Maar hoe meer er te vinden is, hoe specifieker ik het zoek

Nu ben ik zelf erg geïnteresseerd in de extreme hb'ers, die (ruim) boven de 145 scoren, o.a. door leerlingen in mijn klas. Wie heeft er een leuke link of goed artikel voor mij?
Ik herken dit duidelijk uit de dagelijkse praktijk, ook bij volwassenen overigens....the majority of the study children have experienced extreme difficulty in establishing positive social relationships with age-peers. The extremely negative perceptions which these children hold, bot of their own social skills and of their probable image in the eyes of other children, are reflected in disturbingly low levels of self-esteem.
Deze zin pik ik er even uit. Het is natuurlijk prima dat je wilt weten dat je 'gelijk' hebt. (Wil ik ook graag.) Maar dat botst naar mijn idee wel met het feit dat je eerst zegt dit voor je studie (ECHA) zoekt. Want als je onderzoek doet, lijkt het me oneigenlijk om alleen je 'gelijk' te toetsen. Dat is niet waar onderzoek voor bedoeld is. Want het kan natuurlijk ook zo zijn dat de artikelen je geen gelijk geven. Accepteer je dat dan als uitkomst? Of wil je alleen bevestiging?Carmen schreef:Ik werk vooral vanuit mijn gevoel en tot nu pakt dat goed uit, maar soms heb ik wel de behoefte aan feiten. Weten dat ik 'gelijk' heb en het op de juiste manier aanpak.
(Het citaat is niet van Towers, hij haalt deze uitspraak van Hollingworth aan in het artikel)The single greatest adjustment problem faced by the gifted, however, is their tendency to become isolated from the rest of humanity. This problem is especially acute among the exceptionally gifted.
http://prometheussociety.org/cms/articles/the-outsidersArjan schreef:Ik ontdekte dat een bekend artikel van Towers, http://prometheussociety.org/articles/Outsiders.html niet meer op de oude plaats online staat. Gelukkig vond ik het nog hier http://web.archive.org/web/200111261704 ... iders.html in een archief.
Where the gifted child drifts in the school unrecognized, working chronically below his capacity (even though young for his grade), he receives daily practice in habits of idleness and daydreaming. His abilities never receive the stimulus of genuine challenge, and the situation tends to form in him the expectation of an effortless existence.
Pauw en Witteman over onderwijs aan kinderen met bovengemiddelde capaciteiten - http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1379204Failure to learn how to tolerate in a reasonable fashion the foolishness of others leads to bitterness, disillusionment, and misanthropy.
Nou, hij liep/loopt hopeloos vast, kreeg zelfs even de diagnose ODD (!?) en elke nieuwe hulpverlener wilde weer opnieuw testen..... Hij blijkt in ieder geval een 'significant verschil' tussen verbaal en performaal te hebben. (Een informatieverwerkingsstoornis). Net weer gestopt met zijn nieuwe studie...(MBO, niet erg uitdagend, en hoewel hij graag naar school zou willen, lukt het hem om de een of andere reden gewoon niet om te gaan. )mefmdv schreef:Waarom zo vaak testen?