Dringt het nou nog niet door? Als iemand geschapen is om eeuwig te leven, is zijn DNA daar ook geschikt voor. Als er dan zonde binnenkomt, dan gaat dat DNA voor het eerst niet meer goed gekopieerd worden en treed slijtage in. Dat het dan nog 930 geduurd heeft voor het op was in zijn geval, dat heb ik niet bedacht, dat staat in de bijbel. Daarna bleken mensen gemiddeld steeds een beetje korter te leven met Methusalem als uitschieter er tussen. Na de vloed ging het nog sneller achteruit.thaumadzomen schreef:Oorspronkelijk was de mens bedoeld om 30 jaar te leven, 15 jaar om alles te leren van de ouders en 15 jaar om het door te geven aan hun kinderen, met oorspronkelijk bedoel ik bij de eerste mensen, Adam is de eerste mens.
Daarbij, bij elke celdeling wordt de DNA v d cel gekopieerd, maar de uiteinden v d DNAstreng gaan verloren, eerst doet dat geen kwaad, maar als de telomeren weg zijn door veel gedeeld te worden, wordt de belangrijke DNA niet meegekopieerd, uiteindelijk zou Adam geen DNA meer hebben, dan kan je uiteraard niet meer leven.
Ik kan ook niet geloven dat je in 930jaar niet eens iongelukkig valt en dood gaat.
Bron: http://wetenschap.infonu.nl/natuurversc ... nkool.htmlmiljoenen jaren om van een levende plant bij het eindstation diamant te komen
Nee. Dat heb ik al duidelijk gemaakt.Stefan schreef:Maracaka; geloof je ook dat de aarde ergens tussen de 6000~10.000 jaar oud is?
Ik ben dit niet gewend, ik ben dit gaan bestuderen en heb toen gekozen voor wat ik daarbij ontdekt heb.Terence schreef:Maracaka, is het misschien niet jouw autisme dat er voor zorgt dat je zo vast blijft houden aan wat je gewend bent?
Kijk nu eerst naar de eerste regel!!! In het begin schiep God hemel en aarde. Dat omvat alles in het universum, zowel de zichtbare, materiële dingen als sterrenstelsels etc. als de onzichtbare hemel, dus engelen en zo. verder in de bijbel zijn meerdere plaatsen waar er meer over wordt uitgelegd, maar het scheiden van licht en duisternis gaat verder over wat op de aarde gebeurde.thaumadzomen schreef:oke, maar dan nog, in het scheppingsverhaal staat er dat God licht en duisternis van elkaar scheidde, maar om licht en duisternis te scheiden heb je licht nodig. licht ontstaat niet zomaar, voor zover ik weet. licht is energie, energie heeft massa, dus ook bij het "eerst was er niets" gedeelte klopt er iets niet hé.
Ik weet vrij nauwkeurig hoe oud de aarde is. Net als thaumadzomen. Ik weet ook dat zelfs als een dag een uur is je niet 10x zo oud wordt als een ander, en dat we niet jonger, maar ouder worden (wetenschap jeuh).Maracaka schreef:Nee. Dat heb ik al duidelijk gemaakt.Stefan schreef:Maracaka; geloof je ook dat de aarde ergens tussen de 6000~10.000 jaar oud is?
Een dag kan ook een tijdperk betekenen. hoe lang, dat zoek je zelf maar uit.
(dag 1 begint met de schepping v h licht)Day 1 begins with the creation of light.
Duidelijk, dank je.Maracaka schreef:Ik ben dit niet gewend, ik ben dit gaan bestuderen en heb toen gekozen voor wat ien daarbij ontdekt heb.Terence schreef:Maracaka, is het misschien niet jouw autisme dat er voor zorgt dat je zo vast blijft houden aan wat je gewend bent?
Ik heb de bijbel gelezen, ben naar zondagsschool gegaan, en heb me verdiept in een paar stromingen (nederlands hervormde kerk, katholiek en het joods geloof).Maracaka schreef:STEFAN,
Als je nooit de moeite hebt gedaan om de bijbel echt te bestuderen, is het ook zinloos om er een discussie over te houden. IN zulke korte berichtjes is het nu eenmaal onmogelijk om alle details die van belang zijn weer te geven en als geen echte interesse is, is het ook zonde van mijn tijd.