Zijn hier ervaringsdeskundigen op het gebied van 'al het onrecht wordt mij teveel'? Ik ken iemand, die zo verzwolgen wordt door al het onrecht op deze wereld, dat hij buiten zijn werk nauwelijks een sociaal leven heeft. In zijn werk kan hij de wereld een beetje verbeteren, maar dat gaat te langzaam en hij heeft te weinig invloed. Ik begrijp hem wel, maar hier wordt hij zelf ook niet gelukkig van. Een groot empathisch vermogen en niet tegen onrecht kunnen en er wel dag-in-dag-uit mee bezig zijn, gaat u er maar aan.
Sinds ik moeder ben, heb ik er geen 'last' meer van. Wel een verademing trouwens! Wat mij heeft geholpen is meer te focussen om mijn directe omgeving en op het positieve. Ik sluit liever aan bij een lokaal initiatief om armoede in de wijk te bestrijden, dan dat ik op de barricades ga staan wegens de mensenrechtensituatie in [insert land naar keuze].
Ik kan mijn kennis moeilijk aanraden een kind te nemen, maar hooguit mijn ervaring te vertellen. En misschien heeft hier iemand in een soortgelijke situatie gezeten die erover wil vertellen?