aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Wat ik lees of gelezen heb

En als je na Robin Hobb in dat gat valt?

Ik heb soms wel eens het idee dat ik alle mooie boeken al gelezen heb, en dan ineens komt er via de bieb weer een pareltje voorbij........

'Ildefonso Falcones' Koningin op Blote voeten....http://www.bol.com/nl/p/koningin-op-blo ... 015511949/
LEEF!

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

[quote="Winarie"](beroepsdeformatie, kinderboeken lezen)[/quote]
Of dit is 't of 't kind in mij wil ook weleens wat leesvoer ... :mrgreen:

'Who will save the planet' - Peter McLennan (eigenlijk voor tieners, daar trek ik me nix van aan :wink: ).
"The time is always right to do the right thing" ~ M.L. King jr. ~

Cassanne
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ik herhaal mezelf, maar toch: The Malazan book of the Fallen. Zelfs als je normaal geen fantasy leest - dit is literatuur, fantasy die boven zichzelf uitstijgt. Het is moeilijk om er in te komen (je wordt in het diepe gegooid) en het zijn heel veel pagina's, maar het is zo de moeite waard. Mogelijk de beste boeken die ik ooit gelezen heb (vooral deel 8 ).

Alternatief, ook van Erikson is: This River Awakens. Een coming of age roman, gesitueerd in Canada, ik geloof in de jaren zestig. Met meerdere hoogbegaafde hoofdpersonen! Ook fantastisch goed geschreven, maar ik moet er wel een waarschuwing bij geven: er zitten zeer grafische scenes in van o.a. dieren- en kindermishandeling, en nog wat andere akelige zaken, tot in onsmakelijk detail. Dus als je daar niet tegen kan, doe het niet. Het is uiteindelijk overigens een mooi en hoopvol boek. Aan het einde was ik lichtelijk misselijk, maar niet gedeprimeerd.
(Bovengenoemde fantasy-serie is trouwens niet op die manier 'grafisch'.)

En als je iets totaal anders wil lezen dan je ooit gelezen hebt: Crack'd pot trail, van dezelfde schrijver. Kort, hilarisch, maar op een unieke (pikzwarte) manier. Het gaat over... artiesten en critici, en kannibalisme :biggrin: Min of meer. Het soort verhaal dat je ofwel haat, of je vindt het geniaal (ik vind het dus geniaal). Er is geen voorkennis nodig om dit te lezen.
I never finish anyth

Terence
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker
Contacteer: Website

aletta schreef:En als je na Robin Hobb in dat gat valt?
Daar beland ik binnenkort en vrees het nu al.....

Geen idee. Een vriend van me leest Raymond Feist en is er positief over. Nét geen Hobb, maar wel goed.

Cassanne, ik zal ze eens checken.
Look where you're going.

Winarie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Dank Terence, ik heb daar ook al aardig wat boeken van. Ik vond de boeken van de Nar en van de Ziener fantastisch, maar de boeken van de zoon van de krijger tegenvallen.

Ik zie ook dat er een vervolg op de boeken van de ziener is geschreven...de moordenaar van de nar?
Ga op zoek
"Onze grootste overwinning is niet dat we nooit falen, maar dat we telkens als we struikelen weer opstaan."
Confucius
Chinees filosoof (551 v.C. - 479 v.C.)

Winarie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Alletta, de andere boeken van die schrijver zijn ook erg mooi, kathedraal van de zee en de hand van Fatima.. Aan te raden
"Onze grootste overwinning is niet dat we nooit falen, maar dat we telkens als we struikelen weer opstaan."
Confucius
Chinees filosoof (551 v.C. - 479 v.C.)

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

@winarie.. die staan hier op de boekenplank :)

Feist heb ik ook alles van gelezen. En van Robin Hobb dus ook. En herlezen. En een tweede keer herlezen...
LEEF!

Sofie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Af en toe kijk ik in dit draadje en eigenlijk heb ik heel veel zin om een dag te plannen in mijn agenda met een groot kruis erdoor! Dan maak ik er een pyjamadag van hangend op de bank de hele dag lezen! Alleen al als ik dit typ... dan weet ik dat ik veel te weinig lees momenteel.

lindar76
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Bevlogen en belast. Paulien Blom. Morgen boek presentatie van.

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Sofie schreef:Af en toe kijk ik in dit draadje en eigenlijk heb ik heel veel zin om een dag te plannen in mijn agenda met een groot kruis erdoor! Dan maak ik er een pyjamadag van hangend op de bank de hele dag lezen! Alleen al als ik dit typ... dan weet ik dat ik veel te weinig lees momenteel.
Dat klinkt echt heeeerlijk, Sofie! :ibigrin: Ga je het echt doen, denk je? (Zou ik ook wel willen, maar of ik het echt 'durf', calvinist die ik ben...?)

Ik ben trouwens een roman aan het lezen, dat is echt ZOOOOO lang geleden!!! In die zin heb ik mijn calvinisme wel een klein beetje aan de kant weten te zetten. Want het moest altijd zo nodig non-fictie zijn. (Ik lees 'De vrouw die ik was' van Lisette Thooft. Lekker boekje. Gewoon lekker boekje. Misschien vaker doen, fictie lezen!)

:les:
Give me a break!

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

De vrolijke veganist - Floris van den Berg

Paricticiperen aan de natuur - Wim Zweers

Sofie
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Laatbloeier schreef:
Sofie schreef:Af en toe kijk ik in dit draadje en eigenlijk heb ik heel veel zin om een dag te plannen in mijn agenda met een groot kruis erdoor! Dan maak ik er een pyjamadag van hangend op de bank de hele dag lezen! Alleen al als ik dit typ... dan weet ik dat ik veel te weinig lees momenteel.
Dat klinkt echt heeeerlijk, Sofie! :ibigrin: Ga je het echt doen, denk je? (Zou ik ook wel willen, maar of ik het echt 'durf', calvinist die ik ben...?)

Ik ben trouwens een roman aan het lezen, dat is echt ZOOOOO lang geleden!!! In die zin heb ik mijn calvinisme wel een klein beetje aan de kant weten te zetten. Want het moest altijd zo nodig non-fictie zijn. (Ik lees 'De vrouw die ik was' van Lisette Thooft. Lekker boekje. Gewoon lekker boekje. Misschien vaker doen, fictie lezen!)

:les:
Ja ik kan dat ;)
Op het moment dat ik het schreef had ik het eigenlijk al besloten. MOE! Alles afgezegd voor gisteren.
Ben de hongerspelen gaan lezen, duurde wel even voordat ik me niet steeds liet afleiden in mijn hoofd met dingen die ik ook wilde doen. In het kader goed voor mezelf zorgen plak ik er nog maar zo'n dagje aan vast :)
En jaaaaa, heerlijk toch romans lezen?! Niet laten belemmeren door wat mensen ervan denken. Gewoon van genieten :)

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Super, Sofie, echt heel goed dat je dat doet! (Goed voor mijzelf zorgen is voor mij vaak toestemming hebben niets uit mijn handen te laten komen. Vervolgens ga ik --evengoed, ondanks die zgn. 'toestemming' van mijzelf-- met het nodige schuldgevoel mijn tijd lopen verdoen. Kan ik beter lekker gaan lezen... :roll:)

(Net bij de bieb maar liefst drie dikke romans gehaald! 8))
Give me a break!

Vuurvliegje
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Heb The woman who went to bed for a year gelezen van Sue Townsend, zeker een aanrader voor Laatbloeier en Sofie!
Anderen kennen is intelligentie
jezelf kennen is pure wijsheid
Anderen beheersen is kracht
Jezelf beheersen is pure macht

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Watervrees tijdens een verdrinking - Herman Brusselmans

Heerlijk absurde (schrijf)stijl.

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Vuurvliegje schreef:Heb The woman who went to bed for a year gelezen van Sue Townsend, zeker een aanrader voor Laatbloeier en Sofie!
Graaaag, Vlieg! (Stiekem zou ik dat ook wel willen. Nou goed, geen jaar misschien, maar toch zeker wel een paar uurtjes, met zo'n lekker boek! :P)
Give me a break!

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

een van de grootste voordelen van afgekeurd zijn..... ik heb echt heel veel tijd om te lezen en doe dat dan ook :)

aan het herlezen... het parfum Patrick Suskind
Blijft mooi!
LEEF!

Vuurvliegje
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

aletta schreef:een van de grootste voordelen van afgekeurd zijn..... ik heb echt heel veel tijd om te lezen en doe dat dan ook :)

aan het herlezen... het parfum Patrick Suskind
Blijft mooi!

Inderdaad een schitterend boek, de verfilming vond ik echt verschrikkelijk slecht. daarin werd het hoofdpersoon mij veel te negatief afgeschilderd terwijl ik vooral een gekwelde jongeman voor mij zag...
Dat gebeurd mij best vaak dat ik heel andere persoonlijkheid toedicht aan de personages dan dat de recensenten doen.
Wie herkend dit? Is het misschien iets dat meer voorkomt bij dyslectici?
Anderen kennen is intelligentie
jezelf kennen is pure wijsheid
Anderen beheersen is kracht
Jezelf beheersen is pure macht

Girafje
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Vuurvliegje schreef:recensenten doen.
Wie herkend dit? Is het misschien iets dat meer voorkomt bij dyslectici?
Wie zal 't zeggen? Heb ooit weleens etiketje dyslectisch gekregen, maar acht mezelf meer beelddenkend en heb dit ook wel gehad. Misschien komt het doordat ik van het boek al een film in mijn hoofd maak? Of doordat de film uiteindelijk toch gewoon een soort van 'ander verhaal' wordt, de film wordt toch door iemand anders gemaakt dan de auteur zelf meestal.

Terug naar “Links en Recensies”