Liv, ja idd, in een straal van 20 km is handig.
Soms wil ik ook gewoon ff niks afspreken in een weekend, gewoon kijken hoe het komt. Maar puntje bij paaltje heb ik dan op zondagmiddag best zin wat te gaan doen... Alleen dan bel je niet iemand die uit t Oosten moet komen (terwijl je zelf in t Noord-Westen woont).
Ik was altijd best trouw in vriendschappen. Zeggen anderen; Ik vond het normaal. Lange tijd mijn middelbare schoolvriendinnen bezocht in Maastricht, afstudeerfeesten bijgewoond van vrienden en bekenden, vaak naar t oosten gegaan voor verjaardagen.
En nu komt de klad er in, maak ik er een zootje van. Mensen krijgen kinderen en ik stuur geen kaartje, verjaardagen denk ik wel aan maar ik laat niks horen, housewarmingfeest SMS ik op het moment zelf dat ik ergens anders ben, terwijl ik dat best vooraf wist.... Zulke dingen. Misschien omdat het in mijn hoofd ook een rommeltje is met de sociale contacten.
Ik moet gewoon weer een kalender nemen en een stapel kaartjes, enveloppen en postzegels

Juist dat digitale gedoe maakt me ook slordig. En mijn adresboekje (een ouderwetse

) updaten.
@Liv: pijnlijk hoe dat gegaan is met die vriendinnen. Bij mij, vroeger, met drie of vier vriendinnen was het ook lastig. Want binnen het clubje verschoven de verhoudingen wel eens en één dame was nogal manipulerend maar had op mij -denk ik- geen vat. Wij twee konden niks met elkaar.
Ik heb ook een jeugdvriendin gehad die wel een soort totaal-pakket was

Maar ik was best jaloers toen zij ook met anderen omging. Ik was ook niet zo makkelijk denk ik, als vriendin. Binnenvetter en destijds moeilijk met zelf contacten leggen. En gunde het haar ook niet zo.