Ik ben al anderhalf jaar werkloos en zou graag weer een betaalde baan hebben.Het probleem is echter dat ik geen diploma's heb (behalve een basisschool-diploma).
Ook heb ik best wat gaten in mijn c.v. ondanks dat ik nog maar 24 ben.
Verder heb ik geen rijbewijs,heftruck/reachtruck certificaat of andere certificaten.
Tot overmaat van ramp heb ik weinig relevante werkervaring voor de meeste functies.
Één van de weinige dingen waar ik echt ervaring in heb is de horeca en dan voornamelijk als keukenhulp/leerling kok.Na een conflict met mijn laatste werkgever heb ik besloten niet meer de horeca in te gaan.
Er zijn natuurlijk ook positieve dingen:
-Brede interesse
-Snelle leerling
-Flexibel
Zoals ik eerder zei zou ik graag een betaalde baan willen,maar een opleiding volgen heeft mijn voorkeur,want ik wil niet mijn hele leven slechts in aanmerking komen voor werk bij de Mc Donalds of erger.Helaas weet ik echt niet wat ik wil: Ik vind zoveel dingen interessant.Verder heb ik overwogen om staatsexamen te gaan doen,liefst,vwo,maar na me er in verdiept te hebben lijkt het me toch erg moeilijk worden.Vooral omdat ik heel veel educatie gemist heb op de middelbare.
Lang verhaal kort: Wie heeft tips voor me ? Tips om erachter te komen wat ik graag zou willen ?Tips om toch nog een fatsoenlijke opleiding te kunnen gaan volgen? Of mensen die hetzelfde probleem gehad hebben ? Wat zouden jullie doen in mijn situatie ? Alle tips/ideeen/opmerkingen zijn meer dan welkom. Alvast bedankt !
Edit: Dit was de 12800e post in het 360e topic in dit subforum