Klein voorbeeldje... ik heb eigenlijk altijd wel iets muzikaal of creatiefs gedaan. Zonder cursussen ofzo te hebben gevolgd.
Dan laat ik wel eens een tekening ofzo zien (ik had al zeker 15 jaar niet meer een teken potlood vastgehouden en daarvóór eigenlijk ook niet vaak) en vaak krijg ik dan een compliment (waar ik heel blij mee ben hoor) maar ik krijg ook vaak te de vraag/suggestie dat ik vast al heel lang teken omdat ik t zo goed en gedetailleerd doe. (enz)
Maar juist die complimenten weerhoudt me er van om vaker te tekenen of mijn techniek te verbeteren enz.
(terwijl ik het eigenlijk juist echt heel gaaf zou vinden om nog beter te worden/succes te hebben in mijn creatieve en muzikale dingen)
maar ik durf de stap niet te nemen
(zingen is ook zo'n ding.. ik zou dolgraag in een band ofzo.. of in ieder geval optreden... maar ik blijf maar in mijn comfortzone (musicalvereniging) hangen.. Ik ben nu eindelijk zo ver dat ik zanglessen ben gaan nemen... zegt de juf de eerste les... t gebeurt niet vaak dat ik zo'n ervaren zangeres op les heb... techniek is prima enz... (niet dat ik niks meer te leren heb..

Nu de volgende stap nog...
herkenbaar???