Echt een burnout heb ik zelf niet gehad, wel een keer mezelf zo overvraagd dat ik ziek geworden ben. Herstel duurde drie maanden en gaf me ook gelegenheid wat te herstellen van het mezelf overvragen. Ik had in die tijd een baan van 32 uur, een deeltijd studie die qua belasting meer recht deed aan een voltijd studie en nog een pittige therapie daarnaast. Ik weet voor mezelf dat 32 uur werk voor mij maximaal is, dat ik met een eventuele nieuwe studie wacht tot na mijn therapie en dat ik genoeg tijd met mezelf moet inplannen en de weekenden uitslapen. Ik heb de frequentie van mijn therapie ook iets naar beneden gedaan, omdat het zo heftig was dat ik niet meer kon functioneren. Nog ben ik veel moe. Ik probeer er vooral op te letten de energievretende dingen te minderen, wat ik nu nog meer mag doen is de energiegevende dingen opzoeken.
Niet echt tips dus voor de burnout zelf, enkel mijn stukje herkenning voor zover dat gaat.
En verder uiteraard vele wensen van sterkte! Het is niet gemakkelijk toe te geven en je over te geven aan de verplichte tijd voor jezelf. Ik hoop dat je hulp kan vinden die je verder helpt.