Ik heb zelf inmiddels de diagnose...maar nog geen medicatie omdat ik een te hoge bloeddruk bleek te hebben
Fijn Willemijn dat de medicatie een positieve werking heeft. Heeft de huisarts ook de diagnose gesteld of schrijft hij /zij alleen medicijnen voor. Ik hoop voor jou en vooral voor je dochter dat je nu dan ook werkelijk het juiste etiketje en/ of remedie te pakken hebt. Want uit je posts/topics heb ik begrepen dat er nogal wat (al dan niet zelf opgeplakte) etiketjes de revue hebben gepasseerd die dan uiteindelijk toch weer niet de 'ware' oplossing bleken te brengen.
Wat maakt dat je denkt dat het nu wel klopt? Eerder zag je het adhd vermoeden toch nog als een misdiagnose?
Overigens* heb ik zowel bij de neuroloog van de jongste als die van de oudste als bij mijn arts bij Psyq nagevraagd of het nou werkelijk zo is dat als de medicatie werkt je er van uit kan gaan dat je ook daadwerkelijk adhd hebt. (zou bij mij heel wat eeuwige twijfel en onzekerheid schelen

)
Maar helaas blijkt het toch niet zo simpel te liggen. Zelfs niet met die paradoxale werking.
Op het moment doet dr Cools aan de Radboud universiteit hier onder zoek naar.
https://www.umcn.nl/Research/Scienceage ... Cools.aspx
"Psychiatrische stoornissen worden veelal behandeld met geneesmiddelen die de hersenstofwisseling beïnvloeden. De effectiviteit van dergelijke behandelingen verschilt enorm. Zo heeft de ene ADHD’er baat bij Ritalin, terwijl de andere er geen of zelfs nadelige effecten van ondervindt. Deze paradox geldt niet alleen voor geneesmiddelen, maar ook voor genotsmiddelen, party- en smartdrugs."
Er is ook een pdf van 30 pagina's interessant om te lezen maar krijg er geen link naar geplaatst: "psychiatrie en het paradoxale brein."
* Dit slaat eigenlijk op een eerdere 'discussie' die Moira en ik hier tig post geleden over hadden.