Eigenlijk heb ik (ook toen ik jong was) altijd al wel wat met psychologie en coaching/counseling willen doen. En op dát vlak zou ik serieus aan de gang willen. Ik ben mij er terdege van bewust dat de kansen op de arbeidsmarkt op dit vlak nihil zijn, zeker op mijn leeftijd (bijna vijftig). Dus in eerste instantie gaat het mij puur om de eigen ontwikkeling. En verder: wie weet kan ik er uiteindelijk tóch nog wat mee doen, op (semi-)vrijwilligersbasis ooit, of voor een heel laag tarief (ik werk nu ook voor heel lage tarieven, dus wat heb ik te verliezen, nietwaar?!).
Nu heb ik wat rondgekeken, en kwam bijv. hier terecht: NCOI - HBO Leergang Psychologie en Coaching
Mijn vraag aan jullie is: zou het wat zijn? Of stellen dit soort opleidingen niet zo heel veel voor? Als ik 'm afrond, mag ik mijzelf coach noemen, dat wél. En de onderwerpen lijken me erg interessant! Ik doe hieronder even een overzicht, in een apart bericht, voor het overzicht. De opleiding is zo goedkoop nog niet eens, per jaar, maar hij duurt tenminste geen viér jaar, zoals sommige andere opleidingen (van LOI en NTI enzo), dat scheelt. Nou, wat denken jullie?