Terence schreef:Ik probeer toch ondanks geldgebrek de fysieke ondernemers te steunen.

Dat pleit voor je, Terence! Ik doe het soms ook wel hoor, kijken bij Bol en Amazon, en dan naar de boekwinkel in de stad...
Ik lees zoals altijd ongelooflijk veel door elkaar, er ligt een heel stapeltje bij mijn bed, en ik lees vaker niét dan wel een boek van 'cover tot cover'.
Wat ik onlangs wél van cover tot cover heb gelezen (bij wijze van spreken dan, want deze had ik als e-book aangeschaft), is
Je bent wat je doet van Roos Vonk. Ik vond het een geweldig boek, echt een aanrader voor wie last heeft van gewoonten waar-ie vanaf wil of uitstelgedrag vertoont, etc. Een heel praktisch en lekker lezend boek, waarin Roos Vonk zich laat zien als menselijk en iemand met humor. Heel veel psychologische weetjes en onderzoeken komen voorbij, veel ervan kende ik al wel (mijn interessegebied!), maar het paste perfect in haar betoog. Zo werden ze voor mij praktische tips! Ik heb nú al wat aan het boek. Je moet het niet alleen lezen, maar ook in de praktijk brengen, zoals de titel zegt.
Dit is ook een boek dat op mijn nachtkastje ligt, en waar ik veel in lees. Rázend interessant, over zelfbedrog. We doen er allemaal aan, in een véél grotere mate dan we denken, vooral onbewust...
"This is a work about the lies we tell ourselves. The most intimate relationship a person ever has is with him or herself. Why are we so inclined to deceive ourselves - to believe our powers greater and impulses purer than they are? The author approaches his subject by intriguing routes."
Verder lees ik weer iets heel anders, nl. deze:
(Ik leer vaak met mijn dochter mee, VWO 3, o.a scheikunde, en ik vind het zó interessant! Ik doe nu een cursus wiskunde B bij de LOI, en ik wil ook nog de andere bèta-vakken onder de knie krijgen. Twee ervan wil ik via de LOI doen, en twee ervan wil ik zelf doen. Ik ga daarvoor ook de schoolboeken VWO 4, 5 en 6 daarvan aanschaffen. Ik denk dat ik natuurkunde ook zelf ga doen en dan biologie via de LOI.)