Hoi, ik ben dus ook nieuw hier......Was al begonnen met een hele tekst, maar een tikje verkeerd op het toetsenbord en hup! alles weer weg....dus ik hou het nu maar even kort. Bijna 47, sinds mijn 34e 'officieel' getest door een psychiater als HB.....ik durfde de test niet te doen, want " als ik het nou niet ben dan ben ik dus toch gewoon gek..." Had me ingelezen vanwege mijn oudste zoon (ook HB) die zo griezelig veel op mij lijkt hierin (helaas).
Maar als kind werd HB al wel genoemd " dan kon je goed leren" Kreeg dan ook nooit iets (nog geen complimentje) voor een goed rapport, want volgens mijn moeder was het niks meer dan normaal dat je dan een goed rapport had.
Er stond wel steevast bijgeschreven "vraagt wel veel aandacht..." of "vraagt wel veel". Mijn moeder vertelde dan ook altijd aan anderen dat ik " wel een moeilijk kind" was, en ook "zwaar op de hand" was een term die ze graag gebruikte als ze met anderen over mij praatte. "Ze denkt overal veel te diep over na".... Misschien geen wonder dat mijn eigenwaarde ruim onder zeeniveau ligt......
Dat ik nu hier kom kijken komt doordat ik op zoek ben naar hulp voor de problemen die sinds mijn bewustzijn mijn leven verpesten, of in ieder geval behoorlijk bemoeilijken.
Ik heb de laatste paar jaar in een extreme situatie gezeten op vrijwel alle gebied, maar zeker (of juist daardoor) ook op emotioneel gebied. Ik ben klaar met slachtoffer zijn, altijd maar de schuld bij mezelf zoeken, me minder te voelen, en te overleven ipv te leven. Ik wil niet wachten tot die laatste 35, 40 mss. , jaar voorbij zijn, ik wil het ook wel eens gewoon leuk hebben!
Sinds ik daarvoor hulp zoek (ook al omdat ik alleen verantwoordelijk ben voor drie kinderen) krijg ik ineens te horen hoe lastig het is om met mij te praten want ik wijd zo uit, ik ben zo associatief.....en dat is blijkbaar voor hulpverleners erg moeilijk?
Ook begint ineens iedereen over een persoonlijkheidsstoornis, en wil me die kant op sturen. Op zo'n diagnose zit ik niet echt te wachten, dat is nogal een stempel. Bovendien heb ik al de nodige therapeuten, -logen ed. gehad, en ik kon hen meestal beter vertellen wat er aan de hand was en hoe het zo gekomen was dan dat het hielp. Een persoonlijkheidsstoornis is eerder nooit genoemd.
Ik functioneer ook best redelijk, volgens mij, huishouden aardig op orde, financiën op orde(ondanks extreem laag inkomen), vrijwillerswerk met kinderen die duidelijk dol op me zijn...ja, ik ben sociaal niet ' zo handig' en heb dus weinig sociale contacten (ook door de problemen die veel energie vragen en de beperkte financiën) en ik ben een beetje 'bang' van mensen door alles wat ik heb meegemaakt. Zo vaak verkeerd begrepen worden is zo vermoeiend, dan ben ik maar liever alleen.
Nou, dat was het wel zo'n beetje voor nu. Heb al veel gelezen wat me bekend voorkomt.
groetjes voor nu!