nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Guilty pleasures

Ik zing ook mee hoor.

Ik heb gelukkig nog 1jonger kind en 2 tiener meiden die ook nog genieten van cute Disney of alle tekenfilms met mooue liedjes
(Aladin net gekeken,Lion King ,De Aristokatten wordt hier op de piano mee gepingelt...)

Kinderboeken lezen is voor mij een extra genieten.
Ik kan voorlezen en zelf meeveleven in de boeken die ik als kind heb gemist omdat er nu zo veel leuke kinderboeken schrijvers zijn.
En mijn kinderen lezen mijn oude jeugdboeken. (Kleine huis serie,Astrid Lingren,en anderen.
We hebben een hele boekenkast vol met zowel prentenboeken als jeugd . En een paar klassiejers zoals Alleen op de Wereld. En ik lees nog alle boeken van mijn dochters uit de bieb .
En sprookjes van Grimm.
t !!!@#$???

Madelief
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Geweldig! Ik heb maar een paar boeken van vroeger die ik leuk vind. Zo heb ik mijn pseudoniem naam hier ook van de boeken.van Guus Kuijer ontleend. En zo leuk om deze boeken weer te lezen met mijn zoon van 8.
Maar de boeken van nu vind ik nog leuker. We kennen een hele reeks kleuterboeken uit ons hoofd zelfs! Bijvoorbeeld de verhalen van Floris-Jan de Bange. Of later de boeken van Pareltje (sodesamba!), dummie de mummie, Tom de Groot.
En we kijken nog elke vrijdagavond met frietjes naar animatiefilms. Ze worden nu groter dus het is meer BigHero 6, of minions.
Maar Pocohontas dat hoeft ze niet meer (muziek is wel.prachtig ja!) :-(

Stefan
Beheerder
Beheerder

meejengelen met hazes
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

fata morgana
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

ik ben eigenlijjk opzoek naar dat gameverslaving dingeetje. maar goed, ik game en speel bordspeleltje, en kaart enzo. maar goed snap niet helemaal waar het om ging meer. probeer het serieus terug te halen uit mijn geheugen. ojah, roddelblaadjes. en voetbal. wat is er mis met de supporters. asl nederland moet spelen vul ik ook mijn maag en mijn neus. volgens mij gaat het om gezelligheid, wat sommige mensen vergeten wat dat is. dat is samen zijn over niks praten en bier drinken. lapje vlees ergens in gooien dat het een soort van eetbaar is. en dan weer meer drinken en snuiven toch? af en toe wat anders je maag in gooien. en weer beetje over nisk ouwhoeren. zingen dansen enzo. en dikke middelvinger in de lucht. wil je status? wil je intellectueel overkome? of wil je het gezellig hebben? kies maar

fata morgana
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

lees de vliegeraar. dan kan je tenminste met je buurvrouw praten of zo iets. ik zweg maar eigenlijk. maar oged. dat is wel duidelijk.

fata morgana
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

laat de fantasie van andere varen en vaar je eigen koers zal ik zeggen. en noem die dingen geen guiltje pleasure. ga lekker niet werken en naar je leuke school en lees roddelblaadjes. dikke middelvinger naar anderen.

scamorza
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ahum. Onder het mom 'ik heb blijkbaar faalangst dus laat ik eens iets doen wat niemand ziet en waar ik (dus) in mag falen': ik yoyo! :mrgreen:

Tekst voordragen, en dan in de meeste vreemde vormen - Donald Duck alsof het Nietzscheis en vice versa - begint op een hobby te lijken. Fijne peut, hij wees me er fijntjes op dat het timbre van mijn stem erg mooi is en dat veel verfijning mogelijk is in het gebruik daar van. Zing niet onder de douche - zo ver ben ik nog niet - maar draag dagelijks wel gedichten voor. Aan mijn katertjes, als ze zin hebben :mrgreen: Erg leuk om teksten betekenis te geven met mijn stem.

Me 'stiekum' kwestbaarder opstellen dan ik voor doe - wel ben en zelfs meer - is misschien ook een 'guilty pleasure'.
De denker - Hij is een denker: dat betekent dat hij de kunst verstaat de dingen eenvoudiger op te vatten dan ze zijn.

Selah
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

- Tina's lezen
- American dad kijken
- The Simpsons kijken
- puzzelboekjes met puzzels tot 9 jaar maken
- K3 zingen/luisteren en het nog serieus leuk vinden
- een voorleesverhaaltje op youtube opzoeken en beluisteren voor het slapen gaan (Rupsje nooitgenoeg, over een mol die wilde weten wie er op zijn kop heeft gepoept, etc)

Ik zal vast nog enkele voorbeelden vergeten zijn uit mijn leven, maar eigenlijk iets wat hersenloos kan gebeuren is HEERLIJK om even NIET na te hoeven denken en tot rust te komen.
Concordia civium murus urbium
(Harmonie onder haar bewoners is de dikste muur van elke stad)

Beta
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Hay day...all day
I'm not crazy. My reality is just different than yours.

Selah
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Beta schreef:Hay day...all day
Landleven was mijn guilty pleasure, maar ik ben HEEL blij dat ik dit spel heb kunnen stoppen.
Ik was er de hele dag mee bezig en ondertussen verslonsde mijn huishouding hierdoor teveel.
Nu is er veel meer tijd over voor andere dingen.
Wel speel ik nog regelmatig line pic, Make7, Real Einstein puzzles, solitaire en Twelve.

Beta
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Guilty pleasures

Het is absoluut verslavend. Maar zorgt momenteel ook voor rust in m'n kop, even kunnen vluchten naar een andere wereld.

Verder nog Cut the Rope, Two Dots en Peak.

Ano23
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

pokemon go is m'n nieuwe :+

Selah
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ano23 schreef:pokemon go is m'n nieuwe :+
Na een paar weken ertegen verzetten toch maar de pokemon go geïnstalleerd en een paar pokemons gevangen om te kijken wat het is ipv gelijk te zeggen dat het niet goed is.
Nog geen minuut wandelen vanaf mijn huis kom ik stil te staan en direct beginnen er 2 dames(lees: viswijven) te schreeuwen dat ik een holle bolle gijs ben, dat ik een achterlijke pokemon jager ben, dat ze hopen dat ik een ongeluk krijg en dat ik een stoephoer ben.
Dan vraag ik mij af of het pokemon jagen nou asociaal is of de omgeving die hier zo heftig op reageert.

Ik heb nu 8 pokemon gevangen waarvan er 3 gelijke zijn gevangen.
Ik merk dat ik onwijs goed moet opletten op de omgeving omdat ik toch in mijn telefoon zit met mijn hoofd.
Dus of het nog echt een blijvend ding zal zijn betwijfel ik.
Het is in elk geval wel een grappig ding om even te proberen en te zien of ik er wat meer mee wil doen of niet.

Selah
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Selah schreef:
Ano23 schreef:pokemon go is m'n nieuwe :+
Na een paar weken ertegen verzetten toch maar de pokemon go geïnstalleerd en een paar pokemons gevangen om te kijken wat het is ipv gelijk te zeggen dat het niet goed is.
Nog geen minuut wandelen vanaf mijn huis kom ik stil te staan en direct beginnen er 2 dames(lees: viswijven) te schreeuwen dat ik een holle bolle gijs ben, dat ik een achterlijke pokemon jager ben, dat ze hopen dat ik een ongeluk krijg en dat ik een stoephoer ben.
Dan vraag ik mij af of het pokemon jagen nou asociaal is of de omgeving die hier zo heftig op reageert.

Ik heb nu 8 pokemon gevangen waarvan er 3 gelijke zijn gevangen.
Ik merk dat ik onwijs goed moet opletten op de omgeving omdat ik toch in mijn telefoon zit met mijn hoofd.
Dus of het nog echt een blijvend ding zal zijn betwijfel ik.
Het is in elk geval wel een grappig ding om even te proberen en te zien of ik er wat meer mee wil doen of niet.
Ik wil kijken of ik met geocaching ook iets soortgelijks kan produceren.
Minder uitgebreid en simpeler van opzet.
Nu is geocaching vaak te ingewikkeld en te moeilijk om een puzzel te volbrengen omdat je eerst 20 puzzels moet hebben opgelost voordat je 1 cache kunt openen.
Daar heb ik geen trek in.
#instantpleasure

Beta
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Guilty pleasures

Met Geocache kun je ook simpele (groene) caches vinden zonder puzzelen, maar misschien weet je dat al. Anyway, goed idee! Eens kijken of ze hier in Zandvoort een cache hebben liggen.

OverLoad
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Het spelen van spelletjes op m'n telefoon: absoluut!
De verschillende soorten "jewel"-achtige spellen, al werkt Eptatron erg prima om met m'n vingers bezig te zijn zodat ik wat beter oplet - en Infinity loop!

Niet een guilty pleasure, maar inhakend op bovenstaande (mocht dat relevant zijn voor iemand) kan ik ingress van harte aanbevelen! Van dezelfde makers als Pokémon (ze hebben de database van ingress gebruikt om Pokémon te ontwikkelen), een spel dat veel meer gericht is op samenwerking, veel strategischer en ook leuk wanneer je later pas begint (ik heb begrepen dat als je nu pas met Pokémon begint dat het eigenlijk niet te doen is...).
For the record: ik heb Pokémon zelf nooit gespeeld.
Duurt even, maar dan heb je ook wat...
...in elk geval lang gewacht!

-----
OverLoad?? Wie?!

Gebande gebruiker
Veelgebruiker
Veelgebruiker

sbrklok schreef:
...is wellicht Hongaars... Dit is absoluut geen makkelijke taal, maar wel een hele uitdaging. Als ik eindelijk de moed gevonden heb om het Frans te leren is Hongaars wellicht de volgende taal.
Ik ben Hongaars aan het leren, want misschien ga ik, als ik eenmaal aow heb, in Hongarije wonen. Nog een jaar of tizennégy. En ik zou ook graag Roberto Barnai kunnen verstaan.

Mijn Guilty Pleasure is allerlei zeer zware ongevallen kijken op YouTube. Auto, motor, trein en vliegtuig crashes, ongevallen op het werk en in pretparken, noem maar op. Als er maar geen jonge kinderen en dieren bij betrokken zijn. Ik kijk dan zonder geluid, want het echte geluid is er meestal tóch niet en is verder ook niet interessant (al is het wel leuk om Russen te horen vloeken), ik luister dan iets anders wat te saai is om naar te kijken.

Hier eentje die ik net zat te kijken.
Kijken op eigen risico.

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”