Laatbloeier schreef:Remmie, en dan ga ik nu toch even terug naar jouw oorspronkelijke vraag en hoe ik 'm interpreteerde. Misschien ga ik daarbij ook wel off topic, want in communicatie komt dat wat je (ik) van een zender (jij) ontvangt binnen in je eigen belevingswereld en interpreteer je het vanuit daar.
Ik herken het gemis aan een 'diepere connectie met mensen' zoals jij die in je openingspost omschrijft. Ik persoonlijk denk dat het te maken heeft met een soort 'basic existentiële eenzaamheid'. We lijken als mens best op elkaar, maar kunnen aan de andere kant elkaar ook nooit wérkelijk bereiken. We blijven aparte individuen, zullen nooit wérkelijk samensmelten.
Daarnaast zijn we (misschien wel juist daarom, ik bedoel vanuit die existentiële eenzaamheid) allemaal in onze jeugd in meer of mindere mate beschadigd en teleurgesteld. Daarom projecteren we op mogelijke andere mensen/vrienden misschien een soort rol als de ultiem begrijpende ouder die je vroeger gemist hebt. Iemand die jou voor 100% begrijpt (en vice versa), er voor je wil zijn en met je begaan is. Haha, maar misschien spreek ik nu wel vooral voor mijzelf, dat gevaar loop ik nu alweer...
Overigens merk ik wel dat ik steeds beter in staat ben mijzelf emotioneel te bedruipen. Ik ben in feite alleen maar kan het ook goed alleen. Als ik Unity goed begrijp, is dat zo'n beetje wat zij zegt in haar post op de eerste pagina van dit topic. Erg mooie post trouwens!
(Even ter zijde: ik vind het trouwens fijn Remmie dat jij uitgebreid meepraat hier en wat langer blijft. Soms vind ik het jammer wanneer jij een vraag stelt, dat daarop ingegaan wordt door diverse mensen, maar dat jij dan alweer voor een tijd van het forum verdwenen bent. Geen verwijt hoor, begrijp me goed, niet iedereen is zo'n fanatiek forummer als bijv. ik ben

en je bent een vrij man! Maar ik vind het dus leuk als je er bent en even blijft, dat bedoel ik te zeggen.

)
Hoi Laatbloeier,
Voor mij sla je DE nagel op de kop.
Dit is een perfecte beschrijving van wat ik doe.
Ik ga antwoorden, op je post van beneden naar boven.
(reactie op even terzijde)
DIT, is wat nu weer gebeurd is, en wat ik van jongs af aan doe. Ik stel mij constant vragen, en ik ben maar aan het malen in mijn hoofd, en malen en malen, en malen en malen...!!!!
En dat alles wordt bij mij een enorm frustratie punt, puur voor mijzelf! Heeft niets met iemand anders te maken. En wat ik deed als kind, was naar ouderen of vrienden gaan, en die vragen stellen. Maar ik kreeg er geen antwoord op. Of het was een antwoord die leidde naar niets (in mijn ogen dan), of de anderen kwamen af met een persoonlijk verhaal, of lachten mijn vraag gewoon weg. Of er volgde een anekdote. Terwijl ik bv gewoon wou weten wat 1 +1 was. En dan word ik woest, dan denk ik bij mijzelf, heb ik daar nu in godsnaam om gevraagd, geef gewoon es een antwoord, als is het een quote, een filmpje of 1 woord, dat is al meer dan genoeg.
En mijn reactie daarop was, "ah dan doe ik het zelf, fuck you!"
DIT!
Dit een cyclus dat al jaren zo gaat in mijn leven, en zoals ik zei, zo heb ik ook ontdekt dat ik HB ben (na 8 maanden op de bank te zitten, dus je kan mijn reactie wel al voorstellen

). Door zelf met de vraag te komen naar mijn psycholoog.
Maar wat in mijn hoofd afspeelt, weet een ander niet. Zoals ik zei, ik ben dankbaar dat mensen posten, en ik lees, ik leer, ik lees en ik leer..... Maar ik ben zo iemand die niet vaak genoeg zegt dat ik dingen apprecieer, maar toch is het zo. Ik leef nu namelijk in mijn hoofd.
En doe zo vaak mogelijk als ik kan aan zelfactivatie. Ik heb dit van thuis ook meegekregen, eerst het leren zelf doen, door gevraagd of niet gevraagd advies. Zo kan ik dingen bv in een totaal andere context plaatsten, en dit toepassen op mijzelf. Ik doe dit, via boeken, forums, films, muziekteksten.... Soms denk ik wel eens dat ik Schizo ben, omdat ik altijd dingen op mij persoonlijk betrek en denk: hoe kan ik groeien, of verbeteren? (maar geen paniek ik ben gelukkig niet schizo)
Daarom vond ik Unity, haar (2 a 3 zinnen) er ook BOEM op! Het is je houding die je moet veranderen.
En dat is wat anderen mss niet weten van mij, zoals ik zei, is het simpelste advies soms het beste, omdat ik van nature al dingen complex maak, en het dan probeer toe te passen. Daarom vind ik NLP bv Super.
En ik neem je commentaar zeker niet als een verwijt, het is iets waar ik moet aan werken. Idd ik moet mss meer mijn gedachten op papier zetten en het schrijven hier, maar door die razende gedachten is dat vaak moeilijk.
(Reactie op 'basic existentiële eenzaamheid')
Wel hier kan ik mij zeker in vinden. Zoals ik hierboven ook al zei, dit is wat ik mis. Ik mis mensen die meegaan in mijn gedachten, activiteiten... of puur en simpel kunnen zeggen het antwoord op 1 + 1 is 2 (metaforisch dan he). Want dan kan er een dialoog beginnen, dan ga ik vragen hoe kom je daarop... En zie ik dat die persoon geredeneerd heeft. En de trein is vertrokken. We kunnen mogelijkheden uitzoeken filosoferen, Alternatieven zoeken... Maar na 25 jaar (en mijn persoonlijk kort lontje van tijd tot tijd) ben ik deze gebeurtenissen beu dat ik niet zo vaak mensen tegenkom waarmee dit zou kunnen beginnen. Dus ergens uit een wanhoop (geef ik eerlijk toe) zoek ik het in alternatieve dingen. En kets ik weer mensen af. En zo is de cyclus weer rond (wat hier gebeurt is met sommige posts). Maar door het lezen hier, besef ik wel dingen, en ben ik er anderen wel degelijk dankbaar ervoor.
Ik geef dan ook aan de anderen toe, dat door die hele gesprekken hier op het forum ik mij zoals vroeger aan de kant geduwd voelde, het leek een koffieklets, waar Remmie even niet bijhoorde. Maar toch ben ik zo iemand die vraagt, waarom ben je triest. Anderen zijn erop gesprongen, en ik voelde mij weggedrukt. Terwijl het gewoon iets was tussen 2 personen (naar mijn gevoel toe). Maar ik snap dat dit het gevaar van een open forum. En zo ontstaat weer frustratie bij mij. MAAAAAR er zijn reacties op gekomen waar ik in stilte heb uitgeleerd. (enz zoals je ziet gebeurt het dan alweer, en hup, Remmie is in zijn hoofd weg en denkt, laat de anderen maar kletsen, ik doe het wel alleen)
Dus neem dat alles ook gewoon niet te persoonlijk op.
Dit wou ik nog even kwijt. Sorry voor de warrige post.
En Laatbloeier als is dat niet zo'n directe reactie op je post, je post blijft in mijn hoofd nazinderen, en ik kan daar weer verder op bouwen. Het heeft voor mij ergens een verklaring voor dingen, en het laat weer eens een nieuw perspectief zien. Je mag er zeker van zijn dat ik er tegen argumenten zal van opzoeken, om dingen te vergelijken. Dat Maakt het alles juist zo boeiend.