Hi Nicole,
Ook ik heb lang geen test gedaan. Had voor mezelf geconcludeerd dat ik zeer waarschijnlijk wel hb ben, en dacht dat dat voldoende zou zijn. Dat was ook een hele poos werkbaar, en scheelde bovendien geld (bv om de kinderen te laten testen).
Toch bleef het altijd ergens knagen. Ik wil het gewoon zeker weten, en ook al weet ik het eigenlijk wel zeker: ik zoek dus die bevestiging. Ik wil weten hoe het zit: ben ik echt hb, welk cijfertje hoort daar dan bij? Hoe zit het dan verder in elkaar (met deelgebieden enzo)? Ik wil het weten uit nieuwsgierigheid, maar ook omdat ik denk dat het me verder kan helpen. Te begrijpen hoe ik in elkaar zit, hoe het werkt, wat ik nodig heb om me echt goed in mijn vel te voelen. Zonder uitsluitsel (de cijfertjes dus), kan ik het onderwerp niet achter me laten, heb ik gemerkt.
Vorige week heb ik dus toch nog maar een keer de Mensa thuistest gedaan en me vervolgens ingeschreven voor de echte test. Die kon ik afgelopen donderdag al doen, dus nu wacht ik in spanning op de uitslag
Zelfs zonder die uitslag ben ik nu al zó blij dat ik het gedaan heb!! Het is niet duur (54 euro), het contact met de andere mensen was leuk en de test zelf vond ik ontzettend leuk om te doen! (raar hb-trekje??)
Natuurlijk kan ik niet inschatten wat voor jou goed is om te doen, maar ik denk dat een test wel kan bijdragen aan een stukje (h)erkenning, in de eerste plaats voor jezelf.
Greets, Ruber Alba