Hallo mensen,
Ik zocht weer eens een verklaring voor mijn luiheid/verveeldheid. En ik zat met de vraag is het niet willen of ook niet kunnen. Het was weer eens tijd om mezelf een schop onder de kont te geven en op zoek te gaan naar wat inspiratie of boeken die er zijn voor luie mensen met stappenplan en al. Door google kwam ik terecht op add forum, feest der herkenning. En ipv reorganiseer je leven boek kocht ik een boek over add. Nu zijn we inmiddels 2 jaar verder. Ben ik bevallen van een prachtig kind en deze week heb ik een verwijzing gekregen voor een diagnostisch onderzoek naar ADD.
En ik denk na over wat voor gezin ik vandaan kom. In ieder geval een kwetsbaar gezin.
We zijn met zn 9en we hebben allemaal depressies gehad. Mijn broertje is schizofreen geworden op zn 18de, op de basiscchool is hij hb getest. Hij werd getest omdat ze dachten dat hij zwakbegaafd was. Mijn 2 zussen hebben de diagnose PTSS. Mijn oudste broer is op 10 jarige leeftijd als analfabeet naar Nederland gekomen en deed op 12 jarige leeftijd VWO en is cum laude afgestudeerd. We hebben allemaal havo gedaan. Sommige kregen van ons ook VWO advies. Maar we voelen ons allemaal dom, en hebben een heel laag zelfbeeld. Deels komt dat door onze opvoeding. En ook door de kwetsbaarheid die in onze genen zit.
Ik ga op onderzoek uit oa om mijn verleden een plek te kunnen geven en om de toekomst met meer inzicht tegemoet te komen.
Groetjes,
Zorria