m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Een boek schrijven

Ik ben een boek aan het schrijven n.a.v. wat ik in HB prive in een topic over mezelf heb verteld. De titel van het boek gaat "Op eigen kracht" heten. Het wordt een autobiografisch boek, maar ik weet nog niet of ik het onder mijn eigen naam of een pseudoniem ga proberen uit te geven. De personages hebben een andere naam. Bij de inleiding kan ik vertellen, dat het een waar gebeurd verhaal is en dat ik het opdraag aan al diegenen, die in zichzelf zijn blijven geloven en daarmee hun eigen kracht weer (her)vonden.
De rol van de ouders, kinderlijke loyaliteit, huwelijk, het krijgen van kinderen, depressies, opnames, misdiagnoses, het ontkend worden door hulpverleners, de HB-ontdekkingstocht en de uiteindelijk gekregen erkenning.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen!

Groetjes Marlou
niet helemaal gek of helemaal niet gek?.......

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Een boek schrijven

Succes met het schrijven Marlou, er is kracht voor nodig om het leven aan te kunnen zoals er leven nodig is om krachtig te kunnen zijn, ik lees je boek graag als het af is.

Marianne
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Succes gewenst met schrijven!

Nickname
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik ben benieuwd.
En nieuwsgierig: Heb je al een uitgever? Of ga je het in eigen beheer uitgeven?
Je kunt de golven niet bedwingen, maar je kunt wel leren om te surfen. Jon Kabat-Zinn

Liv
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Leuk! Succes en ik ben heel benieuwd :)
The sun is on my side
Take me for a ride
I smile up to the sky
I know I'll be all right

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Mooi Marlou! Succes gewenst ook van mij! :)
"The time is always right to do the right thing" ~ M.L. King jr. ~

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Marlou, bijzonder! Lijkt me geweldig om een boek te schrijven. Maar goed, dan moet je dus een onderwerp hebben... :wink:

:peek: Enne, mocht je t.z.t nog iemand nodig hebben die de boel netjes opmaakt voor druk...
Give me a break!

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

@Nickname. Ik ben niet thuis in de uitgeverswereld, dus ik weet (nog) niet hoe ik het precies ga doen.

@Laatbloeier. Ik hou me aanbevolen!

Groetjes Marlou

emmy
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hoi Marlou,

Afgelopen jaar heb ik twee boeken geschreven, de eerste is in december uitgekomen, de tweede volgt in mei/juni. Het eerste is autobiografisch, het tweede is een filosische reis door landschappen van de belevingswereld. Was nooit echt van plan om een boek te schrijven, maar nu zijn het er dus inmiddels twee. Heb me met het schrijven van de boeken volledig kunnen focussen en niet nagedacht over wat er moest gebeuren als de boeken klaar zouden zijn, dat werkte voor mij het best. Soms is het nodig dat mensen hun eigen ervaringen delen met anderen en een boek kan daartoe een goed middel zijn. Ik wens je heel veel succes en ook plezier bij het schrijven en mocht je nog testlezers nodig hebben, meld ik mij van harte aan! ( en mocht het jou, net als mij, zo af en toe aan zelfvertrouwen ontbreken: go girl, GO!)

Hartelijke groet,
emmy

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Wat geweldig Emmy! :D
Ik hoor graag van je hoe jij het een en ander hebt aangepakt met het uitgeven van je boek. Ik ben vooralsnog eerst aan het schrijven.
Wanneer het klaar is, zie ik (net als jij) wel hoe ik het ga aanpakken.

Groetjes Marlou

(P.S. Ik wil ook zelf een omslagontwerp maken).

R1981
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

http://www.freemusketeers.nl/

verder heb ik alleen hoofdstukken in studieboeken van verschillende uitgevers geschreven en daarvoor werd ik destijds gevraagd. Die boeken zijn recent ook vertaald en uitgegeven in Duitsland. Daar heb ik echter geen cent meer voor gekregen, dus voor tips over onderhandelen moet je niet bij mij zijn.

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Bedankt R1981!

Groetjes Marlou

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik heb rond de dertig velletjes A4 uitgetypt. Even een vraagje: is het aan te bevelen om alles op een USB-stick te zetten? De computer van mijn echtgenoot is namelijk vorige week gecrashed en ik vraag me af of het een en ander nog terug gehaald kan worden.

Verder heb ik contact gehad met een kennis, die zelf ook schrijft. Hij raadt mij aan om bij verschillende boekwinkels mijn boek (als het af is) te laten lezen en wanneer ze het goed genoeg vinden, willen verkopen. Dus hupla, ook zelf mijn boek aan de man proberen te brengen.

OK, ik ga weer verder met schrijven aan mijn boek!

Laters...........

Groetjes Marlou

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Marlou, ik zou zéker back-uppen! USB-stick is een mogelijkheid, er zijn er meer, maar laat het niet slechts op één computer staan!

Verder: héél veel succes nogmaals!
Give me a break!

kakelot
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ja Marlou, doe me een lol een maak een backupje. Als je laptop crasht is het wellicht best terug te halen (of niet natuurlijk, mijn vorige laptopje fikte compleet door en toen hield het helemaal op), maar als je de boel op een stikkie hebt staan scheelt dat toch op zijn minst een hoop stress.

Mijn dochter heeft ook een slimme bedacht: zij mailt alles wat niet kwijt mag raken naar zichzelf, dan blijft het bewaard op de server van de provider. Maar misschien is een stikkie veiliger in verband met hackers en copyrights en zo (sprak de achterdochtige persoon in mij).
Keep an open mind
but not so open that your brain falls out

R1981
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

zet het in een cloud, skydrive ofzo. Kun je er vanaf overal bij en werk je ook altijd in de meest recente versie en is het gelijk gebackupped.

emmy
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hoi Marlou,

Jazeker een back-up, drie jaar geleden werd mijn laptop gestolen en daar stond o.a. het één en ander aan gedichten op, die was ik toen voor altijd kwijt....
Heb mijn boek ook bij een aantal boekwinkels in cosignatie liggen, er wordt meestal 20% gevraagd, maar soms een ander percentage. Ik ben echt een zakelijke oen en vond het doodeng om bij winkels te gaan vragen of ze mijn boek wilden verkopen, maar ik heb het uiteindelijk toch gedaan.

Veel succes met schrijven! (Mijn tweede boek ligt op dit moment bij de opmaker en binnenkort verwacht ik de eerste drukproef)

emmy

Darkiboe
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Je kunt het ook in eigen beheer doen...
Je krijgt dan ook heel veel adviezen en je raakt je werk niet kwijt...

Knap van je om autobiografie te maken.
Heb er bewondering voor.

Diana
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

In eigen beheer uitgeven is een goed idee! Ik heb een kinder/prenten boekje geschreven en krijg telkens 'nee' want past niet in het fonds te horen. Of misschien is het niet goed genoeg, maar dat zeggen ze dan niet expliciet. Ik ga nu ook maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn om het zelf uit te geven.

Goed dat je een boek aan het schrijven bent! Ik hoop dat het lukt om het uit te geven.

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

:peek: Ben normaal gesproken een vrij bescheiden persoon... :wink: ...maar ik ben dus (al zo'n 20 jaar) professioneel drukwerkvoorbereider/DTP-er/opmaker. Ik heb enorm veel boeken op mijn naam staan (d.w.z. als opmaker dus, niet als schrijver!), en doe momenteel ook veel medische vakbladen. Kortom, ervaring genoeg, en ik vind het heerlijk werk om te doen. Voor wie interesse heeft, we kunnen altijd kijken wat er mogelijk is. Financieel kan ik het waarschijnlijk heel behapbaar houden. Iets tussen een vriendenprijsje en nog een beetje interessant voor mij in misschien?! :)
Give me a break!

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”