YES!!@nouk schreef:Ik nu 33. De eerste keer, weken geleden 35, dus er zit progressie in...

Om de week de test blijven doen en verslag uitbrengen?

YES!!@nouk schreef:Ik nu 33. De eerste keer, weken geleden 35, dus er zit progressie in...
Grappig, ik denk dat dit zeker waar is! Mijn vader is hb, mijn broer verdenk ik er van en mijn moeder brult heel hard "ik niet" (maar dat geloof ik niet!). Werd nooit over gesproken, nooit wat mee gedaan. Punt.Siouxsie schreef:scarlett schreef:Zou het kunnen zijn dat je je nooit echt bewust bent van je (hoger dan normale) intelligentie als de mensen om je heen ook allemaal hoogbegaafd zijn? En dat je je anders-zijn meer ziet als een raar familietrekje dan dat het iets met intelligentie te maken zou kunnen hebben?
30!choice2rejoice schreef:YES!!@nouk schreef:Ik nu 33. De eerste keer, weken geleden 35, dus er zit progressie in...
Om de week de test blijven doen en verslag uitbrengen?
ofYet schreef:299.00 Autism spectrum disorder
Persistent communication and social interaction deficits in multiple situations; restricted, repetitive behavior and interests, originally manifested in the early developmental period and causing significant impairment
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Asperger als term zal uitsterven. Simpelweg omdat het veel korter is.Asperger
Heel herkenbaar.Ying schreef:Bij HB kinderen is het zo, dat ze in tijden van stress zodanig overprikkeld raken dat ze veel meer kenmerken vertonen dan wanneer ze goed in hun vel zitten.
Als je als HBer een ASS test doet of laat doen, is het dus wel van belang om goed in je vel te zitten en om een tester te zoeken die kennis heeft van zowel HB als ASS en die zich dus bewust is van de verschillen en overlap.
Ja dat kan, echter heb ik wel een vader die vermoedelijk autisme heeft (nooit getest maar overduidelijkGirafje schreef:Lonneke.Red schreef:Ik scoorde 28. Dit kan wel kloppen. In mijn psychologische rapportage staat dat ik bepaalde trekken van autisme heb, maar ondanks dat ben ik er niet mee gediagnostiseerd.Wel verklaard het dan waarschijnlijk mijn bovengemiddelde score.Hmmm ... Ik heb je postje ff in tweeën gequoot Lonneke.
Die trekken zijn ook bij mij wel 'gezien' (en dan heb ik 't over 'mindere-periodes' zeg maar) & mijn score is juist laag. Van mij uit gezien zou het dan niet zo waarschijnlijk zijn dat dit zo uitgelegd kan worden .... Misschien is het meer gewoon een 'nadenkertje' met oog op hoe je overkomt en hoe je je dingen graag doet (je persoonlijke voorkeuren enzo).
Lonneke.Red schreef:
Ja dat kan, echter heb ik wel een vader die vermoedelijk autisme heeft (nooit getest maar overduidelijk) en komt het in mijn familie ook vaker voor. Ik lijk heel veel op mijn vader... En in mijn hulpverlening is het niet voor niets door 3 verschillende onafhankelijke hulpverleners tegen mij verteld. Dan lijkt het me dat hun dat niet voor niets opvalt...