krentenbol
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Krentenbol stelt zich voor.

Hallo...!

Ook ik stel me even voor....
Ik heb geen idee waar mijn aanmelding op dit forum toe gaat leiden, maar er is maar 1 manier om daar achter te komen en dat is toch maar es posten.... :)
Ik begin al heel onzeker en dat is ook wel reëel, denk ik. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een Mensa test gedaan, gewoon om es te kijken of mijn moeite met allerlei dingen misschien mede met hb te maken heeft.
Helaas zat ik zo akelig in mijn vel die dag, dat de lettertjes en cijfertjes bijna letterlijk voor mijn ogen dansten. De score van 108 viel me dus nog niet eens zo erg tegen....Maar de kans dat ik anders boven de 130 had gescoord is niet zo groot.
Waarom heb ik me dan toch aangemeld? Ik hoop toch wat herkenning te vinden. Ik heb mijn leven lang wel "ondergepresteerd" in die zin dat ik totaal niet uit de verf kom. En dat begon eigenlijk al op mijn 13e toen ik niet naar heb VWO (was op de basisschool wel gebleken dat ik aardig slim was) maar naar de HAVO ging.
Het klinkt gek, maar het is me nooit gelukt om mijn best te doen. Of dit de klassieke succesangst is? Ik weet het niet, denk dat er meer meespeelt.
Wat ik in elk geval snap van mezelf is dat ik echt ongelooflijk gevoelig ben en ik denk dat dat me vaak ook weerhoudt om me in dingen te verdiepen. Zodra ik iets naars lees, wat niet moeilijk is als je je in maatschappelijke gebeurtenissen verdiept, ga ik er over malen.
Begin niet over dingen als kindermishandeling of sociaal- economische onrechtvaardigheid, want het interesseert me enorm, maar het laat me van binnen schudden op mijn grondvesten, zo roert het me.

Ik laat het even hierbij, voel me niet zo fit, maar ik hoop op herkenning, ondanks mijn nogal fragmentarisch neergekwakte verhaal.

Liv
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Krentenbol stelt zich voor.

Als je je hele leven onderpresteert, dan klinkt het mij niet vreemd in de oren als dat ook bij een IQ-test gebeurt. Als ik je verhaal zo lees, zou ik HB zeker niet uitsluiten. En het label is denk ik ook niet 't belangrijkste. Gewoon eens lekker rondkijken of je je hier thuisvoelt. Welkom in elk geval!
The sun is on my side
Take me for a ride
I smile up to the sky
I know I'll be all right

NB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik sluit me bij Liv's opmerkingen aan. Voel je welkom hier!

alien8
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

108 is toch niet zo hoog?

sterke leeuwin
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom! Herkenning kan je gevoelens ook bevestigen.

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom krentenbol.
Wat ik me wel afvraag is waaraan je wél denkt te merken dat je HB bent. Of hoe je hier bijvoorbeeld terecht bent gekomen. Daar ben ik benieuwd naar.

Groet Phileine
Always remember to live
Never forget to give

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom Krentenbol! :D
Ik hoop dat je hier zult vinden wat je zoekt.

Groetjes Marlou
niet helemaal gek of helemaal niet gek?.......

krentenbol
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Bedankt voor jullie warme reacties!

Phileine, dat is een lang verhaal. Puur de aanzet om op een forum te gaan zitten, is geweest dat ik ook op het hb-kind-forum zit vanwege mijn zoon van 5,8. Maar het denken dat ik misschien hb ben, daar zit een lang verhaal aan vast.

Waaraan denk ik te merken dat ik HB ben?
Mijn eerste impuls is: omdat ik zo ongelooflijk NIET uit de verf kom. Ik voel me over het algemeen heel dom en dat zeg ik echt (nee echt ) niet omdat dat zo leuk klinkt in het kader van hb. En ik heb tegelijk genoeg aanwijzingen dat ik juist best slim ben.

Ondertussen vraag ik me even af of dit het juiste draadje is om door te gaan. Ik heb mijn verhaal even in "word" gezet om eventeel een in ander topic te zetten.
Weet iemand misschien waar ik het beste door kan gaan, ik zie zelf niet echt een draadje persoonlijk verhalen ofzo.

krentenbol
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Phileine, wat ik nog even wou zeggen: wat een schitterend onderschift heb je zeg. inspirerend!!!

Repelsteeltje
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ha Krentenbol,
om te beginnen vind ik je introductieregel, 'Krentenbol stelt zich voor', al erg geestig.
Zeer herkenbaar:

Begin niet over dingen als kindermishandeling of sociaal- economische onrechtvaardigheid, want het interesseert me enorm, maar het laat me van binnen schudden op mijn grondvesten, zo roert het me.

Berichten over kinder-, maar ook dierenmishandeling laten ook mij 'van binnen schudden op mijn grondvesten', mooi uitgedrukt.
Zo zag ik eens een filmpje over een man in Roemenie die een kleine beer leerde 'dansen'.
Ik werd zo verschrikkelijk woedend, het leek alsof deze gevat werd in een enorme ballon die opgeblazen werd in romp, tot mijn hele innerlijk ermee gevuld was. Uren heb ik erover moeten doen dit gevoel kwijt te raken; het liefst was ik in de tv gesprongen om de man te overmeesteren en het beertje te bevrijden.
Hoop dat je veel baat zult hebben bij de herkenning hier!

Repelsteeltje

Terug naar “Introductie”