An@
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: How to survive your job

Heb niet alles gelezen van dit draadje, toch wil ik graag even meedenken - er is een zin wat me triggerde.
DashteQ schreef:Het kan natuurlijk ook dat ze een bepaalde oordeel over mij heeft, dat neem ik haar ergens ook niet kwalijk, maar ik vind het jammer dat ik de kans niet krijg om conceptueel te denken.
Allereerst. Je kan niet oordelen over hoe zij denkt. Echt niet. Trek niet te snel conclusies en oordelen. Vraag wat je nodig hebt en maak afspraken concreet. Even flink moed verzamelen :wink:

Ik zou aansturen op een andere begeleiding van je leidinggevende, of desnoods een routeplan om daar heen te groeien.

Ik zou proberen haar te vragen je te willen coachen. Als een leidinggevende stijl waarbij je ruimte en verantwoordelijkheid krijgt en vooral eigenaarschap. Zeg dat je graag een project wilt doen of een opdracht wilt uitwerken of wat je dan ook qua werkzaamheden hebt liggen - iets wat zich voor wat meer vrijheid leent. Zeg met nadruk dat je haar nodig hebt om je te coachen en te helpen. Om te adviseren en zaken voor te leggen. Zeg dat je verwacht dat zij er zal zijn als je vastloopt. Dat je verwacht nog te moeten leren hiervan, maar het graag op deze manier wilt proberen.

Als ze dan zegt dat ze daar geen vertrouwen in heeft, zeg dan dat je het echt goed wilt afstemmen en dat zij je helemaal bij de hand mag nemen als dat nodig is. Maar dat je wel op die voorgestelde manier wilt werken. Zou dat kunnen denk je?
Als ze daar helemaal niet over wil spreken, ook niet naar toe wilt werken en jij wilt wel graag eigen inbreng, zou ik opstappen. Niet makkelijk, maar dat lijkt me zo'n ongezonde situatie.

Heel veel succes en alweer een heel goed weekend gewenst. :)

DashteQ
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hi An@, thanks voor je antwoord. Soms trek idd te snel conclusies. Al zit ik meestal wel goed.
Ik heb al beslissing genomen om op te stappen, want die dingen die jij noemt, heb ik al geprobeerd...zonder succes.
Thanks nogmaals, want ergens heb ik een bevestiging dat ik er alles aan gedaan heb.

Hoe gaat het bij jou op het werk? Zit jij goed op je plaats?

An@
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

DashteQ schreef:Hoe gaat het bij jou op het werk? Zit jij goed op je plaats?
Ja, er is nog genoeg te verbeteren hoor, maar over het algemeen zit ik nog goed. Echter dat duurt vast niet lang. Ik werk voor een groot bedrijf en wissel intern regelmatig van plek, ook een beetje wisselend in voltijd of deeltijd, al naar gelang de balans (afhankelijk van interesses buiten werk om, kinderen en natuurlijk het werk zelf). Onrust zie ik als iets positiefs, ik houd wel van verandering :mrgreen:
Ik heb dan ook vaak een baan waar ik veranderingen teweeg breng, in kwaliteit of service verbeteren, innovatie of crisismanagement.

Terug naar “HB en werk”