Advaya
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Re: Fouten op het forum

Rianne schreef:
Maracaka schreef:Meerdere keren zijn mijn antwoorden gisteren verdwenen nadat ik op bevestigen had geklikt. Als het zo doorgaat geef ik mijn lidmaatschap op.
Dit komt ook wel voor wanneer je lang over een post doet. Wanneer je bij het inloggen niet aangeeft dat je automatisch ingelogd wilt worden, heb je kans dat wanneer je er zolang over doet dat je sessietijd verstreken is, je tekst kwijt raakt. Helaas hebben we dat al meerdere malen meegemaakt.

Bij lange lappen tekst is dus het advies: maak een kopietje!
Ik zie dit nu toevallig langs komen; is het geen idee om dit gewoon in de code of instellingen achter het forum aan te passen? Volgens mij kan dat gewoon. Je zou het zelfs zo in kunnen stellen dat het helemaal niet verloopt, automatisch. Misschien is dat niet optimaal, maar er valt vast iets te bedenken :)
Here's some advice: never hurts to be nice.

Rianne
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer: Website

Sessietijden is juist iets wat je vanuit forumbeheer wel wilt. Weinigen verlaten het forum door op de uitloglink te klikken. Nee, dit gaan we echt niet wijzigen!

thaumadzomen
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Één na negen vandaag in de chat dit gekregen:

(21:01:45) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 520
(21:01:50) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 521
(21:01:53) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 521
(21:01:55) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 521
(21:01:58) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 521
(21:01:59) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 521
(21:02:02) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 521

Iets daarvoor waren er precies ook al wat verbindingsproblemen maar geen foutmelding
o what can ail thee, Knight-at-arms
so haggard and so woe begone
the squirrel's granary is full
and the harvest is done

Stefan
Beheerder
Beheerder

thaumadzomen schreef:Één na negen vandaag in de chat dit gekregen:

(21:01:45) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 520
(21:01:50) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 521
(21:01:53) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 521
(21:01:55) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 521
(21:01:58) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 521
(21:01:59) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 521
(21:02:02) ChatBot: Fout: Verbindingsstatus: 521

Iets daarvoor waren er precies ook al wat verbindingsproblemen maar geen foutmelding
irritant he, ik had er net ook 1..
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

Selah
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Verbindingsstatus problemen komen in de chat regelmatig voor.
Als je niet kunt chatten kun je soms het beste even uitloggen en na ca 5 minuten terug online komen.
Vaak gaat het dan wel goed namelijk.
Concordia civium murus urbium
(Harmonie onder haar bewoners is de dikste muur van elke stad)

Stefan
Beheerder
Beheerder

De chat is niet optimaal, da's bekend maar helaas is er geen betere optie voorhanden. De uitlog tip werkt goed..
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Rianne schreef:Sessietijden is juist iets wat je vanuit forumbeheer wel wilt. Weinigen verlaten het forum door op de uitloglink te klikken. Nee, dit gaan we echt niet wijzigen!
Wat wel kan is een heel klein stukje javascript toevoegen aan de reactiepagina dat in de achtergrond om de minuut even contact maakt met de server. Dit zorgt er voor dat de sessie niet verloopt als je een reactiescherm open hebt staan. Functionaliteit van de rest van de site verandert verder niet. (Je zou zelfs ook nog een timeout van zeg een uur op de reactiepagina kunnen zetten)

Technisch: een Ajax call met een een HEAD request naar de homepage zou voldoende moeten zijn. De site gebruikt al jQuery dus het zijn misschien 10 regels code en een half uurtje werk.

Als het toegevoegd kan worden na testen knutsel engineer ik wel even een stukje code. Kan testen of het werkt zonder aanpassingen aan de site.

Stefan
Beheerder
Beheerder

_willem_ schreef:
Rianne schreef:Sessietijden is juist iets wat je vanuit forumbeheer wel wilt. Weinigen verlaten het forum door op de uitloglink te klikken. Nee, dit gaan we echt niet wijzigen!
Wat wel kan is een heel klein stukje javascript toevoegen aan de reactiepagina dat in de achtergrond om de minuut even contact maakt met de server. Dit zorgt er voor dat de sessie niet verloopt als je een reactiescherm open hebt staan. Functionaliteit van de rest van de site verandert verder niet. (Je zou zelfs ook nog een timeout van zeg een uur op de reactiepagina kunnen zetten)

Technisch: een Ajax call met een een HEAD request naar de homepage zou voldoende moeten zijn. De site gebruikt al jQuery dus het zijn misschien 10 regels code en een half uurtje werk.

Als het toegevoegd kan worden na testen knutsel engineer ik wel even een stukje code. Kan testen of het werkt zonder aanpassingen aan de site.
Ik vermoed dat het bij sommige browsers afhangt van een inactive tab, en dus ook geen uitvoerig van js. Evt kan je zoiets in een greasemonkeyscript zetten.
Sommige "problemen" liggen aan de gebruikerskant: het is per definitie een slecht idee om een uur te gaan typen in een webform.
James Russell Lowell

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Stefan schreef:Ik vermoed dat het bij sommige browsers afhangt van een inactive tab, en dus ook geen uitvoerig van js.
Yup. Voor tablets werkt dit niet. IOS gooit zelfs formulieren leeg als je 2 seconden op een andere site zit en er toevallig wat geheugen nodig is.
Evt kan je zoiets in een greasemonkeyscript zetten.
Ik wel. Heb er zelf geen last van (wel op IOS) Maar ik dacht dat dit probleem zich ook voordoet bij desktop clients.
Sommige "problemen" liggen aan de gebruikerskant: het is per definitie een slecht idee om een uur te gaan typen in een webform.
Use case: uitgebreide reactie, 'even' telefoontje tussendoor.

Geen idee overigens wat de session timeout is op dit moment.

Stefan
Beheerder
Beheerder

_willem_ schreef:
Stefan schreef:Ik vermoed dat het bij sommige browsers afhangt van een inactive tab, en dus ook geen uitvoerig van js.
Yup. Voor tablets werkt dit niet. IOS gooit zelfs formulieren leeg als je 2 seconden op een andere site zit en er toevallig wat geheugen nodig is.
Evt kan je zoiets in een greasemonkeyscript zetten.
Ik wel. Heb er zelf geen last van (wel op IOS) Maar ik dacht dat dit probleem zich ook voordoet bij desktop clients.
Use case: uitgebreide reactie, 'even' telefoontje tussendoor.
Geen idee overigens wat de session timeout is op dit moment.
Greasemonkeyscript lijkt me dan de beste optie; beetje uitleg erbij en iedereen kan het wel gebruiken.
James Russell Lowell

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Stefan schreef: Greasemonkeyscript lijkt me dan de beste optie; beetje uitleg erbij en iedereen kan het wel gebruiken.
Ik hou me in :sarcasm:

Stefan
Beheerder
Beheerder

_willem_ schreef:
Stefan schreef: Greasemonkeyscript lijkt me dan de beste optie; beetje uitleg erbij en iedereen kan het wel gebruiken.
Ik hou me in :sarcasm:
Ik snap niet wat je hiermee exact wilt aangeven, maar je houdt je duidelijk niet in.
James Russell Lowell

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Wanneer ik in het puzzeltopic 'Associatie - visueel Level II.' wil posten krijg ik onderstaande melding in witte letters op een rood scherm:
De volgende website bevat malware

Cybercriminelen op aliimmam.com proberen mogelijk gevaarlijke programma's op je computer te installeren waarmee je gegevens kunnen worden gestolen of verwijderd (bijvoorbeeld foto's, wachtwoorden, berichten en creditcards).
Geen idee hoe of wat er aan de hand is, maar ik laat het hier maar efkes weten. Met posten hier kreeg ik dat scherm niet, dus misschien heeft 't iets met een geposte afbeelding-url te maken?
"The time is always right to do the right thing" ~ M.L. King jr. ~

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

(Giraf, ik zie al heel lang jouw avatar niet... Niet dat dat nou direct een 'fout op het forum' is, maar misschien zie jij 'm zelf gewoon WEL en weet je niet dat-ie voor anderen(?) een 'kruisje' laat zien?)
Give me a break!

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Als ik de laatste pagina van 'Associatie - visueel Level II.' open dan wordt er niets geladen vanaf het domein aliimmam.com (in laatste versie van Firefox op Windows 7) ESET antivirus blokkeert ook niets. In de HTML code zie ik ook geen referenties naar het genoemde domein.

Lijkt dus niet direct iets te maken te hebben met plaatjes die daar staan.

Girafjes avatar zie ik inderdaad ook niet maar dat is een link binnen het forum. En zou niets met deze melding te maken mogen hebben. Link: http://hb-forum.nl/download/file.php?av ... 947451.jpg

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

:lupe: :gruebel: Vandaag (ben pas rond 16:00 uur online gegaan) zie ik zelf ook mijn avatar niet vreemd genoeg. Met oog op mijn eigen melding hierboven heb ik nogmaals een malware-check gedaan op mijn pc (heb ik gisteren ook gedaan voor ik 'm afsloot, toen ving ie 1 visje en die heeft ie weggepoetst) en daar kwam nix uit. Zoals Willem al schreef zou dat niets uit kunnen maken ook, want mijn avatar-afbeelding heb ik een tijd geleden alweer gewoon hier op de forumpagina geüpload. Kweenie wat er met mijn avatar aan de hand is dat ie niet verschijnt als anders. :nixweiss:

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Misschien 'm gewoon opnieuw plaatsen (via 'wijzig avatar')? Ik neem aan dat je 'm nog wel ergens op je pc hebt staan?
Give me a break!

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ga ik eens proberen, goeie LB! :laugh:

Edit: ik zie mezelf weer, zien jullie mij ook weer? :mrgreen:

Nog een edit: heb net ff gekeken of ik nog steeds die melding krijg bij dat ene puzzeltopic. Ja dus ... :x

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Haha, daar ben je weer! :ibigrin:
Give me a break!

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Een nieuwe van cloudflare: error 1001 DNS resolution error.

Weinig effectief systeem tegen DOS-aanvallen dat cloudflare; heb een kwartier keihard zitten typen om de server plat te krijgen en dat is gelukt. Wel beetje jammer van mijn tekst...

Terug naar “FAQ en Feedback”