Mijn onderwerp schuurt nogal tegen een aantal eerdere onderwerpen aan, zonder er helemaal mee samen te vallen. Denk ik. Ik zou graag (praktische) tips en adviezen willen ontvangen op het gebied van het overleven van een niet-passend baantje.
Verhalen over niet al te standaard scholing en loopbaan zijn er volop op dit forum. Voor mij geldt hetzelfde: uiteindelijk universitaire studie niet af gemaakt, verschillende banen en en baantjes gehad. Al met al nu 38 met (erg) slecht CV. Daarbij ben ik echt generalist (geworden) en is de stap naar een eigen bedrijf niet gemakkelijk - ik ben in veel dingen een beetje ervaren.
Nu ben ik sinds een paar maanden heel blij met het feit dat ik eindelijk weer werk heb. Punt. Ik ben dus oprecht blij met dat feit, maar niet met het werk inhoudelijk. Ik wil werken en ik wil niet blijven hangen in de gedachte dat ik passend werk wil (moet) hebben, want dat helpt me niet. Ik wil praktisch zijn en gewoon voor een inkomen zorgen. Maar ondertussen vind ik het zwaar.
Hoe voorkom je dat je over ieder ineffeciënt en ineffectief "dingetje" gaat vallen, gewoon omdat je álle tijd hebt om daar over na te denken?
Hoe zorg je ervoor dat je je niet gaat storen aan je collega's (leuke mensen, maar soms nogal wat traag)?
Hoe kan je er voor zorgen dat je niet volledig lam geslagen en bekaf weer naar huis gaat?
Met andere woorden: hoe blijf je overeind in een baan als je je op geen enkele manier geprikkeld voelt? Dat moet toch mogelijk zijn? Ik hoor het graag van jullie! Alvast bedankt voor eventuele tips & adviezen!
Hartelijke groeten,
Finisterre