Naar aanleiding van mijn vorig topic (Onderwerp: Hoogintelligent of hoogbegaafd?), zou ik bovenstaande poll willen houden.
De hoofding van de kolommen is weggelaten, om de herkenning naar de voorgrond te halen, eerder dan een semantische discussie over deze.
Als ik de vragen lees vanuit mezelf lijkt het makkelijker om ze een antwoord te vinden. (ik ken de antwoorden--- ik heb altijd vragen)
Kent de antwoorden----------------------------------------Heeft altijd vragen
Is ervaren in het van buiten leren-------------------------Is een groot gisser (probeert uit de context af te leiden)
Is geïnteresseerd in objecten-------------------------------Is een zeer nieuwsgierig onderzoeker
Is gefocust en oplettend in de les--------------------------Is diep mentaal en fysiek betrokken, soms afwezig, wegdromend
Houdt van simpele logica-----------------------------------Drijft op complexiteit
Houdt van woorden-----------------------------------------Heeft vaak een ongewone, complexe woordenschat
Heeft goede ideeën-----------------------------------------Heeft flitsende, gekke, onnozele en vreemde ideeën
Werkt hard--------------------------------------------------Probeert en test uit
Beantwoordt de vragen------------------------------------Discussieert in detail, is kritisch, bewerkt stellingen
Presteert bovengemiddeld in de klas-----------------------Kan bovengemiddeld, maar ook gemiddeld of beneden gemiddeld presteren
Luistert met interesse---------------------------------------Laat sterke gevoelens en opinies zien
Leert gemakkelijk--------------------------------------------Weet het vaak al
6 tot 8 herhalingen nodig voor meesterschap-------------Meesterschap na 1 tot 2 keer oefenen
Begrijpt ideeën----------------------------------------------Ontwikkelt en bewerkt ideeën
Geniet van leeftijdgenoten---------------------------------Prefereert vaak ouder gezelschap
Begrijpt de bedoeling of betekenis------------------------Onderzoekt de toepassingen
Maakt zijn werk af-----------------------------------------Start projecten
Kopieert nauwkeurig--------------------------------------Creëert nieuwe ontwerpen
Houdt van school------------------------------------------Geniet van leren
Technicus--------------------------------------------------Uitvinden
Is tevreden over eigen leren/kunnen--------------------Is hoogst zelfkritisch
PS:
als jij weet hoe je in deze text area "echte" kolommen kan maken dan hoor ik dat zeer graag.
Unimatrix