Nee, juist niet! Ik ben helemaal niet van het "hoe was je dag, hoe gaat het met je". (niet goed, ik weet het)northern lady schreef:Denk T dat jij wellicht te belangstellend bent richting andere mensen. En als mensen jou dan vaker ontmoeten, en jij vraagt hoe het gaat e.d, dan schept dat verwachtingen....
opaspop schreef:Ik heb maar weinig vriendinnen die niet verliefd op me zijn. Het schijnt zo te zijn dat alleen al een glimp van mijn verschijning, tot directe verliefdheid leid. Ik schat dat er zo'n 500000 vrouwen op mij verliefd zijn. Het komt denk ik door mijn spontane, bescheiden, en zachtaardige karakter.
Lucy Maud Montgomery schreef: Here sat Marilla Cuthbert, when she sat at all, always slightly distrustful of sunshine, which seemed to her too dancing and irresponsible a thing for a world which was meant to be taken seriously...
Dat klinkt voor mij behoorlijk logisch, goeie post.Greet1959 schreef:Als de ander het contact als 'heel close' ervaart en jijzelf niet, komt dat misschien doordat je zoals veel hb'ers 'de knoppen op 12' hebt staan, een ongewone intensiteit hebt. Je luistert bijvoorbeeld met grote aandacht en onthoudt allerlei details waarover je bij de volgende ontmoeting een vraag stelt - voor jou normaal gedrag en geen teken van uitzonderlijke interesse in die persoon, zo ben je gewoon.
Geen idee waar je het over hebt.Greet1959 schreef: Ik las ooit in een boek over de MBTI dat mijn 'type' (voor wie het kent: ik ben een INFP) voor anderen heel geschikt en aantrekkelijk is om dingen op te projecteren.
Ik herken dat heel sterk hoor, Terence. Ik onthoud ook heel veel van wat men mij vertelt. Ik ben oprecht geïnteresseerd in mensen, en vaak benieuwd naar het vervolg, als ik ze dan later weer zie/spreek. Ik ga ervan uit dat mensen dat leuk vinden, het is tenslotte interesse in hen als persoon. En als ze geen zin hebben er op dat moment over te praten, dan merk je dat ook wel (maar meestal praat men graagTerence schreef:Ik krijg inderdaad al 25 jaar te horen dat men verbaasd is dat ik iets van een vorige ontmoeting heb onthouden, terwijl ik dat niet meer dan normaal vind. En ja, ik (en veel HB'ers) lijken inderdaad scherpen op bepaalde momenten. Ik denk dat dit inderdaad wel eens een grote factor zou kunnen zijn.
Silvia schreef:(...)Ja, ik begrijp het...Ik heb er zelf ook zo een bij lopen.![]()
Aardig wicht dat moet gezegd worden, maar haar bel en visite gedrag passen moeilijk in mijn straatje. Ben graag alleen.
Ik zeg haar gewoon eerlijk dat ik de telefoon niet heb opgenomen omdat ik nou eenmaal een hekel aan bellen heb. Tot nog toe neemt ze mijn eerlijkheid voor lief.
Toch hebben we veel raakvlakken met elkaar en juist omdat we elkaars negatieve gedragingen kennen, lukt het vooralsnog aardig...En dan...Ik val niet op haar.
Tot voor kort nooit stil gedaan bij dat ik met een andere intensiteit leef dan anderen. Klinkt eigenlijk heel logisch en nu kan ik dingen als"je stelt je aan of wat reageer je overdreven of dat je dat nog weet" beter plaatsen. Mooi zo'n realisatie.Greet1959 schreef:Als de ander het contact als 'heel close' ervaart en jijzelf niet, komt dat misschien doordat je zoals veel hb'ers 'de knoppen op 12' hebt staan, een ongewone intensiteit hebt. Je luistert bijvoorbeeld met grote aandacht en onthoudt allerlei details waarover je bij de volgende ontmoeting een vraag stelt - voor jou normaal gedrag en geen teken van uitzonderlijke interesse in die persoon, zo ben je gewoon. Maar de meeste mensen zijn zo niet, dus jouw gedrag heeft in hun context een betekenis die anders is: je gedrag komt uitzonderlijk betrokken over. Dan ontstaan er verwachtingen.
Ik krijg nogal eens te horen 'wat ben je enthousiast' terwijl ik denk dat ik ‘gewoon’ een paar positieve opmerkingen gemaakt heb en geen groot enthousiasme voelde. En ik heb heel vaak naar mijn hoofd gekregen: jij moet altijd zo nodig. Sinds ik weet dat ik hb ben, besef ik dat dat 'nodig moeten' bij mij ingebouwd zit en bij de meeste andere mensen niet.