Wat is jullie idee over verveling (op het werk)?
Bij mij kwam namelijk de vraag op, of verveling een gevoel is, of dat het "slechts" een gedachte is. Momenteel beleef ik op het werk namelijk weer eens zo'n periode dat alles me interesseert behalve het (echte) werk. Het liefst sluit ik me momenteel ook zoveel mogelijk af van mijn werkomgeving, ben ik liever op mezelf en ga ik het liefst zo vroeg mogelijk naar huis (waar ik me veel beter voel), zonder dat dit teveel opvalt.
Nu levert dit alles i.i.g. een negatief, vervelend gevoel op (ook schuldgevoel jegens mijn werkgever en collega's). Maar ik vraag me af of het niet een (zelfverzonnen) denkbeeld is, dat ik me verveel. Een soort etiket wat mijn ego, of denkvermogen, op deze situatie heeft geplakt. En omdat het een gedachte is wordt mijn beleving juist versterkt. Mijn verstand verzint allerlei vragen zoals of mijn huidige baan wel mijn roeping is. Mijn hoop is ook, dat als het "slechts" een bedenksel is, dat ik dat dan ook los kan laten, zodat mijn "lijden" afneemt.
En terwijl ik zo zit te schrijven, dient zich het volgende idee aan. Misschien is verveling i.d.d. het gevoel, en het bijbehorende idee/bedenksel dat voor de extra frustratie zorgt, dat een baan spannend, uitdagend, etc. moet zijn (allemaal ego verlangens volgens mij).