Blijkbaar mag ik vragen wat ik wil maar niet op de manier die ik wil. Ik zal hiermee proberen rekening te houden.Vincent schreef:Je mag vragen wat je wilt, en zoals je ziet geef ik ook antwoord. Maar je bent heel summier in die vraagstelling. Nickname stelt je hierboven een aantal tegenvragen en die negeer je. Dat draagt allemaal bij dat ik het allemaal als vaag bestempel.
Dank jeVincent schreef:Vaag antwoord. En je vult alvast maar in wat ik denk voor het gemak. Maar prima verder, nu weet ik hoe de vork in de steel zit. Veel succes verder met je questionnaires.
Maar wil je dan eigenlijk vragen wie er zonder vader is opgegroeid? Mij lijkt dat je daarop met jouw vraagstelling dan geen antwoord krijgt op die vraag.TB schreef:Welk is het antwoord dan? Dat het normaal verdeeld is?Nickname schreef:Was niet mijn bedoeling iets te suggereren...was alleen maar nieuwsgierig waar de vraag vandaan kwam (omdat het antwoord nogal voor de hand ligt, lijkt me)Ik denk, als Nickname lijkt te suggereren, dat het niet HB-gerelateerd is
Het niet aanwezig zijn van een vader in mijn leven zou een enorme indruk nagelaten hebben, ook heb ik er naar mijn gevoel veel meer last mee gehad dan de niet HB-ers uit mijn omgeving omdat ik er blijkbaar veel harder over nadacht.
Laatbloeier schreef:Heel herkenbaar, xyz! Mijn ouders zijn ook niet gescheiden, en hadden niet een heel slecht huwelijk (mijn moeder leeft niet meer), maar er was ook bij ons thuis geen echte verbondenheid en betrokkenheid voelbaar. Ze konden het gewoon niet (met mijn vader had ik sowieso nauwelijks contact), ze hadden zelf teveel 'issues'.
vooral mijn moeder is verantwoordelijk de afwezigheid van connectie. Mijn pa is een pantoffelheld en als zij niet in de buurt is, dan is hij wel geinteresseerd in wat ik doe en wil hij mij helpen. Van mijn kinderfoto's is ook duidelijk af te leiden tot ik papa's meisje was ( nauwelijks een foto dat mijn moeder met mij speelt en kan ik mij ook niet herinneren) en op een gegeven ogenblik is dat gestopt en geen foto's meer...
Ik heb mij bijzonder eenzaam gevoeld in mijn jeugd, maar dit kwam ook doordat ik mij diep van binnen zo 'anders' voelde, al had ik altijd voldoende speelkameraadjes en vriendinnen op school enzo.
idem hier, maar ook op school hetzelfde gevoel en nauwelijks vriendinnetjes. Kwerd ook behoorlijk gepest.
Die eenzaamheid voel ik (zodoende) nog steeds en ik sta daardoor vrij 'hard' in contacten. In de zin van: leuk wat er is, maar als het morgen weg is, ook prima. Zal heel ver weg wel een stuk zelfbescherming zijn. Ik lijk dat in jouw beschrijving ook te 'proeven'...
heel goed tussen de regels gelezen laatbloeier
![]()
Ik voel wel geen eenzaamheid meer, kheb ook dat weer aanvaard.
Ik heb helaas van in mijn kindertijd en nu nog steeds, te vaak ervaren dat andere mensen andere ideeen en behoeften hebben binnen een vriendschap dan ik. Voor mij zijn ze te vaak teleurstellend en bloeden ze dood.
Ik heb nog weinig behoefte om nieuwe vrienden te maken, wat leuke contacten op een forum zijn voldoende voor mij. No strings attached![]()
Ik heb inderdaad zelf ook kinderen, waarvan één, een dochter van 14, uit een vorige relatie. Ik probeer het zéér actief en bewust anders te doen dan mijn (overigens zeker goed bedoelende!!!) ouders destijds deden. Maar mijn dochter heeft het momenteel evengoed heel moeilijk. De band met haar vader is vreselijk moeizaam, en na jaren van co-ouderschap weigert ze er nu nog heen te gaan. Ze lijdt enorm onder de situatie en het enige dat ik kan doen is veel met haar praten, haar steunen, troosten. Dát is wat ik dan anders doe: ik bén er voor haar, toon heel veel betrokkenheid, sleep haar door moeilijke schoolmomenten die nu éxtra moeilijk zijn, etc. Ik hoop maar dat ik het goed doe, maar later zal vast blijken dat ik toch ook essentiële fouten heb gemaakt, weer andere dan mijn ouders...
Voor mij wel apart om te lezen dat het dus ook zo kan. Mijn vader heeft ook zeer veel autistische trekken en is daardoor een zeer moeilijke man, ik heb dan ook veel respect voor mijn moeder. (Mijn moeder is HSP, dus maakt de combi extra lastig. Ik kan het weten. Ik zit ook in zo'n combi). Maar aan de andere kant zie ik ook bij mijn ouders dat mijn moeder een ontzettende controlefreak is. En dat dit er juist weer voor zorgt dat het voor mijn vader bijna onmogelijk is om met mijn moeder te leven gezien wel alles moet gaan zoals zij het wil. In dit geval is dus mijn moeder juist ontzettend veeleisend waardoor mijn vader nog amper ruimte heeft om te functioneren buiten haar wil en wet. (Dit doet ze echter niet expres, ik ken mijn moeder en weet wat erachter zit). Al met al maken ze het elkaar dus ontzettend moeilijk en kan ik wel begrijpen waarom ze op het punt van scheiden hebben gestaan. Des te meer respect heb ik voor ze dat ze nu nog steeds bij elkaar zijn en ondanks elkaars moeilijkheden (je zou het misschien niet zeggen) een sterker huwelijk hebben dan menig ander...twijfelaar schreef:Mijn vader heeft autistische trekken en is zeer veleisend naar mijn moeder toe waardoor mijn moeder heel weinig vrijheden heeft en dat vind ik erg jammer, haar leven is daardoor behoorlijk beperkt.
Ik quote even hetzelfde gedeelte.twijfelaar schreef: Mijn vader heeft autistische trekken en is zeer veleisend naar mijn moeder toe waardoor mijn moeder heel weinig vrijheden heeft en dat vind ik erg jammer, haar leven is daardoor behoorlijk beperkt.