Tijd voor een kleine voorstelling na enkele maanden meegegluur. Ik ben 38 aardse jaren oud, van het mannelijke geslacht, gehuwd met 2 schattige zoontjes van 5 en 6 en in de loop van deze week komt er nog een derde bij. Mijn echtgenote kan elk moment bevallen.
Sinds een klein jaar zit ik met het vermoeden dat HB wel eens het antwoord kan zijn op de reden van de problemen die ik in het verleden heb ondervonden. Veel verhalen, hier en overal op het net te vinden, zijn heel herkenbaar. Ook in de kenmerkenlijsten kan ik me helemaal vinden. Onlangs kwam de juf van mijn oudste zoon, naar aanleiding van enkele problemen, zelf aanzetten met HB en de vraag om hem te laten testen. Mijn echtgenote heeft vorig jaar enkele psych. bezoeken ondergaan waarbij deze ook voorstelde om haar op HB te laten testen.
Heb ik me al laten testen ? Nee
Durf ik me laten testen ? Nee
Vind ik mezelf slim ? Nee maar ook niet dom.
Ik heb me in het verleden bij sociale contacten en discussies, al dan niet professioneel, al dikwijls de vraag gesteld : "Ben ik nu dom of zijn jullie het ?"
Ik en mijn echtgenote hebben zo onze twijfels over het HB zijn. Vooral voor mezelf uiteraard. Ik heb de indruk dat er tegenwoordig een HB hype heerst.
Het filmpje in de hieronder geplaatste link geeft ongeveer mijn bedenking weer, hoewel het door Alex Agnew natuurlijk serieus wordt uitvergroot. Wat hij hier zegt klonk geweldig herkenbaar ook binnen onze kennissenkring en we hebben ons bijgevolg een deuk gelachen.
Bij de kenmerkenlijsten stelde ik me ook onmiddellijk de vraag of niet iedereen "ja" antwoordt op de opgesomde punten. Zeker als men weet dat hoe meer " ja's " men heeft, hoe groter de kans is dat men HB is.
Enfin, het komt er voor mij op neer dat er sinds mijn verdieping in HB puzzelstukjes beginnen passen en dat ik dit een heel interessant forum vind. Ik zie nog wel of ik me ooit laat testen.
O ja BTW, ik ben Belg. Ik weet nu niet of dit echt in mijn voordeel spreekt

Alex Agnew : hoogbegaafd. Mocht de link niet werken, tik dit effe in op youtube
De groeten