Ik wil dit topic graag gebruiken om advies in te winnen. Denk ik.
Ik ben sinds anderhalf jaar bij een bedrijf gestart en om het maar simpel te stellen is het een grote samenraapsel van teleurstellingen.
Op het risico van arrogant afgeschilderd te worden ben ik onder valse voorwendselen binnen gehaald. Tijdens het gesprek, waarin ik bevestigd kreeg een succesvolle kandidaat te zijn, zijn er toekomst perspectieven voorgehouden die in de realiteit zo goed als onmogelijk haalbaar zijn.
Ik ben op basis van die beloften wel overstag gegaan en het aanbod aangenomen. Het is dan ook een zeer gerenommeerd bedrijf en dientengevolge heb ik geen twijfels gehad bij wat er gezegd is.
Goed nu ben ik op een afdeling gekomen waar ik werk moet doen wat zeer abstract, procedureel, conceptueel en doodsaai is. Na verschillende pogingen om via mijn leidinggevenden (In 1 jaar tijd 6 verschillende managers) aan te geven dat ik geen voldoening krijg in hetgeen wat ik doe, ben ik burn out geraakt. Onder andere, naast wat andere dingetjes...
Nu ben ik terug aan het werk, nog niet helemaal fulltime, en is het zaak dat ik werk ga doen dat me past. Meer een doener omgeving. Ook door de bedrijfsarts aanbevolen.
Ik kom echter geen steek verder. De basis waarop ik ben aangenomen is mijn lange praktijkervaring en niet om mijn diploma. Ik kom niet verder dan MBO-achtig.
Mijn huidige leidinggevende heeft geen erkenning voor mijn ervaring en vindt dat ik me volledig opnieuw moet bewijzen. Ik snap dat ergens wel, maar ik voel me toch wel onheus bejegend. Ik probeer het uit te leggen als dat ik bij Barcelona als middenvelder ben aangenomen en mezelf als keeper moet bewijzen om weer een middenvelder te kunnen worden.
Ik wil me wel bewijzen maar laat me dan werk doen waar ik affiniteit of ervaring mee heb. Toch?
Nu probeer ik bovenstaande te bewerkstelligen en een rol te krijgen dat meer praktijk is gericht.
Ik word geadviseerd om eens met die of die te gaan kletsen. Ik krijg antwoorden als; Hmmm ja, ik zie dat je wel wat ervaring hebt op dat onderwerp, maar meer als manager en aansturend... Lichaamstaal is overduidelijk. Niet geschikt. Ander voorbeeld; Hmmm ja, dat ligt wel in lijn met wat je wel eens gedaan hebt, maar ja je hebt niet veel werkervaring bij dit bedrijf... *Zucht*
Dus ik moet interne ervaring opdoen. Maar ik wil niet meer onderop beginnen. Ik doe werk wat ik 20 jaar terug deed. Ik kan het niet eens meer. Ik heb mezelf een slag in de rondte gewerkt om de positie te halen dat ik de laatste 10 jaar heb gedaan of zo. En wat de uiteindelijke reden was van aanname bij het huidige bedrijf. Ze willen of kunnen alleen niets met deze ervaring.
Ik voel me dus zo vast als een huis komen te zitten en weet geen weg om eruit te komen.
Ik heb soms het gevoel dat ze alle deuren die ik wil openen dicht timmeren teneinde me zo te frustreren dat ik uit eigen beweging vertrek. Aan de andere kant wil men wel helpen maar er gebeurt gewoon helemaal niets en ik voel me weer behoorlijk depri worden...
Ben ik te ongeduldig? Ben ik terecht boos dat ik ze geloofd heb en een gewaardeerde en verantwoordelijke baan heb achter gelaten? Zal ik ooit passen bij dit bedrijf? Weggaan is (nog) geen optie, ik kan niet opgeven uit eergevoel maar ook uit financieel oogpunt niet.
pfff. Sorry als ik het topic min of meer even hijack en niet echt een hulpvraag neerleg. Ik denk dat ik gewoon ook een zooi frustratie van me af wil schrijven. Ik wil niet weer in een burn out situatie vervallen!