Hoi ik heb de sprong gewaagd en mij aangemeld voor dit forum.
Een korte introductie is wel zo fijn:
Ik zit sinds 7 weken thuis met een burn-out, compleet vastgelopen in mijn talent: veel ballen tegelijkertijd in de lucht houden. Het vastlopen ligt niet zozeer aan mijn kunnen, maar aan de combinatie met een gezin met twee kinderen (1 & 3) een partner die HB is en zeer ambitieus/actief/stimulerend, een serie heftige events binnen de familiesfeer (ziekte en operatie jongste kind, pittige bevallingen, etc.) een fulltime hoge management functie en tig hobby's (hardlopen, handwerken, tuinieren, lezen, etc.). En altijd teveel willen en te weinig tijd hebben.
De huisarts vroeg mij 'heb je het soms druk?' Nouja, opzich ben ik wel altijd ergens mee bezig. 4DKL lijst ingevuld, hoge scores (ook depressie, maar ik ben niet depressief). Na een aantal gesprekken met de POH ggz vroeg zij mij ineens 'ben je soms hoogbegaafd?'. Ik? Hmm. Even lezen, http://www.noksnauta.nl/Hoogbegaafdheid ... 202008.pdf dit artikel sloeg de spijker op zijn kop. Thuistest van Mensa gemaakt, uitgenodigd voor een testdag, maar dat ik me nu nog even teveel.
Wel lijken er nu heel veel kwartjes te vallen. Over een paar weken ga ik een traject in bij PsyQ o.a. om te kijken over er een beetje borderline of AD(H)D achter zou kunnen zitten. Misschien, misschien ook niet en is het te herleiden tot HB..?
Ik hoop in elke geval in contact te komen met mensen die op dezelfde speurtocht zijn geraakt, er middenin, of allang tevreden met zichzelf.
Groetjes,
Fiep (28)