Eva
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Re: Over de Mensa-test en andere IQ-testen

Die redenatie gaat niet op, omdat er van de mondjes maar 2 varianten zijn.

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

1. Onderste
2. Bovenste
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

lindar76
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Eva schreef:Die redenatie gaat niet op, omdat er van de mondjes maar 2 varianten zijn.
dat is bij de ogen ook zo. Om een serie 2-1 te hebben heb je ook maar twee varianten nodig. Van de haartjes zijn drie varianten, maar daar kan je natuurlijk prima de 2-1 reeksen mee maken ( alleen meer verschillende)

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Eva schreef:Die redenatie gaat niet op, omdat er van de mondjes maar 2 varianten zijn.
Van de mondjes plus oogjes zijn er tezamen drie varianten (althans er zijn er drie zichtbaar),
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

lindar76
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik zie er vier, als je de ogen+mond combineert...

(zeg even meta.... ik zou op andere momenten stoppen met 'zeuren', zoals velen het ervaren als ik maar doorga op een onderwerp; ik wil het echt graag begrijpen (los van wie er gelijk heeft) en hoop er op dat ik hier juist op dit forum de enige niet in ben)

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Het is ook geen geweldige opgave. Er zouden er inderdaad ook vier kunnen zijn. Maar, er zijn er maar drie weergegeven. Van de haartjes zouden er ook meer dan drie varianten kunnen zijn maar we zien enkel de een, twee en drie. Soms zijn er ook meerdere interpretaties bij een opgave. Als die onbedoeld zijn dan is het een slechte opgave en niet een slechte interpretatie.
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

Isolde
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

De tweede opgave die ik inbracht op de vorige pagina is nog steeds niet verklaar, heren en dames. Wie helpt er mee puzzelen?

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

De verklaring is dat werksite het mis heeft.
To all,

Tinus,
sit, down, logic off!

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

volgens mij is het eerste antwoord daar het goede antwoord.

er zijn 6 figuurtjes die 3/4 zijn en de 2 overige gegeven figuurtjes (die met 2 kwartjes) maken die compleet.
Wat er ontbreekt zijn 2 kwart-cirkeltjes.
Antw A dus.

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Dit zijn dezelfde figuurtjes na een permutatie.

Afbeelding
To all,

Tinus,
sit, down, logic off!

lindar76
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ja ik blijf erbij: de test heeft het fout. Eens met Tinus.

Rianne
Eigenaar
Eigenaar

ja precies, dat schreef ik!

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Volgens mij is het antwoord: A, de bovenste.

Geen enkele rij veranderd in aantal segmenten, maar het gaat van een soort radius verandering uit als je goed kijkt. Dus het juiste antwoord is A inderdaad.
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

seenoevil
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Woensdag a.s. (3 sept) leg ik de test af. Na enkele pagina's van dit topic gelezen te hebben staat het zweet me... overal! Ik was initieel niet zo gespannen, maar met deze informatie weet ik het nog niet zo net.

Misschien een rare vraag: mag je aantekeningen maken op de test? (en wordt daar evt ook naar gekeken?)
Vorige week was de 'point of no return' en ik zal te test ook maken, maar zit wel met een handicap:
  • - Ik ben al meer dan een jaar overspannen (maar ja, gezien ik in mijn werk ook aardig functioneer, waarom dan niet op de test; je hoeft psvr ook maar 132 te halen :P)
    - Ik heb een slaaptekort (heb al gelezen dat je hem ook dronken nog kan maken :biggrin:)
    - Ik ben slechtziend (wisselend per dag)
CQ de eerste twee punten (en aanvullend de 3e; zou reden kunnen zijn voor de schommeling) lees ik me net (wederom) in over vitaminetekorten. Misschien eens een consult aanvragen bij de arts.

In mijn mail werd gesproken over de test. Iemand een idee wat men kan verwachten?
Grootste probleem met dergelijke testen is dat je altijd moet beredeneren volgens andermans logica. De onlinetest (niet uniek op het web) bevat zo ook een paar fouten, waarbij je door meerdere invalshoeken de opgave kunt oplossen. Vandaar de vraag mbt aantekeningen.
~ veranderlijk als de wind ~

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik wil je niet ontmoedigen Seenoevil, maar tijd om aantekeningen te maken heb je niet. Er zit een tijdslimiet aan de test. Geen antwoord geven is dus altijd fout en daarnaast is het multiple choice. Aantekeningen worden niet bekeken.

Groetjes Marlou
niet helemaal gek of helemaal niet gek?.......

Happy One
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hallo Seenoevil,

Op bladzijde 10 van dit topic heb ik wat meer geschreven over de test en over de mogelijkheid om soortgelijke testen te oefenen op het internet zodat je een beeld hebt van wat de test inhoudt. Misschien heb je daar wat aan.

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ga uitgerust en gevoed heen. Doe je best en wees niet té gespannen.
Dan behaal je de score die bij jou past.

Weet dat de score een uitkomst is op een door mensen verzonnen construct. Hang je eigenwaarde er niet aan op.

Maar ik snap dat dat best moeilijk is als je erg graag lid wil worden van een club die als toelatingseis een score op een test heeft.
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik heb begrepen dat er recent (laatste maand?) een nieuwe test is ingevoerd. is dus anders dan die hier al besproken is. Maar t zal hetzelfde idee zijn.

tips om je IQ te verhogen:
half uur van te voren mozart luisteren
geur van pepermunt
idd voldoende slaap en goed eten van te voren

Rianne
Eigenaar
Eigenaar

De nieuwe test is nog niet ingevoerd, maar zit er wel aan te komen (ik zit in de selectiecommissie van Mensa en ben een van de testassistenten). Ik heb de nieuw beoogde test zelf al mogen af leggen en ik vond 'm heerlijk pittig.

Maar weet je, welke test het is doet er helemaal niet toe. Het draait om bovenstaande tips. Een beetje spanning is best goed, maar ga ajb niet tenonder door faalangst. Zorg dat je fit bent en zie het als een paar leuke puzzels om op te lossen!

lindar76
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Hoe lang duurt zo'n test eigenlijk?

Terug naar “HB in het dagelijks leven”