Volgens mij wel. Dit is uitend gedrag van extraverte mensen.babajaga schreef:het heeft niets met sociaalheid of exhibitionisme te maken (graag aandacht hebben).
Zou kunnen. Maar ik kan ook wel ratelen, maar ben idd eerder vaak bedachtzamer.belangrijkste kenmerk: extroverte mensen houden geen korte pauzes tijdens het praten, maar ratelen door en willen je wel in de rede vallen (zonder moeite en ook geen probleem om het terug te doen). Introverte mensen praten wat trager en bedachtzamer en vinden het irritant om in de rede gevallen te worden.
ik ben het met BJ eens... het heeft idd niet zoveel met graag aandacht te maken maar met in hoeverre je je innerlijk deelt met je omgeving, de mate waarin je je open geeft.het heeft niets met sociaalheid of exhibitionisme te maken (graag aandacht hebben).
Dan zou ik denken dat ik extravert ben. Wat ik van andere mensen terugkrijg, daar zitten wereldwijde verschillen tussen. Van 'open boek' tot en met 'gesloten als een oester'. En ja, ik laat veel van mezelf zien en toch ook weer niet. Vind het maar lastig om er iets van te vinden zo. Volgens mij heb ik van beiden ongeveer even veel.in het extremistische, praten extroverte mensen zo: ikginggisternaardesupermarktendaarkwamikeenvriendtegen.daarmeehebikzolangzittenkletsendatwehelemaaldetijd
vergetenwarenendesupermarktdichtgingvoordatweonzeboodschappenafhebbenkunnenmaken.daaromhebbenwemaar
afgesprokenomnaardekroegtegaan.
introverte mensen praten zo:
gisteren......ging ik naar de supermarkt.....daar kwam ik een vriend......tegen...................................daar heb ik
zoooooooooolang mee zitten kletsen.........dat we helemaal de tijd vergeten waren.................................de supermarkt
ging dicht...........nog voordat wij onze boodschappen af hebben kunnen maken...........daarom.........hebben we maar
afgesproken.............om naar de kroeg te gaan.
En dit laatste van BJ lezende, dan denk ik: zou ik dan toch...BabaJaga schreef:als introvert iemand die toch echt af en toe rust nodig heeft, sta ik heel graag in het midden van de aandacht, het liefst op het podium en kan ik erg gezellig zijn en mensen de oren van de kop kletsen (als ik niet verlegen ben, maar dat heeft met hele andere dingen te maken).
Daar kan ik me redelijk bij aansluiten. Ik lijk in gezelschappen waarin ik me op mijn gemak voel waarschijnlijk behoorlijk extrovert. In werkelijkheid ben ik zeer introvert, ik laat zelden het achterste van mijn tong zien, er zijn veel dingen die ik niet wil of kan delen met anderen. Dat is best wel eens lastig, want daardoor wil ik problemen ook meestal zelf oplossen en aanpakken, ik vind het erg moeilijk om hulp te vragen.Arjan schreef:Iedereen die mij kent / denkt te kennen moet er altijd hard om lachen of vind het moeilijk te geloven, maar ik ben in feite erg introvert. Tuurlijk, ik ben (te) druk en vrolijk in gezelschappen en praat (te) veel, maar wat er in mij om gaat op een dieper niveau laat ik nauwelijks zien, en er is maar een enkeling waar ik dat mee deel (kan/wil delen).
volgens mij is dat verlegenheid, niet introversie. introversie betekend gewoon dat je in een druk vrolijk gezelschap een beetje moe wordt en het liefst daarna even rust zoekt. Niet dat je zwijgt en jezelf opsluit en niets van jezelf laat zien.ItsI schreef:Daar kan ik me redelijk bij aansluiten. Ik lijk in gezelschappen waarin ik me op mijn gemak voel waarschijnlijk behoorlijk extrovert. In werkelijkheid ben ik zeer introvert, ik laat zelden het achterste van mijn tong zien, er zijn veel dingen die ik niet wil of kan delen met anderen. Dat is best wel eens lastig, want daardoor wil ik problemen ook meestal zelf oplossen en aanpakken, ik vind het erg moeilijk om hulp te vragen.Arjan schreef:Iedereen die mij kent / denkt te kennen moet er altijd hard om lachen of vind het moeilijk te geloven, maar ik ben in feite erg introvert. Tuurlijk, ik ben (te) druk en vrolijk in gezelschappen en praat (te) veel, maar wat er in mij om gaat op een dieper niveau laat ik nauwelijks zien, en er is maar een enkeling waar ik dat mee deel (kan/wil delen).
Na net een hele ochtend door de revalidatiepsycholoog doorgezaagd te zijn durf ik nu hier te postenItsI schreef:Daar kan ik me redelijk bij aansluiten. Ik lijk in gezelschappen waarin ik me op mijn gemak voel waarschijnlijk behoorlijk extrovert. In werkelijkheid ben ik zeer introvert, ik laat zelden het achterste van mijn tong zien, er zijn veel dingen die ik niet wil of kan delen met anderen. Dat is best wel eens lastig, want daardoor wil ik problemen ook meestal zelf oplossen en aanpakken, ik vind het erg moeilijk om hulp te vragen.Arjan schreef:Iedereen die mij kent / denkt te kennen moet er altijd hard om lachen of vind het moeilijk te geloven, maar ik ben in feite erg introvert. Tuurlijk, ik ben (te) druk en vrolijk in gezelschappen en praat (te) veel, maar wat er in mij om gaat op een dieper niveau laat ik nauwelijks zien, en er is maar een enkeling waar ik dat mee deel (kan/wil delen).