vind je dat er een leeftijdsgrens moet komen en hoe oud ben je?

Geen leeftijdsgrens
20%
24
Minstens 18
8%
10
Mentaal volwassen is oud genoeg
18%
22
Anders
2%
2
Geen mening
1%
1
Ik ben onder de 20 jaar oud
4%
5
Tussen 20 en 29
12%
14
Tussen 30 en 39
16%
19
Tussen 40 en 49
17%
20
Tussen de 50 en 59
2%
2
Ik ben ouder dan 60
2%
2

Totaal aantal stemmen: 121
Sawi
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: leeftijdsgrens en gemiddelde leeftijd op het forum

Ik denk dat de gebruiksregels genoeg maatregelen bieden om dit forum te handhaven. Een leeftijdsgrens lijkt me niet nodig om te voorkomen dat het hier bijvoorbeeld een kinderspeelplaats wordt. Zolang iemand fatsoenlijke bijdragen levert zie ik geen reden om mensen uit te sluiten. Leeftijdsdiscriminatie vind ik daarom ook niet nodig.
Ontwerp je leven met je hoofd, bouw je toekomst met je handen, kleur de wereld met je hart

Leo71
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Als ik op mijn woorden moet gaan passen 'omdat er ook jeugd rondloopt' neemt de behoefte aan een 18+-hoek drastisch toe. Ik zit hier immers om mezelf te kunnen zijn.
Alleen al dat ik me weer stoot aan dezelfde steen, bewijst dat ik geen ezel ben ;-)

-P-
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Het gaat er niet om of je jezelf oud genoeg vindt, maar of je omgeving dat ook vindt he.
Daar doelde ik in mijn post ook op, je moet het lezen als ik als omgeving zijnde in die post.
Inactief, in afwachting tot permanente verwijdering van het account

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Verkeerd gelezen. Sorry :)

Ik heb me net redelijk grof geuit over een redelijk dwaas idee dat iemand had. Hijwijst er namelijk niets van en velde een fout oordeel. Volgens mij winden mibderjarigen zich even veel op als volwassenen.
Dit voorval bewees voor mij dat (jong)volwassenen soms kinderachtiger zijn dan kinderen.
o what can ail thee, Knight-at-arms
so haggard and so woe begone
the squirrel's granary is full
and the harvest is done

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Mij maakt leeftijd veel minder uit dan wát iemand zegt en hoe zij/hij argumenteert.
Ik heb vaak veel interessantere inhoudelijke gesprekken gehad met mijn minderjarige dochter dan met volwassenen. En ze had regelmatig ook een veel wijzere houding dan de meeste volwassenen die ik ken.

Ondertussen is ze alweer 23.
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Leo71 schreef:Als ik op mijn woorden moet gaan passen 'omdat er ook jeugd rondloopt' neemt de behoefte aan een 18+-hoek drastisch toe. Ik zit hier immers om mezelf te kunnen zijn.

Ik wil niet dat mensen het gevoel hebben dat ze op hun woorden moeten passen op het forum vanwege de aanwezigheid van enkele minderjarigen.
Het forum is bedoeld voor volwassenen. Punt.
In de chat of in 1-op-1-contact on PB, vind ik wat anders, dan communiceer je rechtstreekser met iemand.

Het hele forum is wat mij betreft 'by default' een 18+-hoek. De minderjarigen zijn 'the exceptions'. Als ze (of hun ouders) daarmee niet kunnen leven, kunnen we een gesprek aan gaan om het account te deactiveren. Ik verwijs ze op dat moment dan ook graag door naar andere sites die voor minderjarigen beter geschikt zijn (hb-kind-forum, brightlights)

Terug naar “FAQ en Feedback”