Adam was oorspronkelijk volmaakt, vandaar zijn hoge leeftijd. In die situatie was incest nog geen bezwaar.Tesselschade schreef:Goed, Adam leefde 930 jaar, en daaruit ontstond de mensheid. Komt dus, hoe je het ook went of keert, neer op incest.....
Er worden overigens in de buurt van de berg Ararat (Turkije) wel archeologische zoektochten gedaan naar resten van Noachs ark, dus wie weet ...
Noach was met zijn vrouw, drie zonen en hun vrouwen. Genesis hoofdstuk 10 staat vol met de afstammelingen die daaruit voortkwamen.
Pas in de wet van Mozes werd incest verboden, waarschijnlijk vooral omdat het risico voor het nageslacht toen te groot werd.
Ik woon hier in Turkije en daar is youtube ontoegankelijk, dus zelfs als ik het zou vinden, kan ik het niet bekijken. Wat Terence gestuurd heeft is voor mij ook een wit vlak. Voor mij is het vinden van die ark ook geen noodzakelijk bewijs, maar het zou leuk zijn.
Ooit heb ik gelezen over een Armeniër in Amerika die als kind door zijn oom was meegenomen om de ark te zien en die vertelde dat hij er op had gestaan. Die leeft vast niet meer, maar ook over hem en het verslag dat hij deed, moet wel iets te vinden zijn.
En de 10 geboden die Mozes meebracht? Vlak ervoor was het hele volk er getuige van dat God vanuit een wolk bovenop de berg Sinai diezelfde 10 geboden uitsprak. Ze waren er zo bang van dat ze vroegen of God dat nooit meer wilde doen en dat ze liever alleen naar Mozes zouden luisteren. Ik denk dat na zo'n manifestatie ook nu iedereen direct zou gehoorzamen.