@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Humor, een pleidooi voor meer lachen.

:funpost:
-Under Construction-

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Pixie schreef:Mijn zoontje had laatst geleerd wie er in de kerststal stonden. Mama, dat zijn Jezus, Maria en Gozer. Ik kwam niet meer bij.
:D

Iets dergelijks had ik ooit met mijn zoon, Pixie. Hij zat toen nog op kleuterkorfbal en was verontwaardigd hoe 'Rubber' steeds de bal afpakte. De jongen heette geen Rubber, maar Ruben.
Give me a break!

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Heerlijk die kinderuitspraken. Kan ik echt van genieten. Laatst een jongetje die aan mij vroeg, Adam en Eva, dat zijn toch die mensen met een blaadjesonderbroek?

Pixie
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Rubber, geweldig :)
En ja die blaadjes onderbroek is ook mooi, weet ook nog hoe verwonderd ik altijd was over die rare zwevende blaadjes bij hun kruis.

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik heb ooit een gesprek afgeluisterd dat mijn neefje van 4 had met zijn beste vriendje (ook 4). Mijn familie is niet gelovig en dus wordt mijn neefje ook niet zo opgevoed. Vriendje komt uit een christelijk gezin en gaat naar de christelijke school

Ze hadden een gesprek over het geloof. Ik kwam al niet meer bij van het lachen over de semi serieze toon die ze hadden, maar toen het ineens over de bijbel ging, en mijn neefje vroeg wat dat dan was, antwoorde het vriendje... een heel oud boek met verhalen. Waarop neefje direct zei "owwww heel oud, dan moet je dat niet geloven hoor want dan is het een sprookjesboek"
LEEF!

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Haha, leuk hè, die kinderhumor?! Eentje van mij dan nog: zoon is met vriendje aan het spelen, jaartje of wat geleden, toen ze nog niet zo van het gamen waren, maar nog met auto'tjes speelden. Vriendje: "Deze auto moet naar de garage, hij is beschadigd, dat kwam door de oerknal..."
Give me a break!

Pixie
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Denk dat ik die van het sprookjesboek een keer ga gebruiken als er weer zo'n figuur voor de deur staat om te komen 'praten' :D

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik heb mijn grote Grimm sprookjes boek ook op de zelfde plank staan naast de bijbels! :lol:
t !!!@#$???

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Helemaal niet zo'n gek idee, Nathalie, zo las ik vroeger mijn kinderbijbels: als een soort sprookjesboeken. Erg leuke verhalen hoor! Maar ik geloof niet dat ik werkelijk dacht dat Jezus ooit over water wandelde of van 5 broden en 2 vissen een enorme menigte van eten voorzag, zelfs als kind al niet...
Give me a break!

Nickname
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ai, Laatbloeier...die broden en vissen hebben mij heel wat godsdienstlessen dwars gezeten...lammen laten lopen, blinden laten zien, wijn aanvullen...maria onbevlekt ontvangen... Daar kon ik als kind in de jaren zestig zelfs wel verklaringen voor bedenken...maar die broden en vissen en daar een hele menigte mee voorzien., het wou er maar niet in..
Je kunt de golven niet bedwingen, maar je kunt wel leren om te surfen. Jon Kabat-Zinn

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Haha, Nickname, en ondanks die onwaarschijnlijkheid was het mijn favoriete verhaal! :les:

(Ik geloof dat ik de logica ervan gewoon niet eens heb proberen te zoeken...)
Give me a break!

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Goeie nieuwe topic misschien over de onlogica van zowel de bijbelverhalen en sprookjes, en symboliek erin. 3,7 en 12 , goed en kwaad. Repelsteeltje en zo.
Misschien kan een van de lieve mods ons helpen met een sprookjestopic?
t !!!@#$???

Jannet
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik heb sinds een half jaar een Chinese huisgenoot die geen Nederlands en hoogstens tien woorden Engels spreekt. Toen hij een week of zes bij ons woonde gebaarde hij met een vragend gezicht naar de wasmachine. Ik stelde de wasmachine in, draaide alle knoppen terug en liet hem een paar keer 'droog' oefenen. Ik liet hem zijn vuile was halen en wees vervolgens naar de voorraad wasmiddelen van mijn andere huisgenoten en mijzelf. Hij liep weer naar zijn kamer en kwam terug met... een fles allesreiniger met eucalyptusgeur. Ik legde hem met gebaren uit waar je dat voor gebruikt en ik heb hem vervolgens wat van mijn eigen waspoeder gegeven. Wat later bedacht ik me plotseling dat hij al zes weken bij ons woonde, niet één keer de wasmachine had gebruikt en dat de fles allesreinger al halfleeg was. Zou hij al die tijd zijn was met de hand hebben gedaan... en daarbij allesreiniger hebben gebruikt?

Toen ik laatst op de wc een kruiswoordpuzzel zat te maken glipte mijn favoriete Parkerpen uit mijn vingers... en viel uiteraard precies in de toiletpot.

alien8
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Een oude Utrechtse wijsheid:

Er is over nagedacht, maar het is niet helemaal duidelijk door wie.

TB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Het zal je maar overkomen, ik kreeg er buikpijn van.

opaspop
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Mijn broertje : terwijl hij een plat Haarlems accent na doet zegt ie: NIET TWIJFELEN :shock: ondertussen doet hij heel spastisch met zijn tong. Wanneer je je ongemakkelijk voelt zegt hij: JE TWIJFELT :shock:

:lol:
de meeste wegen zijn in Rome

opaspop
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

dat kwam door de oerknal..."

:lol:

ja die was hard he

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Oerknallen genoeg gehoord vandaag... :? :D
Give me a break!

opaspop
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

In plat Haarlems accent schreeuwen mijn broertje en ik elkaar de hele dag verwijten toe. We lopen rond als bezopen voetbalhooligans, terwijl we keihard ordinaire dingen schreeuwen. Isj het sjwaar? Als iemand iets laat vallen. niet twijfelen!!!! Als iemand iets niet laat vallen, en daartussenin zingen we schlagers in de trant van: Oranje aan de top, ik hou van Holland, en doe mij maar een toppertje. Daarnaast maken we graag extreem racistische opmerkingen, wanneer men via een spotje oproept tot donatie voor de derde wereld. Dat is onze humor ( we zijn overigens niet echt racistisch hoor, maar het is zo lekker om fout te zijn)
Laatst gewijzigd door opaspop op di 01 jan 2013, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Onze humor hier thuis is vaak pesterig, beetje galgenhumor. Nu ik bijv. mijn baantje kwijt ben bij mijn pgb-dame, zegt manlief tegen me: "Ga je nou volgende keer wel een beetje je best doen? Zelfs een simpel huishoudbaantje weet je niet vol te houden... :| "

:P
Give me a break!

Terug naar “HB in het dagelijks leven”