Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Betaalbare studie psychologie/coaching?!

Laatbloeier schreef:Terassano, ik had het idee dat je gewoon per maand kon betalen, maar goed, dat komt dan toch neer op zo'n 140 euro per maand, en dat zijn me nogal een maandlasten erbij voor twee jaar! Daar komen dan nog allerlei materiaalkosten bij (waarvan ik dan weer bang ben dat het spiksplinternieuwe boeken zijn die je best zelf ergens tweedehands op de kop zou kunnen tikken, m.a.w. geef mij maar een boekenlijst dan regel ik het zelf wel!). En examenkosten enzo...

O, en wat bedoel jij met:
Ligt er wel een beetje aan hoe je dat gaat verwoorden natuurlijk.. :twisted:
???

Bedoel je: hoe ik het op mijn toekomstige website mooi kan neerzetten? Heb jij hiervoor een idee voor me?! :wink: :ibigrin:
Ahum, laat ik het zo zeggen, ik had een pré gemaakt van zelfstudie ten opzichte van beknopte opleidingen met certificaat.. :laugh:
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

Eva
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik zat die website van die opleiding eens te bekijken uit nieuwsgierigheid. Maar wat is dat kostenoverzicht ondoorzichtig zeg! Totaal komt het nog een stuk hoger uit dan 5000 euro. Eerder richting 5500 euro.

De meeste kosten zijn echter wel aftrekbaar van de belasting. Dat scheelt dan - afhankelijk van welke belastingschijf je in zit - weer een flinke smak geld.
http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1fdbui.pdf

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Dat is wel een heel mooie tip! :ibigrin:
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Eva schreef:Ik zat die website van die opleiding eens te bekijken uit nieuwsgierigheid. Maar wat is dat kostenoverzicht ondoorzichtig zeg! Totaal komt het nog een stuk hoger uit dan 5000 euro. Eerder richting 5500 euro.
Deze kreeg ik per mail, nadat ik telefonisch nog wat vragen had gesteld:

Afbeelding

O, en wat betreft die aftrekbaarheid van de belasting, ik had daarover mijn boekhouder geraadpleegd en nou weet ik niet meer precies wat hij erover zei. :oops: Kwam neer op een paar honderd euro 'teruggave' per jaar ofzo...
Give me a break!

Eva
Veelgebruiker
Veelgebruiker

In dat overzicht missen de arrangementskosten. Beetje slordig van ze. Is toch nog eens 34 keer 5,50 euro of 17 keer 25 euro.

Zo weinig belastingteruggave begrijp ik niet zo goed, tenzij je nauwelijks belasting betaalt nu en daardoor niet maximaal gebruik kunt maken van de aftrekpost. Normaal gesproken zou je minimaal 36,35% en maximaal 52% terug krijgen.

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Pfff Eva, ik ben een kluns met financiën. Wat zijn arrangementskosten? En qua inkomen ben ik nogal teruggevallen inderdaad, dus misschien betaal ik (zeker over dit jaar) wel nauwelijks belasting straks. En ach, zo precies hoef ik het allemaal (nog) niet te weten. Het is een hoop geld voor mij, misschien sowieso niet haalbaar, zeker niet gezien het feit dat het nou niet bepaald toekomstperspectief biedt in de zin van serieuze inkomsten...
Give me a break!

Eva
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Op de website van die opleiding staat:
Arrangementen
NCOI regelt voor de dagopleidingen van maandag tot en met zaterdag een arrangement à € 25,- (excl. btw). De zaalhuur is in de prijs van een opleiding inbegrepen. Een dagarrangement bestaat bij NCOI uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor de avondopleidingen wordt een arrangement van koffie en thee à € 5,50 (excl. btw) per dagdeel voor u geregeld. De kosten van de arrangementen worden altijd aan u doorberekend.
En verderop staat dat je als particulier geen btw betaalt.

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

O, dat bedoel je. Je hebt al uitgebreider gekeken dan ik! :) Die klassikale variant is het toch niet voor mij, dan moet ik een hele dag van huis en dat kan er echt niet bij hier. Het zal gewoon puur een online opleiding worden dan, dat kan nl ook. Hoewel een dagje klas me wel heeeeeel leuk lijkt... :|
Give me a break!

Crovatto
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Laatbloeier, ikzelf heb nu 15 jaar de geesteswetenschap Boeddhisme gestudeerd en idd om fatsoenlijk aan het werk te komen volg ik de veel lagere opleiding psychologisch sociaal counselor nu. Bij de NHA. Dus idd zelfstudie en ontplooiing staan garant voor met dedain behandeld worden in de toekomst door mensen met minder kennis. Dat moet je niet willen. Ik ben 56 en ken dit spel nu wel denk ik. Ga voor een diploma. Ik ga tot aan dakloosheid als het moet.

Crovatto
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ok, laatbloeier, ik zag je kostenraming. NHA Biedt psychosociaal counselor aan, veel goede feedback eu certificatie etc. De universiteit van Leiden monitorde deze opleiding en na enkele aanpassingen is het nu geaccrediteerd als zijnde hbo bachelor nivo in 3 jaar. Je moet dan ook veel zelfreflectie doen , want als je zelf nog veel van je eigen gedrag niet begrijpt of verandert krijg je geen diploma. Dit is iets wat ik van harte onderschrijf omdat ik vanuit mijn boeddhistische studie rotsvast weet dat: alle mensen op aarde versluierd en behept met lastige geestestoestanden zijn. L
Dus..ik raad je deze studie wellicht hier aan.
Ook omdat je een zorgverlenersnummer krijgt ..geen BIG maar wel dat je clienten vergoed kunnen worden uit verzekeringen. In deze studie wordt je verteld dat er 3 groepen mensen zijn...de mentaal gezonden....de emotionele problemen die de counselor mag proberen te helpen, en mensen met stoornissen die verwezen moeten worden naar een universitair geschoolde. Iest goedkoper en misschien sneller naar een vastomlijnd doel?.

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ook ik ga deze opleiding doen begin februari 2015. Er is ook een opleiding via de NTI te volgen: Toegepaste Psychologie, coaching en counseling, alleen zijn de kosten hiervan hoger. Ik heb ook de reguliere deeltijd opleidingen bekeken, maar dan zit ik aan tijdstippen vast, waarop ik onmogelijk aanwezig kan zijn door mijn huidige werk. En ja, de opleiding moet wel betaald worden........

Groetjes Marlou
niet helemaal gek of helemaal niet gek?.......

Terug naar “HB en studie”