Sawi schreef:Een beetje balen mag gewoon, maar is het echt zo'n probleem? Ben je niet gewoon een beetje zoekende naar een nieuw doel?
De meeste van mijn klasgenoten met een indrukwekkende studielijst zijn na hun studie lang niet zo briljant gebleken (en sommigen zijn zelfs vastgelopen omdat werken iers anders is dan studeren). Nu na een jaar of 8 tot 10 zitten we allemaal op ongeveer eenzelfde functie. Je hebt meer nodig dat een goede lijst om succesvol in je vak te worden. Zorg dat je dat wordt als je zo graag wilt. Ga voor die baan. Leer nieuwe dingen die je juist niet in je studie leert maar in de praktijk en stel jezelf daar doelen in. Je bent nog lang niet uitgeleerd nu je studie afgerond is.
Ja dat is wel zo. En ik ben idd heel erg zoekende... Zo van: oei schooltijd zit er echt wel op nu... Ik gebruikte mijn studies ook al sinds mijn puberteit als een escapisme. Ik voel me erg ongemakkelijk bij het idee dat dit nu is weggevallen. Werken is ook een escapisme voor mij, maar bij studeren heb je zo nog die naïeve hoop dat een diploma de deur zal openen naar een ander (leuker) leven. Sorry dat ik vreselijk negatief klink, ik denk gewoon veel te veel na over alles. Eigenlijk zou ik beter een feestje gaan bouwen ofzo.
Toen ze mij aan de telefoon zeiden dat ik die baan had, was ik wel helemaal aan het trillen van blijdschap (heb net niet JAAAAAAAAAAAA in de recruiter zijn oor geschreeuwd). Er zijn ook nog heel veel andere dingen die ik wil (zoals vloeiend Noors leren spreken, Arabisch leren, nog een diploma in de rechten halen als werkstudent,...). Hah eigenlijk ga ik daar nu meer tijd voor hebben want ik woon nog thuis, dus hoef nog niet een huishouden erbij te runnen... Met dat in m'n achterhoofd, voel ik me eigenlijk gelijk beter