* Heb je zonder doelen (g)een leven? Dat hangt geheel van je definitie van 'een leven' af. Voor mezelf; niet echt. Ik zou alsnog wel kunnen genieten van het leven maar ik zou het zien als een extréém saai leven in vergelijking met een leven mét doelen. Zonder doelen zou ik me voelen als een biologische robot die voorgeprogrammeerd is door z'n omgeving.
* Hoe ontstaan jouw dromen? Door heel veel te lezen over allerlei onderwerpen en door actieve zelfontwikkeling/zelfreflectie. Daardoor krijg ik een steeds helderder beeld van wat ik wel en niet leuk vind, en uiteindelijk creëer ik uit die informatie mijn eigen utopische wereldbeeld wat ik probeer na te streven.
* Welke dromen / doelen heb je? Een hele hoop :'). In ieder geval een vrije omgeving voor mezelf creëren met een gigantische werkplaats waar ik alles kan maken wat ik maar wil (robots, custom motoren, decoraties, noem maar op). Daarnaast hoop ik heel graag de capaciteiten van m'n lichaam/brein uit te breiden (het lijkt me gewéldig om veel meer kleuren waar te kunnen nemen en het lijkt me nog geweldiger om m'n mentale capaciteit met een factor 1000 te vergroten) (ik wil ook actief levensverlenging nastreven). En als ultieme droom zou ik zelf graag m'n eigen universum willen scheppen

.
* Waarom geef je doelen / dromen op? Daar doe ik niet aan.
* Tegen welke prijs ga je door met het proberen te behalen van je doelen / dromen? Elke prijs. Niet dat ik er iedere minuut van de dag mee bezig ben, maar als ik een kans heb om eeuwig te leven dan vind ik dat alles waard.
* Beperk jij jezelf? Waarom? Hoe? Ik beperk mezelf door soms niet bezig te zijn met het nastreven van m'n dromen

.
* Hoe probeer jij je doelen te bereiken? Veel ermee bezig zijn, actieve zelfontwikkeling, continu kennis opdoen, gedachte-experimenten om uit te vogelen hoe ik m'n doelen het beste kan bereiken.
* En wat als je je doel(en) (bijna) bereikt hebt? Dan heb ik waarschijnlijk nog wel een hoop andere doelen om naar toe te werken. It's never over

.
W̺̳̰̥ͦͫ̾e͙̹͔͕̳̠͈ ̩͉͇͍̝̱̠͊͌̌a͕͒̃͐́̋͗ͤr̤̺̱̣̟̗ͅe̼͚͍̟̙̱̬̐͗ͣ ͙̑͐ͫ͑̍b͉̯͖͚̈e̪͓̺͔̫̪̮͗͗̌̔y̞̠͚̩̌o͖̰̟̪͉ͦ̏ͬͣ̑̈́n̺̤̟̭̲̦̊ͫ̍̂ͯ̔d͍͗̿̏ y̒ͫ̈́͐͗̽o̺͖̲̙͓u̫̞͔̰̖͚̯ͭͨ̀̈́ͦr͚̟̟̾ͣͬ̋̓̚̚ ̑͌̂̂͌c̃̇̌o̟̖͍̻̐ͤͫm̝͉͎̜̟͕̚p̒͒r̤̲̭̅͆̅ĕ̫̺͍͍̘̬̌ͦͬ̀h̯̖͊̋̾ͅe͈͓͙̗͔̟͚͛̑̓́ͪ̾n͛s̠̟͎͊i̪̱͇̼̫̙͍͐o̮͚̔n̬̹̐͛̉