@Laatbloeier
Ophouden doet het nooit

Bedankt voor je gesprek!
@Nathalie
Dank dat je die open deur nog even toont; spiritualiteit. Het is echt de grootste misvatting van - verzin iets wat je imposant vind - dat wat ik vertel geaard - of beter nog - niet geaard zou zijn, "spiritueel". Dat is ook gewoon een oordeel. Wat ik vertel heeft niets met de spiritualiteit te maken zoals mensen deze 'denken te kennen'. Noem je het vaag, ongrijpbaar, zweverig, positief denken of dicht je het andere gevleugelde uitspraken toe, dan begrijp je het simpelweg niet. Spiritualiteit en materialisme zijn dan - in die gangbare denkgeest - namelijk EXACT gelijk aan elkaar omdát ze in dezelfde materialistische en 'stof-georienteerde' denkgeest beoordeelt worden. Uit angst. Spiritualiteit, daar hebben velen de verwachting van dat dit de wereld die zij ervaren 'beter kan maken' want hij werkt nu niet voor hen. Het is te wisselvallig en dat mag niet. We moeten in balans zijn. We moeten geld hebben. Gelukkig zijn. Zorgenloos. Wat doen we dan? Of we pakken het S.M.A.R.T. aan, cognitief, of we gooien er een wollig sausje overheen. Problemen worden dan nooit opgelost, maar groeien juist in energie omdat ze niet meer gekend
kunnen worden voor wat ze zijn. Problemen BESTAAN niet, deze vormen zich in het hoofd. Er zijn alleen maar situaties. Problemen zijn in-ge-wikkeld, met wikkels omgeven, situaties. Momenten die allang voorbij zijn. Omdat situaties niet DIRECT worden aangepakt - op het moment dat zij zich voordoen - worden zij problemen. Dat is een pure gedachtenkwestie. Dan gaan we trainingen volgen en coachingsessies, want we willen met dit soort problemen leren omgaan. De redenatie is ook: het komt voor, ik ben gelukkig niet de enige want er zijn trainingen voor, dus zal het wel kloppen. Zo formuleren we een doel voor onszelf. Maar er IS geen doel, het bestaat alleen in de gedachten. Er zijn en waren alleen maar situaties en die dienen IN HET MOMENT te worden aangepakt. Volledig, totaal, onomwonden, direct en altijd. Geen uitzonderingen. Dát is nuchter, concreet en direct.
Dán zijn er geen wisselvalligheden meer die blijven plakken. Omdat ze niet meer door het filter van de bedachte identiteit lopen, maar gewoon rauw op het bord vallen en aangepakt dienen te worden. En uiteindelijk is er dan geen wisselvalligheid meer - omdat je ziet dat het gewoon een oordeel is, want het is het tegenovergestelde van balans - maar gewoon iets 'wat zich voltrekt'. Er is dán alleen maar het Nu. Dan ben je niet meer ván de wereld, maar IN de wereld.
In feite is jouw uitspraak "ik ben nuchter en sceptisch van aard", ook zweverig... Dat is de identiteit, waarin jij gelooft deze te zijn, die zich gevormd heeft door situaties (die niet direct zijn aangepakt), aan het woord is. Als je namelijk écht nuchter bént maar tóch wisselvalligheid ervaart, zoals jij hier vertelt, zou die identificatie met 'sceptisch' dan juist een verdedigingsmechanisme kunnen zijn zodat jij niet méér naar het bewustzijn hoeft te luisteren? Terwijl je weet dat je dat "beter naar zou kunnen luisteren"? Ik stel die vragen omdat je ook een bekrachtiging gebruikt door het woord 'erg' te noemen. Dat duidt op verzet, en ongeacht waar verzet zich aandient wordt er ergens niet naar geluisterd...
Wat ik hier vertel is zo concreet als beton. Door dit te weten ga je de werkelijke aard kennen, en die is in een ieder precies gelijkwaardig. Er is maar één waarheid, anders kán het geen waarheid zijn. De waarheid is absoluut, eeuwig, onomstotelijk en waar. Wat we denken wat ons uniek maakt, waardoor we zeggen 'jij hebt jouw waarheid en ik de mijne' komt alleen doordat we geloven dat de ervaringen die we ervaren alleen ons overkomen. In feite vormen we deze zelf in ons hoofd, maar een situatie blijft niets meer of minder dan gewoon een situatie. Een ervaring.
Er zijn wél meerdere wegen die naar Rome leiden, maar het blijft een feit dat we ons niet moeten richten op het Rome, maar op de weg ernaar toe. Dáár - op die weg - kunnen we onszelf - in al onze uniekheid - leren HERkennen door alles af te leren.
Het is in feite zo simpel:
De ogen kijken niet, ze projecteren (zoek het op, het is bewezen).
Wat projecteren de ogen?
'HET FILMPJE'*. Dat is de hersenactiviteit van onszelf, gevoed door de zintuigen én de 'download'.
Alles wat jij ziet,
waar jij iets van vindt, zie
jij en beleef
jij zo, omdat dát leeft in
jou.
jij vindt ergens iets van.
-
* Hoe dit filmpje getoond kan worden, waarom het zo écht voelt en dat iets zo'n indruk maken kan; dat IS de magie van deze wereld, de magie van het bewustzijn. De speeltuin. Dat kunnen we niet verklaren, want die magie kent geen oorzaak noch gevolg. Verklaren heeft zijn wortels in natuurkunde, wiskunde en biologie. Deze magie IS magie en heeft niets met die 'tastbaarheden' van doen. Dat is het geschenk en de kracht die we mogen ervaren. Van die speeltuin en dat spel mogen we genieten! Dat kunnen we niet kennen, alleen ontvangen. Iemand (ik weet niet meer wie) heeft het 'systeem' ooit benoemd: conceiver (de verwekker, die het filmpje laat zien) - receiver (ontvanger, de hersenen) en de perceiver (de waarnemer, de mens). Dit doorvoel ik en dat resoneert. Je kunt het GOD noemen - Generator, Operator, Destroyer - maar ik noem het "de voorzienigheid".
-
Keur jij iets af in het filmpje, negeer je het, veroordeel je het of wat dan maar ook, dat keur je dát wat je waar moet nemen, af, en dat sla je op in jezelf.
Dat proces vormt een overtuiging, een identiteit. Dat pakt je ware zelf, in. DAT IS DE BEDOELING OOK.
Want dan begint het spel. Er is niet aan te ontkomen.
DAT IS DE REDEN WAAROM WE HIER ZIJN: HET BEWUSTZIJN KAN ZICHZELF - MET HET SYSTEEM 'DE MENS' - ERVAREN. DAT IS HET NUT.
Ben je het beu - net als ik het was - en wil je verlichting van de denkwijze die jij gecreëerd hebt, dan ga je op in deze ervaring, die ik beschrijf.
Laat alles toe is de oplossing. Hou van je wisselvalligheid, je onbalans. En breek je identiteiten af.
Wat levert dat op?
NIKS. Er is geen pot goud op het einde. Er is alleen maar kennis.
Daarmee loop je weer terug naar beneden, van die berg af en ga je weer gewoon verder. Net als iedere andere speler.
Maar dan met een volledig OPEN BLIK, RUST en ACCEPTATIE. Je ként de liefde van de bedoeling want je ziet haar voor wat ze IS.
Je bent niet langer ván de wereld - nét als een vampier - maar wel IN de wereld. Je blijft ervaren.
En twee vampiers bij elkaar hebben ALLLLLLLLLLLLLLLLL deze woorden niet meer nodig. Pfff.
Daarom dacht ik dat met name de hoogbegaafden en hooggevoeligen hiervoor juist open zouden staan...
We willen toch alles weten? Hier is de KANS.
Maar ik heb niet gezegd dat het eenvoudig is.
Zo, en nou stop ik met kletsen. Ik lijk wel een waterval, maar ik vind het zooooooooooooooooooo leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!