Terence
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker
Contacteer: Website

Re: Hoe maak ik onderscheid tussen invloed van God of de Dui

Maracaka, is het misschien niet jouw autisme dat er voor zorgt dat je zo vast blijft houden aan wat je gewend bent?
Look where you're going.

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Oorspronkelijk was de mens bedoeld om 30 jaar te leven, 15 jaar om alles te leren van de ouders en 15 jaar om het door te geven aan hun kinderen, met oorspronkelijk bedoel ik bij de eerste mensen, Adam is de eerste mens.

Daarbij, bij elke celdeling wordt de DNA v d cel gekopieerd, maar de uiteinden v d DNAstreng gaan verloren, eerst doet dat geen kwaad, maar als de telomeren weg zijn door veel gedeeld te worden, wordt de belangrijke DNA niet meegekopieerd, uiteindelijk zou Adam geen DNA meer hebben, dan kan je uiteraard niet meer leven.

Ik kan ook niet geloven dat je in 930jaar niet eens iongelukkig valt en dood gaat.

Ik wil je geloof niet ondermijnen, Maracaka, maar zelfs ik heb al 3 redenen waarom Adam geen 930 jaar geworden kon zijn.
o what can ail thee, Knight-at-arms
so haggard and so woe begone
the squirrel's granary is full
and the harvest is done

Maracaka
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

thaumadzomen schreef:Oorspronkelijk was de mens bedoeld om 30 jaar te leven, 15 jaar om alles te leren van de ouders en 15 jaar om het door te geven aan hun kinderen, met oorspronkelijk bedoel ik bij de eerste mensen, Adam is de eerste mens.

Daarbij, bij elke celdeling wordt de DNA v d cel gekopieerd, maar de uiteinden v d DNAstreng gaan verloren, eerst doet dat geen kwaad, maar als de telomeren weg zijn door veel gedeeld te worden, wordt de belangrijke DNA niet meegekopieerd, uiteindelijk zou Adam geen DNA meer hebben, dan kan je uiteraard niet meer leven.

Ik kan ook niet geloven dat je in 930jaar niet eens iongelukkig valt en dood gaat.
Dringt het nou nog niet door? Als iemand geschapen is om eeuwig te leven, is zijn DNA daar ook geschikt voor. Als er dan zonde binnenkomt, dan gaat dat DNA voor het eerst niet meer goed gekopieerd worden en treed slijtage in. Dat het dan nog 930 geduurd heeft voor het op was in zijn geval, dat heb ik niet bedacht, dat staat in de bijbel. Daarna bleken mensen gemiddeld steeds een beetje korter te leven met Methusalem als uitschieter er tussen. Na de vloed ging het nog sneller achteruit.

Terence
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

En dat is slechts één punt. De Bijbel staat natuurlijk bol van dit soort vermeldingen. Je kunt met een zeer hoge intelligentie toch niet simpelweg roepen "het staat in de Bijbel, dus het is zo. Punt." ?

Ik vind het ook ontzettend oneerlijk dat als er vandáág nog iemand publiekelijk bekend maakt dat God aan hem/haar is verschenen en heeft verzocht om de Bijbel aan te vullen met een paar nieuwe hoofdstukken, dat dit dan wordt afgedaan als klinklare onzin. Hoe is dat niet het Woord van God?
Look where you're going.

Terence
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Maracaka, is het misschien niet jouw autisme dat er voor zorgt dat je zo vast blijft houden aan wat je gewend bent?
Look where you're going.

Stefan
Beheerder
Beheerder

Maracaka; geloof je ook dat de aarde ergens tussen de 6000~10.000 jaar oud is?
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

miljoenen jaren om van een levende plant bij het eindstation diamant te komen
Bron: http://wetenschap.infonu.nl/natuurversc ... nkool.html
In de bijbel is er al sprake van diamanten. Hoe verklaar je dat dan, als de aarde maximaal 10.000 jaar oud

edit: bron toegevoegd
and the harvest is done

Diana
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

...
Laatst gewijzigd door Diana op za 24 mei 2014, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

wie was er dan eerder?
and the harvest is done

Maracaka
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Stefan schreef:Maracaka; geloof je ook dat de aarde ergens tussen de 6000~10.000 jaar oud is?
Nee. Dat heb ik al duidelijk gemaakt.
Een dag kan ook een tijdperk betekenen. hoe lang, dat zoek je zelf maar uit.

Maracaka
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Terence schreef:Maracaka, is het misschien niet jouw autisme dat er voor zorgt dat je zo vast blijft houden aan wat je gewend bent?
Ik ben dit niet gewend, ik ben dit gaan bestuderen en heb toen gekozen voor wat ik daarbij ontdekt heb.

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

oke, maar dan nog, in het scheppingsverhaal staat er dat God licht en duisternis van elkaar scheidde, maar om licht en duisternis te scheiden heb je licht nodig. licht ontstaat niet zomaar, voor zover ik weet. licht is energie, energie heeft massa, dus ook bij het "eerst was er niets" gedeelte klopt er iets niet hé.
and the harvest is done

Maracaka
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

thaumadzomen schreef:oke, maar dan nog, in het scheppingsverhaal staat er dat God licht en duisternis van elkaar scheidde, maar om licht en duisternis te scheiden heb je licht nodig. licht ontstaat niet zomaar, voor zover ik weet. licht is energie, energie heeft massa, dus ook bij het "eerst was er niets" gedeelte klopt er iets niet hé.
Kijk nu eerst naar de eerste regel!!! In het begin schiep God hemel en aarde. Dat omvat alles in het universum, zowel de zichtbare, materiële dingen als sterrenstelsels etc. als de onzichtbare hemel, dus engelen en zo. verder in de bijbel zijn meerdere plaatsen waar er meer over wordt uitgelegd, maar het scheiden van licht en duisternis gaat verder over wat op de aarde gebeurde.

Jes 4025 „Met wie kunt GIJ mij echter vergelijken, zodat ik zijns gelijke zou worden gemaakt?”, zegt de Heilige. 26 „Heft UW ogen naar omhoog en ziet. Wie heeft deze dingen geschapen? Het is Degene die het heerleger daarvan zelfs naar het getal uitleidt, ze alle zelfs bij name roept. Vanwege de overvloed van dynamische energie, en omdat hij sterk is in kracht, ontbreekt er niet één [aan].
Laatst gewijzigd door Maracaka op za 24 mei 2014, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Stefan
Beheerder
Beheerder

Maracaka schreef:
Stefan schreef:Maracaka; geloof je ook dat de aarde ergens tussen de 6000~10.000 jaar oud is?
Nee. Dat heb ik al duidelijk gemaakt.
Een dag kan ook een tijdperk betekenen. hoe lang, dat zoek je zelf maar uit.
Ik weet vrij nauwkeurig hoe oud de aarde is. Net als thaumadzomen. Ik weet ook dat zelfs als een dag een uur is je niet 10x zo oud wordt als een ander, en dat we niet jonger, maar ouder worden (wetenschap jeuh).

Ik vroeg me af, in deze, hoe je het volhoudt om bepaalde in mijn ogen achterhaalde ideeën vol te houden, zeker gezien jouw iq: maar het heeft er steeds meer weg van dat iq kan helpen om denkbeelden te verdedigen tégen logica. Eigenlijk is dat ook niet vreemd, aangezien iq niks zegt over eigenschappen.

Ik zou wel een discussie willen over de inhoud van de bijbel; in de zin van "wat zouden ze bedoeld kunnen hebben", maar als je er zulke bokkensprongen voor moet maken lijkt het me onbegonnen werk.
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell

Maracaka
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

STEFAN,

Als je nooit de moeite hebt gedaan om de bijbel echt te bestuderen, is het ook zinloos om er een discussie over te houden. IN zulke korte berichtjes is het nu eenmaal onmogelijk om alle details die van belang zijn weer te geven en als geen echte interesse is, is het ook zonde van mijn tijd.

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

op de engelse wikipedia staat dat er eerst licht gemaakt werd. sorry.

men zegt dat God op de tweede dag het hemelse water van het aardse water scheidde, hoe is dat water geschapen?
er staat duidelijk
Day 1 begins with the creation of light.
(dag 1 begint met de schepping v h licht)
hier wordt er dus niets vermeld over de schepping van water. en waar ligt die barrière tussen hemels en aards water dan? en waar ligt dan de hel?

P.S. ben jij een Jehova Maracaka?
and the harvest is done

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

kan je eens een paar dingen zeggen die je 100% letterlijk neemt? misschien is dat dan makkelijker om erover documentatie op te zoeken en ons te informeren
and the harvest is done

Terence
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Maracaka schreef:
Terence schreef:Maracaka, is het misschien niet jouw autisme dat er voor zorgt dat je zo vast blijft houden aan wat je gewend bent?
Ik ben dit niet gewend, ik ben dit gaan bestuderen en heb toen gekozen voor wat ien daarbij ontdekt heb.
Duidelijk, dank je.
Ik ben benieuwd naar wat je dan zoal ontdekt hebt. Ik denk dat veel mensen in dit topic jou vragen blijven stellen omdat ze het dat ook graag willen weten. :-D

In een bepaald opzicht kan je natuurlijk niks ontdekken door iets te lezen. Het moet getest worden en dan weet je het antwoord. Er kan staan dat een appel naar beneden valt en niet naar boven, maar pas als je zelf een appel hebt losgelaten en zag dat ie naar beneden viel heb je het echt voor jezelf ontdekt.
Maar nu zijn we de flauwste niet en accepteren we best de geschreven resultaten van wetenschappers. Die zijn behoorlijk recent.

De Bijbel is dat niet. Dat ben je hopelijk wel met me eens. :-)
Daarom ben ik (en vast meerderen) nieuwsgierig naar hoe huidige verklaringen onjuist zijn en dat wat er in de Bijbel staat wel degelijk heeft plaatsgevonden.
Alleen is het wel zo dat ik geen genoegen neem met "het staat er geschreven" en/of dat ik het zelf maar moet gaan lezen.

(Ik heb wel wat gelezen, ik zat op een katholieke basisschool)
Look where you're going.

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

nog een vraagje, als God ons allemaal heeft geschapen. en we allemaal kinderen van God zijn. waarom is de kerk dan zo lang tegen homohuwelijken geweest? die mannen/vrouwen zijn toch ook kinderen van God? of hebben die gezondigd volgens de kerk?
and the harvest is done

Stefan
Beheerder
Beheerder

Maracaka schreef:STEFAN,

Als je nooit de moeite hebt gedaan om de bijbel echt te bestuderen, is het ook zinloos om er een discussie over te houden. IN zulke korte berichtjes is het nu eenmaal onmogelijk om alle details die van belang zijn weer te geven en als geen echte interesse is, is het ook zonde van mijn tijd.
Ik heb de bijbel gelezen, ben naar zondagsschool gegaan, en heb me verdiept in een paar stromingen (nederlands hervormde kerk, katholiek en het joods geloof).

Mijns inziens zijn discussies niet zinloos; ze verdiepen mijn kennis van in dit geval jouw geloofsovertuigingen. Verder houden ze je scherp en kunnen ze inzicht geven. Ik heb geprobeerd dit respectvol te doen, en een begrip te vormen voor wat je drijft tot de denkbeelden die je hebt, omdat deze in mijn ogen nogal extreem zijn.

De discussie verloopt soms wat lastig, m.i. omdat je nogal wat argumenten negeert, of overslaat.

Niemand dwingt je tot antwoorden, je bent zelf dit topic binnengekomen en hebt stellingen gegeven. Ik vond het mijn tijd waard om hierop te reageren (mijn tijd is wellicht minder waardevol, maar ik heb er ook maar een beperkte hoeveelheid van, ik reageer dus alleen als ik interesse heb). Nu heb je de mogelijkheid die te verdedigen, als je dat je tijd waard vindt.
James Russell Lowell

Terug naar “Discussies en gedachtenwisselingen”