Werner
Veelgebruiker
Veelgebruiker
Contacteer: Website

Re: Het Dorp

xyz schreef:Persoonlijk geen interesse om in een 'HB only' dorp te wonen.Zou te overweldigend zijn op verschillende vlakken en ik zou er geen rust kunnen vinden. En idd, niet alle HB zijn gelijkgestemden. Ik heb er al een paar in real life ontmoet, waarmee de vriendschap geeindigd is. De positieverdeling in leidinggevende taken zou wel het tegenovergestelde zijn van deze in de huidige samenleving. Uit de MBTI post blijkt dat voornamelijk de vrouwen onder de HB extravert zijn en dus de leiding in handen zouden nemen. Nog geinteresseerd mannen in dat HB smurfendorp?. :wink:
Grappig, het doet me denken aan die ene vraag ... wat zouden Jezus, Boeddha en Mohammed zeggen moesten ze elkaar gekend hebben? :wink:
In een wereld vol problemen is de moeilijkste taak aandacht krijgen voor oplossingen (http://www.chaospunt.org)

xyz
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

[/quote]Grappig, het doet me denken aan die ene vraag ... wat zouden Jezus, Boeddha en Mohammed zeggen moesten ze elkaar gekend hebben? :wink:[/quote]

:arrow: zeggen? Niet veel, want zouden mekaar al niet verstaan. Zou een 'met handen en voeten' conversatie geweest moeten zijn :wink:
"J'ai décidé d'être heureux, parce que c'est bon pour la santé" Voltaire
"De mens is wijs zolang hij de waarheid zoekt; zodra hij meent haar gevonden te hebben, is hij een dwaas" Talmoed

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

xyz schreef:De positieverdeling in leidinggevende taken zou wel het tegenovergestelde zijn van deze in de huidige samenleving. Uit de MBTI post blijkt dat voornamelijk de vrouwen onder de HB extravert zijn en dus de leiding in handen zouden nemen. Nog geinteresseerd mannen in dat HB smurfendorp?. :wink:
Me dunkt dat dat een individueel gebeuren en afhankelijk is van het karakter, hb of niet-hb. Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben om leiding te krijgen van een vrouw, ieder z'n rol, zolang er maar wederzijds respect is. Een vrouwelijke grote smurf is voor mij net zo gangbaar als een mannelijke bestuurder, voor mijn part bestaat het gehele dorpsbestuur uit vrouwen, zolang het maar de beste mensen voor de job(s) zijn.

Vraagje: is het voor jou persoonlijk problematisch om uberhaupt leiding van een vrouw te krijgen ?

Werner
Veelgebruiker
Veelgebruiker

xyz schreef: :arrow: zeggen? Niet veel, want zouden mekaar al niet verstaan. Zou een 'met handen en voeten' conversatie geweest moeten zijn :wink:
Zo gezien zou je gelijk kunnen hebben maar stel dat ze toch dezelfde taal spreken. Het antwoord is makkelijk te geven maar dat zal ieder voor zich moeten vinden, in het andere geval zou het antwoord ook niet begrepen worden. :wink:

Nu terug naar het dorp om antwoorden te zoeken. :peek:
In een wereld vol problemen is de moeilijkste taak aandacht krijgen voor oplossingen (http://www.chaospunt.org)

xyz
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

[\quote]
Me dunkt dat dat een individueel gebeuren en afhankelijk is van het karakter, hb of niet-hb, zolang er maar wederzijds respect is. Een vrouwelijke grote smurf is voor mij net zo gangbaar als een mannelijke bestuurder, voor mijn part bestaat het gehele dorpsbestuur uit vrouwen, zolang het maar de beste mensen voor de job(s) zijn.
:arrow: helemaal mee eens :D

Vraagje: is het voor jou persoonlijk problematisch om uberhaupt leiding van een vrouw te krijgen ?[/quote]

Neen, maar wel van leiding van een stereotype vrouw.
Want ben zelf een Niet stereotype vrouw die beter met mannen kan opschieten dan met stereotype vrouwen.
"De mens is wijs zolang hij de waarheid zoekt; zodra hij meent haar gevonden te hebben, is hij een dwaas" Talmoed

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

xyz schreef:
Ray schreef:Vraagje: is het voor jou persoonlijk problematisch om uberhaupt leiding van een vrouw te krijgen ?
Want ben zelf een Niet stereotype vrouw die beter met mannen kan opschieten dan met stereotype vrouwen.
En wanneer is een vrouw van het stereotype ? Je hebt een nogal uitgesproken mening die je evenwel een weinig nuanceert. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je je vooroordeel op baseert.

Werner
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ray schreef:
xyz schreef:
Ray schreef:Vraagje: is het voor jou persoonlijk problematisch om uberhaupt leiding van een vrouw te krijgen ?
En wanneer is een vrouw van het stereotype ? Je hebt een nogal uitgesproken mening die je evenwel een weinig nuanceert. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je je vooroordeel op baseert.
Ik zag dit per toeval staan, misschien is het geen vooroordeel? :wink:

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Werner...met al je beste bedoelingen... zou ik het toch liever van degene horen aan wie ik de vraag stelde :idea:

xyz
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ray schreef: En wanneer is een vrouw van het stereotype ?
:arrow: zoals voorgesteld in de media, reclame, domme blondjes moppen en helaas de talrijken die zich in werkelijkheid spiegelen aan deze voorbeelden en zich zo ook gaan gedragen....

Je hebt een nogal uitgesproken mening die je evenwel een weinig nuanceert. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je je vooroordeel op baseert.
:arrow: negatieve levenservaring met vrouwen die beantwoorden aan het stereotype beeld
Ik vind jou ook leuk :wink:

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

xyz schreef:Ik vind jou ook leuk :wink:
Hey!!

Afbeelding

xyz
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Werner schreef:
xyz schreef: :arrow: Zou een 'met handen en voeten' conversatie geweest moeten zijn :wink:
Zo gezien zou je gelijk kunnen hebben maar stel dat ze toch dezelfde taal spreken. Het antwoord is makkelijk te geven maar dat zal ieder voor zich moeten vinden, in het andere geval zou het antwoord ook niet begrepen worden. :
:arrow: bij 'handen en voeten conversatie' moet men noodgedwongen terruggaan tot de essentie van de zaak en die lijkt mij universeel....maar ja, ik ben een atheist, dus weet ik veel :wink:

Werner
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ray schreef:Werner...met al je beste bedoelingen... zou ik het toch liever van degene horen aan wie ik de vraag stelde :idea:
Beste Ray, ik had het over je aantijging van 'vooroordeel', ik zag enkel een beschrijving op basis van nuchtere waarneming/ervaring. Peper en zout worden toegevoegd volgens smaak, vond de uitspraak wel passen in het onderschrift, zeker in relatie tot HB in het algemeen. In het dorp zal deze beslist de revue passeren. :wink:

Werner
Veelgebruiker
Veelgebruiker

xyz schreef::arrow: bij 'handen en voeten conversatie' moet men noodgedwongen terruggaan tot de essentie van de zaak en die lijkt mij universeel....maar ja, ik ben een atheist, dus weet ik veel :wink:
Beste xyz, ik zie dat je een mopmantel bent en je woorden vanuit de diepte komen, zeer leuk en zeldzaam. Wie de relatie legt tussen de essentie en atheïsme zal beslist weten dat ook de atheïst niet echt bestaat, tenzij als een actrice die zegt weet te hebben van niets.

:doh:

Werner
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ray schreef:Werner...met al je beste bedoelingen... zou ik het toch liever van degene horen aan wie ik de vraag stelde :idea:
Beste Ray, wat ik me nu afvraag is hoe het staat met je leuke voorstel van dat ‘HB-dorp’. Toevallig of niet maar we zijn dat dorp aan het bouwen, de intenties zijn nobel en we zoeken nog naar meer dorpelingen, misschien kan het je interesse genieten? Het is overigens een werelddorp waarbinnen allerhande innovatieve ideeën verder ontwikkeld kunnen worden, de doelstelling is een nieuwe werkelijkheid te creëren waarin duurzame menselijke vooruitgang centraal staat. Je hebt geen bakstenen nodig, het dorp is virtueel maar vanuit het dorp worden wel zaken in de praktijk gebracht. Interesse?

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Werner schreef:Je hebt geen bakstenen nodig, het dorp is virtueel maar vanuit het dorp worden wel zaken in de praktijk gebracht. Interesse?
Je bent een idealist en ogenschijnlijk een purist, een combinatie die mijns inziens onvermijdelijk zal leiden tot teleurstelling, voor jou maar ook voor de ingezetenen.

Werner
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ray schreef:
Werner schreef:Je hebt geen bakstenen nodig, het dorp is virtueel maar vanuit het dorp worden wel zaken in de praktijk gebracht. Interesse?
Je bent een idealist en ogenschijnlijk een purist, een combinatie die mijns inziens onvermijdelijk zal leiden tot teleurstelling, voor jou maar ook voor de ingezetenen.
Ik weet het, deze wereld is niet mijn wereld. Ik denk dan ook vaak aan zelfmoord, het logische gevolg van positief denken en aansluitende reacties.

inge mulder
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Waar gaan we dit dorp eigenlijk stichten?
de zon schijnt altijd

Ray
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

inge mulder schreef:Waar gaan we dit dorp eigenlijk stichten?
Afbeelding

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Waarom niet in lotenhulle? Nu nog een klein boerengehucht maar straks misschien een semi-onafhankelijke welvarende stadstaat :D
o what can ail thee, Knight-at-arms
so haggard and so woe begone
the squirrel's granary is full
and the harvest is done

inge mulder
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Bbbbelgië???

Ik dacht meer ergens in Drenthe?

We kunnen misschien het beste gewoon een nieuw dorp stichten en natuurlijk het liefst ergens temidden van een prachtige natuurlijke omgeving?
de zon schijnt altijd

Terug naar “HB in het dagelijks leven”