Wat jammer dat je deze interessante discussie niet serieus neemt. Een tik-tak-tik-tak spelletje er van maken, dat komt de kwaliteit van een discussie niet ten goede. Beetje flauw naar mijn mening. Jammer. Ook zonder het met elkaar eens te zijn kun je de discussie inhoudelijk blijven voeren.
Ook zonder religie erbij te betrekken ben ik het oneens met de wereld. Het is zo oneerlijk verdeeld. Ja, de overheid heeft hier een flinke vinger in de pap, en we zijn niet totaal 'vrij'. In veel opzichten heb je meer vrijheid van die aard in de V.S. Maar of het dan daar eerlijker en beter verdeeld is?
Ik heb er moeite mee dat mensen toetjes van duizenden euro's eten, met bladgoud erop, terwijl soms een paar straten verder mensen niet eens fatsoenlijk te eten hebben....
Mensen mogen het best goed hebben, luxe, en er van genieten. Maar wat maakt een sieraad van 5 ton nou zoveel mooier dan van noem eens wat, 5000 euro.
Of een jurk van 50.000 euro zó veel mooier dan eentje van 150,--
Wat is de meerwaarde van gouden kranen in je badkamer? Of een huis met meer badkamers dan slaapkamers (dat vind ik toch altijd zo merkwaardig!)
Waarom moet iemand 20 peperdure horloges hebben?
Er wordt zoveel geld totaal onzinnig besteed, even afgezien dan van de werkgelegenheid die zoiets oplevert, niet zo veel meer trouwens. Als dat geld zou gaan naar mensen die het minder hebben getroffen, hoeft nog niet eens direct, maar naar projecten waar mensen zelf hun geld kunnen verdienen, naar oude mensen, arme kinderen......
Een prachtig project is 'Just diggit" zo simpel en zo ingenieus! Maar in Afrika geven ze liever veel geld uit aan wapens dan aan zo'n fantastisch project....
![banging [banghead]](./images/smilies/banghead.gif)