Eerlijk gezegd, moet ik nu erkennen, dat het mij niet helemaal duidelijk is, hoe die 3-hoeksvriendschap nu precies in elkaar steekt en in hoeverre jullie echt dingen met z'n 3-en moeten doen. Behalve dan, dat ik begrijp uit het verhaal, dat 1 persoon beide andere personen aardig vind en de andere 2 personen vinden eigenlijk maar 1 ander persoon aardig.... Ik zou zeggen: ga dan voor 1 op 1 contact. De ene keer spreekt je vriend met jou af en de andere keer met de ander. Mits er dan natuurlijk niet een soort van jaloersheid gaat ontstaan, omdat je het niet kan hebben, dat je vriend ook met de ander optrekt, maar dat lees ik op zich niet echt terug in jouw verhaal. Maar misschien denk ik nu te simpel voor een hb-forum
En nu wat betreft mijzelf. In het verleden meermaals gedumpt, door mensen, waarvan ik dacht dat het vriend(inn)en waren en sindsdien vind ik het moeilijk om iemand echt vriend te noemen, maar gelukkig wel her en der wat leuke contacten, en bij sommige daarvan kan ik ook mijn verhaal kwijt. In principe mogen al die mensen ook hun verhaal bij mij kwijt, alleen dat doen ze niet allemaal en dat vind ik ook lastig, want dan ben ik bang dat het zo'n 1-richting verkeer wordt... Ik wil namelijk niet het gevoel krijgen, dat ik mensen tot last ben met mijn verhaal.
Ik mis wel iemand, met wie ik bijvoorbeeld eens naar de bioscoop ga, met wie ik oudjaarsavond kan vieren ed...
En ik mis een partner, ik ben single en zou heel graag een partner willen hebben, maar helaas de ware nog niet tegengekomen. Wel nog contact met iemand, die er wel voor open staat om met mij een relatie aan te gaan, alleen voelt dat contact voor mij wat betreft een relatie, niet gelijkwaardig genoeg Hè bah, wat een rot term in deze, net of die ander minder waard is, maar ik bedoel er mee te zeggen, dat ik het idee heb, dat we te veel verschillen en ik met hem, voor mijn gevoel, geen echte diepgaande gesprekken kan hebben. Te vaak het gevoel, dat de uitleg van mijn kant moet komen... Maar dat ga ik niet tegen hem zeggen, omdat hij toch al zo'n negatief zelfbeeld heeft en zichzelf toch al dom vind, omdat hij geen studie heeft gedaan.
De ander die ook wel een relatie met mij zou willen, die is lager begaafd, heeft ook op speciaal onderwijs gezeten, dus dat lijkt mij met alle respect ook niet echt een handige combinatie. Bij ieder gesprek, moet ik mij aanpassen en dat lijkt mij heel vermoeiend in een relatie.
Ken wel iemand, daar is het nog extremer die is normaal begaafd, maar heeft een zwak begaafde man, die niet voor zichzelf of zijn kinderen kan zorgen, deze relatie is naar ik vermoed, ontstaan omdat haar zorgende karakter haar valkuil is geworden.
En degene die ik leuk vond voor een relatie, die zagen mij niet zitten....

Dus, ja, ik moet nog even doorzoeken