Ik zal proberen mijn vraag duidelijk te stellen, en dit kort te houden.
Ik ervaar de laatste tijd weer zo'n haat liefdes verhouding met andere mensen. In de zin dat ik altijd hoop op een soort van diepere connectie met mensen. Ik heb vaak het gevoel dat ik bv 5 % met iemand overeen kom. Bijvoorbeeld ik deel met die persoon een muziek passie, of een bepaalde interesse, of hobby. Maar daar blijf het vaak ook maar bij. Voor de rest van de 95 % kan ik bv niet terecht bij die persoon. Wel kan ik dit weer opsplitsen onder andere mensen. En waar zij gelukkig lijken met hun staat van zijn, verlang ik of hoop ik soms op meer.
Maar hoe aanvaard je in het leven, dat de wereld op bepaalde vlakken gewoon oppervlakkig is?
(En je zelf voelt dat je meer eruit kan halen)
Hoe aanvaard je dat jij als hb'er er soms eens met je kop boven uit steekt?
(zonder afgunst, of een gevoel van wanhoop dat niemand anders eruit steekt (niet altijd natuurlijk))
Ik gaf gisteren dit voorbeeld: het is soms het gevoel dat je als dokter je patiënten kan helpen maar omgekeerd niet, in bepaalde mate. (niet altijd)
Soms is het simpelste advies het beste, maar wat als jij als hb'er nu durft te zeggen 'ik neem er geen genoegen meer mee'?
Hoe aanvaard voor jezelf dat je anders bent, zonder ontevreden te zijn over een ander noch over jezelf?
Hier worstel ik enorm mee. Dus tips of advies zijn altijd welkom.