Peer
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Nog meer audiofielen hier?

Peer is in voor een luistersessie! :D
C'est le ton qui fait la musique

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Ik hoor net dat de reparatie van mijn CD speler nog weken op zich kan laten wachten... :evil: Als we eerder een sessie hebben: eigen CD én speler meenemen :lol:

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Balen Physeric! Kun je wel zo lang zonder?!

(Hier geen audiofiel, wel gek op muziek, maar hoe krakkemikkig het apparaat ook is waar het uit komt, als ik het mooi vind, gaat mijn bloed vanzelf vrolijk borrelen. Barbaars hè?! :P)
Give me a break!

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Daar kan ik niet op wachten! Gelukkig heb ik een dure Marantz gekocht die binnen 5 dagen gerepareerd hoor te zijn. Omdat ze nu op twee weken zitten kan ik het apparaat zonder verdere voorwaarden omruilen tegen het aankoopbedrag. Dat is geweldig omdat ze inmiddels een nieuwe speler hebben uitgebracht die ook nog eens een stuk goedkoper is! Geweldig! Hele goede service en ik ga er goed op vooruit... behalve dan dat ik moet wachten omdat die speler ook pas in Oktober uit komt... dan maar via de PC...

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Aha, dat loont de moeite! :)
Give me a break!

Peer
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Physeric schreef:Ik hoor net dat de reparatie van mijn CD speler nog weken op zich kan laten wachten... :evil: Als we eerder een sessie hebben: eigen CD én speler meenemen :lol:
Kan geregeld worden. :D

Betreft versterker Marantz PM-15S2 en BR/DVD-speler Marantz BD8002.
C'est le ton qui fait la musique

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Komt helemaal goed dus! Ik ga trouwens NU een nieuwe bestellen, want de garantie is net afgehandeld :mrgreen:

(versterker is niet nodig, die werkt niet met deze speakers)

Siouxsie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ja hoor, Physeric, knap gemaakt en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze klinken.

Ik ben zelf de Wife thuis met een vent die zichzelf toondoof noemt, maar een topic als dit maakt het voor mij wel weer aanlokkelijk om een nieuwe investering te doen in mooi tweedehands spul wat goed bij elkaar past. Mijn oude cd-speler en versterker zijn helaas al tijden geleden heengegaan, maar de zuilen staan in de slaapkamer :mrgreen:

Momenteel luister ik veel lp's, ook wel mooi dat analoge geluid..

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik heb nog tweedehands spul staan :P

Misschien een datum prikken in November ergens? Geïnteresseerden kunnen mij een PB sturen en dan regelen we wat!

Ik kan geen LP's afspelen; ik ben aanhanger van goede weergave en analoog gooit er wel veel verlies en vervorming doorheen... maar veel mensen zweren er bij!

Vincent
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Physeric: heb je ook de akoestiek van de ruimte behandeld, waar je speakers staan? Laatst was ik in Wisseloord studio's, bij een Australische Engineer ( nieuwe album Ilse de Lange) die standaard zijn afgetrapte Yamaha NS10's meeneemt, en vertelde dat de speakers nog zo goed kunnen zijn, als de ruimte niet meedoet ben je nog nergens. Zijn stokoude NS10tjes klonken overigens superrrrrr in verbouwd Wisseloord 2. Veel minder scherp dan ik gewend ben.
Civilization is the progress toward a society of privacy. The savage's whole existence is public, ruled by the laws of his tribe. Civilization is the process of setting man free from men. - Ayn Rand

Siouxsie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Physeric schreef:Ik heb nog tweedehands spul staan :P

Misschien een datum prikken in November ergens? Geïnteresseerden kunnen mij een PB sturen en dan regelen we wat!

Ik kan geen LP's afspelen; ik ben aanhanger van goede weergave en analoog gooit er wel veel verlies en vervorming doorheen... maar veel mensen zweren er bij!
Ik heb sowieso interesse in het tweedehands spul, al doet de :P mij afvragen of ik er blij van word :P

Dat laatste is ook een psychologisch effect. Vinyl is fun. Want cassettebandjes klinken ook slecht, maar ik ken niemand die 's avonds lekker een borrel inschenkt en een casettebandje van the Doors opzet...

Physeric
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Naast de opname en de speakers is de ruimte één van de drie smaakmakers in het geluid, dus het is inderdaad erg belangrijk. Deze speakers zenden grofweg de helft van het geluid naar achteren; het is juist de bedoeling dat de weerkaatsing van de wand een aandeel heeft in het geluid. "Men zegt" (de ontwerper) dat ze daardoor minder afhankelijk zijn van de ruimte (nagenoeg niet zelfs) en dat behandeling van de ruimte veel minder kritisch is omdat reflectie kritisch voor het 'effect'.... Of het zo is? Vast wel, maar ik weet niet in welke mate. Zelf hebben we niet heel veel aan de ruimte gaan behalve dat we een rechthoek vermeden hebben door een (open) puntdak te nemen. Houten vloer en een bankje... Gelukkig is bij ons de achterwand erg ver weg. Zelfs zonder meubels was de ruimte lekker dof. Voor de verbouwing was het een grote echoruimte.

De subwoofers, die alleen voor film gebruikt worden, staan links en rechts van de bank op elkaar gericht; dat is bijna de beste opstelling voor subwoofers. Beter is vier stuks...

:P betekent: met de nieuwe speakers heb ik oude speakers over! Best mooi!
Laatst gewijzigd door Physeric op vr 28 sep 2012, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Vincent
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Vincent schreef:Physeric: heb je ook de akoestiek van de ruimte behandeld, waar je speakers staan? Laatst was ik in Wisseloord studio's, bij een Australische Engineer ( nieuwe album Ilse de Lange) die standaard zijn afgetrapte Yamaha NS10's meeneemt, en vertelde dat de speakers nog zo goed kunnen zijn, als de ruimte niet meedoet ben je nog nergens. Zijn stokoude NS10tjes klonken overigens superrrrrr in verbouwd Wisseloord 2. Veel minder scherp dan ik gewend ben.
Lees nu pas je hele blog P. En zie het stukje over je huis; chapeau! Lees alleen niets verder over akoestiek behandeling?
Civilization is the progress toward a society of privacy. The savage's whole existence is public, ruled by the laws of his tribe. Civilization is the process of setting man free from men. - Ayn Rand

Vincent
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ah crosspost

Siouxsie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Vincent schreef:
Vincent schreef:Physeric: heb je ook de akoestiek van de ruimte behandeld, waar je speakers staan? Laatst was ik in Wisseloord studio's, bij een Australische Engineer ( nieuwe album Ilse de Lange) die standaard zijn afgetrapte Yamaha NS10's meeneemt, en vertelde dat de speakers nog zo goed kunnen zijn, als de ruimte niet meedoet ben je nog nergens. Zijn stokoude NS10tjes klonken overigens superrrrrr in verbouwd Wisseloord 2. Veel minder scherp dan ik gewend ben.
Lees nu pas je hele blog P. En zie het stukje over je huis; chapeau! Lees alleen niets verder over akoestiek behandeling?
Wuh, ik lees het ook net, eigenlijk is het hele ontwerp van het huis een akoestiekbehandeling :mrgreen:

inclusief
‘the holy audio circle’
Geniaal.
Mooi dat je de moeite hebt genomen om het allemaal op te schrijven, vast heel waardevol voor mensen die ook zo'n project willen beginnen.

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Maar nu ben ik dan ook heel erg benieuwd naar wàt voor muziek er dan geluisterd wordt door al dat moois...!
-Under Construction-

Rianne
Eigenaar
Eigenaar

@nouk schreef:Maar nu ben ik dan ook heel erg benieuwd naar wàt voor muziek er dan geluisterd wordt door al dat moois...!

Anything :mrgreen:

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Toe...! Echt alles? Van jou kan ik het trouwens wel een beetje inschatten, maar van Physeric niet... klassiek?
-Under Construction-

Siouxsie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Blues? Obscure gothic synth rock?

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Headbangen heeft ie het kapsel niet voor, dus deathmetal valt af...
-Under Construction-

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”