken!
Always remember to live
Never forget to give

RuBen
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik ben op Willems openbare uitnodiging ingegaan om op zaterdag 30 juni het peerhoes te bezoeken.
Mooie locatie met veel mogelijkheden. Helaas was het er niet zo druk als ik gehoopt had.

Er moet nog wel veel gebeuren voordat het Peerhoes de gezellige ontmoetingsplek is voor hoogbegaafden, zoals Willem dit voor ogen heeft. Maar het gaat dan toch eindelijk komen.

sterke leeuwin
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

RuBen schreef:Er moet nog wel veel gebeuren voordat het Peerhoes de gezellige ontmoetingsplek is voor hoogbegaafden, zoals Willem dit voor ogen heeft. Maar het gaat dan toch eindelijk komen.
Misschien kunnen we Willem daarbij helpen???

Marjolijn
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

sterke leeuwin schreef:Misschien kunnen we Willem daarbij helpen???
Ja dat denk ik zeker! Wij zijn gisteren ook geweest, het is een super plek. Oud schoolgebouw, perfect voor het doel dat Willem bedacht heeft. Maar hij heeft absoluut draagvlak, handen, en vooral sponsors nodig :)

Beneden is de receptie met een grote hal waar hij een gezellige lange tafel wil neerzetten, links daarnaast een spelruimte en daarachter moet de biljart- en tafeltennisruimte komen, rechts van de hal is een grote keukenruimte met kelder en er tegenover een zaal die de eetkamer moet worden. In het midden is het trappenhuis met rechts ervan toiletblokken. Dan zijn er boven slaapzalen en een beheerdersruimte, een ruimte waar al toiletten zijn maar nog douches bij moeten komen, en een deel van de slaapzalen wil Willem nog kleine slaapkamers van maken die dan iets duurder worden dan de bedden op de slaapzalen.
Het geheel is onderkelderd, in deze kelder wil Willem een speelruimte voor kinderen (bijv van 4-12 jr) realiseren. De kelder heeft een raam en deur naar buiten, dus er is daar ook daglicht.

Het klinkt allemaal super! Maar er moet inderdaad een hoop gebeuren! Mochten er mensen het initiatief willen steunen en in de positie zijn om te kunnen sponsoren, dan is dat erg welkom bij Willem. Ook mensen die kunnen sauzen, klussen, et cetera, of meubels overhebben... En vooral: zegt het voort, zegt het voort!! :)

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik vind sauzen, schilderen, klussen etc meestal wel leuk. Dus als we dat met een groepje kunnen doen, count me in!
Always remember to live
Never forget to give

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Phileine2 schreef:Ik vind sauzen, schilderen, klussen etc meestal wel leuk. Dus als we dat met een groepje kunnen doen, count me in!
Yup me too!

Slaapzakken mee & ff vooraf wat boodschapjes inslaan en we kunnen zo een weekend voort. Puik plan?
"The time is always right to do the right thing" ~ M.L. King jr. ~

Marjolijn
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Zie nieuwe mededeling op de website www.peerhoes.nl:

"Laatste nieuws, even tussendoor tot de nieuwe website klaar is. (help?) Ik heb een mooi en passend gebouw in Kesteren, Stationsstraat 34a, een bedrijfsplan voor dit gebouw en al veel belangstelling om daar het eerste Peerhoes te openen. Vrijdag 6 juli is er weer een kijk- en informatiedag van 12 tot 19 uur! Kom langs en samen maken we er een Peerhoes van. Wil je meer weten, neem dan contact met me op. Veel is mogelijk."

Rianne
Eigenaar
Eigenaar

Zaterdag 14 juli weer een bijeenkomst in het Peerhoes:
Laatste nieuws, even tussendoor tot de nieuwe website klaar is. (Binnenkort!) Ik heb een mooi en passend gebouw in Kesteren, Stationsstraat 34a, een bedrijfsplan voor dit gebouw en al veel belangstelling om daar het eerste Peerhoes te openen.

Zaterdag 14 juli organiseert de ontmoethb-lijst een meeting in 't Peerhoes. Om de eerste keer een feestelijk tintje te geven nodigen we iedereen uit om ook te komen. We starten om 14:00 en ergens in de avond is iedereen wel weer voldaan. Om het 'echt' te laten zijn zal 't Peerhoes de catering verzorgen. Nog wel wat minimalistisch met wel daar bijbehorende prijzen. Mocht iemand hulp willen bieden tegen een kleine vergoeding met de bediening, dan stel ik dat zeer op prijs!

Begin september komt er een ambassadeursborrel van Mensa naar 't Peerhoes! Nadere informatie volgt.

Wil je op een andere dag 't Peerhoes komen bekijken en met mij wat bespreken? Neem even kontakt op zodat we een afspraak kunnen maken.

Wordt ook ambassadeur van 't Peerhoes!

't Peerhoes, een thuis voor hoogbegaafden, voor inspiratie en gezelligheid!

Rianne
Eigenaar
Eigenaar

Ik ben er vandaag geweest en ook erg enthousiast. Ik zie de mogelijkheden!
Tuurlijk moet er nog een hoop werk verzet worden, maar als je daar doorheen kunt kijken

Heb ook al wat plannen met Willem gedeeld. En ik heb nu ook een workshopruimte bij mij in de buurt gevonden :)

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik was op zoek naar concrete info over overnachtingen daar (hoe laat, prijs, hoe reserveren) maar heb het niet kunnen vinden. Of is het peerhoes nog niet echt in gebruik?
Wie weet er meer over? Anders mail ik ze even.

Ben niet zo helder vandaag dus mogelijk heb ik het daardoor niet kunnen vinden :mrgreen:
Always remember to live
Never forget to give

Unity
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Peerhoes zit in een proefperiode (tot 1 september of 1 oktober, weet ik even niet meer) om te kijken hoeveel belangstelling ervoor is vanuit de doelgroep.
Helaas kan er pas overnacht worden als die pp voorbij is. (ivm vergunning gemeente)

Het lijkt me hierdoor overigens lastig te bepalen hoe groot de interesse voor het peerhoes is.
Kunnen overnachten is een groot pluspunt. (wmb iig)
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
*Love* is the most powerful weapon in this universe

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Dank je voor de informatie. Dan weet ik iig dat ik daar niet terecht kan.

Inderdaad, ik vind het ook een leuk initiatief maar heb er weinig aan als ik er niet kan overnachten. Zou er niet heen gaan met het idee de heen- en terugreis op dezelfde dag te doen. Juist de overnachting zou het voor mij leuk maken.
Maar ik hoop dat ze na de pp kunnen besluiten dat het de moeite waard is.
Always remember to live
Never forget to give

Unity
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

De vraag is alleen of er genoeg interesse overblijft om de proef te laten slagen??

Je zou bijna zeggen dat je nu moet investeren om (mogelijk) straks te profiteren.
Vanuit die gedachte heb ik dus idd 3 uur gereden op 1 dag om er te kunnen zijn, zonder te weten wat te verwachten.
Met in mijn achterhoofd het idee dat ik misschien de enige (gek) ben die dat doet en dan hoopt dat er anderen zijn die dat ook doen.
(het was een open dag, er waren niet veel mensen, zo'n 20 ? en de meesten uit de omgeving...)

NUMBERS, daar gaat het om.
De houding van Willem is dat hij niet aan de doelgroep wil 'trekken'.
*Love* is the most powerful weapon in this universe

Terug naar “'t Peerhoes”